ISIN - nový informační systém pro evidenci očkování proti COVIDu

ÚZIS, to je panečku kapitola sama pro sebe. Doktoři houfně tlačí, že musí být připravení na očkování proti COVIDu, každý vpich se bude promptně elektronicky hlásit prostřednictvým zbrusu nového rozhraní ISIN, které nefunguje.

Jedná se o žhavou novinku, systém ISIN bude mít nové technické rozhraní pro elektronické odesílání informaci o tom, komu přesně a kdy a co lékař píchl. Lékaři navíc musí projít speciální registrací, aby COVID mohli píchat, i když tato prerekvizita nejspíš v budoucnu odpadne.

ÚZIS se tedy jal požadované rozhraní, o kterém hovořil i Blatný, spíchnout a zveřejnit. Udělali fantastický dokument, kde jsou popsány přístupové body rozhraní, bomba. Říkám si, vyzkouším testovací rozhraní a zjišťuju, že vlastně většina věcí v něm zatím nefunguje. OK, zvedám telefon a volám na technický helpdesk instituce ÚZIS. Tam mi určitě poradí.

Volám poprvé a slyším, že operátoři jsou obsazení, očekávám, že mě ten bazmek zařadí do fronty. Najednou bum (!!) a automat mě ťípnul. Jako fakt? Vážně? Zkoušel jsem tam volat X-krát a zjistil jsem, že ÚZIS je buď totálně zahlcen nebo má na helpdesku jen jednoho operátora. Koukám tedy do dokumentace a pídím se po nějakem datumu, kdy tedy má být rozhraní hotové. Nenacházím nic, jen naprostou snůžku vágních a nepřesných informací, a to i v technickém ohledu.

ÚZIS tedy vydal nějaké rozhraní s velmi vágní dokumentací, nestanovil ani datum, kdy by to jako teda mělo "běžet" a když má někdo odborné dotazy, tak se tam ani NEdovolá.

Jediný bonus pro lékaře je, že se nemusí do tohoto rozhraní nijak registrovat, autentizační mechanismus je proveden skrze speciální eReceptový certifikát, který už lékaři mají.

Jo, zlatej eRecept, tam když něco nefungovalo, tak člověk alespoň věděl proč.

Ještě k té technické podpoře. On je to už v ČR takový evergreen. Stát si nakoupí u nějaké firmy za 200 000 000 nějaké řešení, které následně provozuje buď právě výrobce nebo nějaká třetí strána, která "vyškolí" pracovníky podpory, kteří následně sedí někde v nějaké státní instituci a onomu technickému řešení moc nerozumí. Takže programátor volá řekněme na SÚKL, že v eReceptu nejde to a to, a chce znát příčiny či možnosti řešení situace. Holčina na helpdesku je v koncích, byla naučena tak možná manuálně zrušit nějaký předpis a přímý kontakt na skutečného technika výrobce či provozovatele aplikace vám nedá, nemá to dovoleno. Takže dostanete e-mail, na který taky třeba někdo odpoví, většinou tak za 2 dny. Takhle se utrácejí státní peníze.

Ještě pár perliček. Dle specifikace rozhraní se stát dozví mimo jiné i to, do jaké části těla byl vpich učiněn. Lékař má také možnost v hlášení uvést, zda a jaké nežádoucí efekty vakcína na pacienta měla.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Rotter | čtvrtek 14.1.2021 12:38 | karma článku: 16,94 | přečteno: 1441x