- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Současné nastavení parkovacích zón je na hlavu postavené a ve finále nevýhodné pro řidiče i obecní kasu. Trvalé bydliště jako určující faktor je nesmysl - mnoho lidí dlouhodobě žijících v zónách má v občance adresu jinou, stejně tak naopak. Krutě diskriminační a bezohledný je systém pro rezidenty čtvrtí bydlících v sousedství zóny, kam se „nevyvolení“ ze zón snaží přesunout. Ze všeho nejidiotštější ovšem je téměř nulová šance pro podnikatele či návštěvníky, kteří do zóny někdy prostě jet musí. Rozhodně nepatřím k těm, kdo by sedli v Praze do auta, není-li to nezbytně nutné, ale jako muzikant (bohužel bubeník, který opravdu nemůže vláčet svůj nástroj jinak, než autem) jsem odsouzen při hraní v jakémkoli klubu nacházejícícím se v parkovací zóně celý koncert trnout, budu-li odtažen, či pokutován. Argumentace místy vyhrazenými pro návštěvníky neobstojí – jsou-li v dosahu vůbec nějaká, pak je jich minimální množství, bez šance na úspěch. Přičemž řešení, které by pomohlo všem pravidla respektujícím řidičům je směšně jednoduché, pro městkou kasu výhodné – a jinde vyzkoušené a fungující. Ve Vídni si koupím bloček parkscheinů, ze kterého vytrhnu lístek, opravňující mě k hodinovému stání (mohu i lístky 2,3 - hodina parkování cca 80 centů, tedy asi 20 Kč – nepochybuji, že v Praze, libující si v trumfování cen nejdražších světových metropolí by to bylo mnohem více, ale to je jiné téma), zaškrtnu datum, hodinu a minutu parkování a nemusím se bát. Proč tento logický, ohleduplný a jednoduchý systém (musí už-li být zóny, které nic neřeší, jen odsouvají problém bezohledně o čtvrť dále) - nemůže fungovat i zde? Návštěva babičky by proběhla bez nervů a řemeslník by si přičetl cenu parkovacího lístku ke své práci a nemusel by vyhrožovat zákazníkovi, že mu přičte případnou pokutu, či odmítat své služby zcela, což se v poslední době kvůli zónám děje. Výsledná otázka je více než srozumitelná: jsou současné zóny přínosem pro většinu obyvatel Prahy, nebo jen privilegiem pro pár (nelogickým výběrem) vyvolených, které poškozuje a diskriminuje podstatně větší část pražských řidičů?
Další články autora |