- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejde jen o nebezpečí hrozící nic netušícímu řidiči, když náhle vjede předním kolem do díry po poklopu kanálu, ale také ohrožení bezpečí na železnici, když najednou „zmizí“ měděné vedení k signalizaci. Také oblíbené hliníkové orientační a varovné cedule u silnic všech kategorií.
A proč se to krade? Nikdo se ve sběrně neptá, kde to vzal nebo „nedej Bože“, kdo to přinesl. A ceny, výkupní ceny stoupají, takže zloději mohou svou práci zintenzívnit. A zákonodárce to nepálí, takže nemají snahu tento doutnající problém hasit.
Řešení je již nutné najít. Může se stát, vlak, kterým pojedete, vykolejí jen proto, že někdo ukradl koleje, protože jsou snadno demontovatelné a výkupní cena stále stoupá. To, že ukradený mobil vykoupí „bazar“ i v nočních hodinách není ve své postatě tak nebezpečné, jako poškození drážní signalizace pro zisk několika korun za ukradené měděné vodiče a jiné díly z barevných kovů.
Pouhá prohlídka sběrny ukáže, že si zloději nemusí ani dávat práci s úpravou kradeného materiálu, aby nebyla k poznání jeho původní funkce. A stačilo by důrazně, zákonem podpořené, postihování majitelů sběren. Když nebudou moci vykupovat třeba železo, které je mříží kanálu, tak je nikdo nebude krást. Snahy obcí, aby kryty kanálů byly z materiálu, který je „neprodejný“, stojí peníze, které lze využít jinak. A jen proto, aby chránily své občany, kteří jsou stejní voliči, které ignorují zákonodárci. Snad kdyby někdo z velmi blízkých vysoce postaveného politika přišel o život, když jeho luxusní automobil sešrotoval vlak, protože byla „momentálně“ porucha výstražné signalizace na železničním přejezdu, tak by se třeba zmínil o možnosti zákonem tyto problémy ošetřit.
To by ovšem znamenalo, že by potom musela konat policie, která pomáhá a chrání, žel jen někoho.
Další články autora |
Ottendorferova, Svitavy - Předměstí
2 860 500 Kč