Vypečené tramvaje a pražský DP,který neví co s penězi...

Nová tramvaj není schopna jízdy ve sněhu...Smlouva je nevypověditelná...Praha MUSÍ odebrat 250 tramvají za 17 miliard...(i kdyby se sebevíc neosvědčily) Také si musíte promnout oči, když tyto absurdity čtete abyste se ujistili,že se vám to nezdá?

 

 

Kdo má odpovědnost za to, že se utrácejí miliardy za něco, co se napřed nevejde na koleje, musí se kvůli tomu předělávat refýže a teď se dovídáme, že možná až zachumelí, to ani jezdit nebude? Kdo má odpovědnost za to, že jiná supertramvaj Porsche kvůli své hmotnosti hobluje koleje a může jezdit jen po některých tratích?

V době obecných proklamací o nutnosti šetřit se zdá, že pražský Dopravní podnik neví, co s penězi.

Nakupuje obrněné odpadkové koše (80 tisíc/kus – proč ne – pokud by se opravdu nevědělo co s penězi) bez kterých by se bez nich cestující bez problémů obešli. A nakupuje tramvaje, které mají společné to, že každá nová je horší, než ta předchozí a všechny mají společné to, že nejsou vůbec zapotřebí, neboť ty staré mohou po rekonstrukci sloužit ještě dlouho. Nízkopodlažní střední část mají i upravené nejstarší pražské tramvaje T3, takže ohánět se nízkopodlažností není nutno. Kdyby si DP udělal průzkum, možná by s překvapením zjistil, že mezi cestujícími jsou nejvíce oblíbené právě nejstarší tramvaje, z hlediska vnitřního prostoru nejpříjemnější. A nakonec i klasické šedivé/červené plastové sedačky jsou nejen pohodlné, ale i z hygienického hlediska tím nejlepším, nedokáže-li nikdo zamezit cestování bezdomovců. Ve Vídni jezdí k plné spokojenosti tramvaje mnohem starší, než v Praze a krom své prvotní funkce jsou, stejně jako pražské tramvaje T3, neodmyslitelnou součástí městského koloritu. Těžko se nedomnívat, že veškerá netransparentní výběrová řízení na nové problematické tramvaje měla jiný důvod, než zvýšení komfortu v dopravě.

Od tramvají k metru – nedávno jsem cestoval novou linkou metra v Norimberku. Vůz (bez strojvedoucího) zcela neslyšně pluje po kolejích, podobně jako třeba vlaky CityElefant. Chápu, že na starých tratích staré soupravy tak jet nemohou, ale proč i nové soupravy na nových úsecích v Praze (Ládví-Letňany) řachtají stejně jako kdekoli jinde? Obávám se, že to není tím, že by české metro bylo výrazně levnější, než to norimberské, spíš naopak...

Aby autobusům nebylo líto, že jsem je nezmínil – zajímalo by mne, jel-li někdy projektant či osoba odpovědná za nákup nových autobusů těmito „moderními“ vozy v létě. Pidiokénka zcela neumožňující větrání vám garantují nezapomenutelný zážitek.

Co z toho plyne? Že se i v pražském DP hází zbytečně miliardami sem tam, aby se pak v důsledku šetření zkracovaly intervaly, rušily linky, nebyl dostatek prostředků na čistotu a bezpečí ve vozidlech a zejména kulturu cestování.

 

Autor: Martin Rychta | neděle 20.2.2011 15:45 | karma článku: 20,89 | přečteno: 1776x
  • Další články autora

Martin Rychta

Rozdílný přístup k minulosti

1.9.2019 v 13:26 | Karma: 20,83

Martin Rychta

Audience - druhý díl

20.10.2016 v 22:00 | Karma: 13,62

Martin Rychta

Ochuzená show Davida Ratha

5.6.2012 v 12:09 | Karma: 8,12