- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Před nedávnem se stal mediální hvězdou táta Parťák, který si vymohl ,že jeho dítě nemusí dělat domácí úkoly. Věřte tomu, že domácí úkoly jsou nic, proti tomu co zažívám já s dcerou v první třídě. Těsně před koncem pololetí začaly padat známky čtyřka nebo i pětka.
Situaci jsme se školou řešili, ač měla dcera zprávu z pedagogicko psychologické poradny, škola na to vůbec nebrala ohled. S dcerou jsem řešila učení, jak se speciální pedagogem v poradně, tak v placené instituci Dyscentrum. A dcerky výsledky byly i tak velmi špatné. Nakonec škola milostivě se uvolila vypracovat plán pedagogické podpory a dokonce upravila i známku na vysvědčení. Denně se musíme učit, píšeme dlouhé domácí úkoly a škola ještě přišla s nápadem, založit sešit na procvičování, jeden z matematiky a druhý na trénování psaní. Paní učitelka je pedant a vyžaduje krasopis. Vše musí být napsané v linkách a krasopisem, příklady zarovnány pod sebou. Dokonce, když to není ono, musíme úkol přepisovat. Takže sami uznáte, že domácí úkoly jsou proti tomu nic. Nehledě na to, že musím ještě s dcerou trénovat oblasti, které ji nejdou. Jsem pro domácí úkoly a jejich plnění, ale potřebovala bych více prostoru na procvičování oblastí, které dcerce nejdou.
Proč jí nedám na jinou školu? Protože ve škole je jinak spokojena, má tam kamarádky a já vnímám, že by ze změny byla nešťastná. Pokud však paní učitelku budeme mít i od druhé do čtvrté třídy, nevím, zda to zvládnu. Dceři byl doporučen ve škole asistent pedagoga, ale škola se k tomu staví negativně. Je to tak, že s celou inkluzí si mnoho škol neví bohužel vůbec rady.
Děti by se podle mého názoru neměli tolik učit. Za nás byl jeden slabikář a jedna matematika, dnešní prvňáci mají učebnic hned několik. A dětem, kterým škola nejde se v učení ztrácí. Dětí se jen učí a třeba výlety se úplně vytratily.
Další články autora |
Sobotovice, okres Brno-venkov
3 650 000 Kč