Zvyšování platů ve školství ve světle Babišových elementárních neznalostí

Babišův dnes už notoricky známý znalostní propadák vyvolává otázky, za co si vlastně platíme naše školství a učitele? A odpovědi nejsou příjemné. Podobnost fotky z perexu s nejmenovaným nejvyšším představitelem je čistě náhodná.  

Snad každý už viděl to trapné video s Babišovými neznalostmi u otázek školáků. O těchto neznalostech psát nebudu. Snad jen poznamenám, že neznalost odpovědí na otázky z českého kulturního prostředí je omluvitelná. Pokud matkou Andreje Babiše byla Slovenka a otcem Slovák, pak je i Babiš Slovák a tedy příslušník národnostní menšiny, mimochodem největší v naší zemi. Zajímalo by mě, kolik Čechů ví, co je napsáno na portále Slovenského národního divadla a jaké je nejznámější dílo Sama Chalúpky?? Nakonec, pokud se Babiš stane prezidentem, budeme mít poprvé od roku 1918 prezidenta z národnostní menšiny, nepočítáme-li moravského Němce Klementa Gottwalda a normalizační epizodu se Slovákem Gustávem Husákem. V žádném slovanském státě se ještě nikdy nestal hlavou státu někdo z národnostní menšiny.

Ale k zpět k tématu, k Babišovým otázkám: Sluneční soustava a zažívací trakt krávy jsou přece předmětem základního školství i na Slovensku. Co to bylo za základní školu, která pustila žáka s takovými neznalostmi dál? Za co bral tehdejší jeho učitel plat? Zamyslí se nad tím dnešní zřizovatel této školy? Pokud by tato škola byla v Česku, dostali by i její učitelé dnes plat na úrovni 130 nebo 140% průměrné mzdy? Za co? Kdybychom přezkušovali naše děti z toho, co umějí, také bychom se často dočkali zoufalého výsledku! Nikdo se nad tím nepozastavuje, když se učitelům zvyšuje plat nad úroveň průměrné mzdy? Mimochodem stanovil už někdo, komu tedy mzdy musejí naopak klesnout pod úroveň průměrné mzdy, aby se výsledek vyrovnal.    

Andrej Babiš vybudoval obrovské podnikatelské impérium. Ukazuje se, že k tomu není potřeba znát dílo Karla Čapka, ani Jaroslava Haška. Babiš úspěšně prošel životem, byl ministrem financí a předsedou vlády. Číst Švejka k tomu nepotřeboval. Znamená to, že se naše děti učí ve škole věci, které jim budou v praktickém životě k ničemu? A za to máme platit 130% průměrné mzdy, topit a svítit ve školách, zaměstnávat školníka a různé asistenty pedagoga, provozovat školní jídelny a platit školní inspekci? Proč se nikdo nezamýšlí nad efektem vzdělávací soustavy, když máme statisíce lidí, neschopných uřídit své finance a upadajících do exekucí?  Vždyť máme nejvyšší podíl vysokoškolsky vzdělaných občanů v historii!!!!!!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Richard Neugebauer | pondělí 19.12.2022 13:51 | karma článku: 38,49 | přečteno: 5752x