Ministryni kultury ukradli dopis. Už se našel
Odborová rada Národního divadla sdružuje všech šest odborových organizací, které v něm působí. Zástupci Národního divadla svou žádost ministryni zdůvodnili svým znepokojením z nevyrovnané a nejasné koncepce sloučení Státní opery s Národním divadlem, z absence analýz, které jí měly předcházet, z nedostatečného zdůvodnění vybraného řešení, z neodpovídajícího stavu příprav ke sloučení (nastalo k 1. 1. 2012), z provozních problémů, které by mohly vyústit až ve zhroucení každodenního provozu (sic!) a z dohody ředitele s odbory Státní opery k zažehnání jejich prosincové stávky, která údajně zachází za hranice platné legislativy.
A propos, vůči řediteli Národního divadla prý byly zahájeny úkony trestního řízení. Řediteli prý přeposlal sdělení Policie ČR, které obdržel ústřední orgán státní správy, náměstek ministra kultury pro živé umění faxem s rukou psanou poznámkou "Přeji pěkné Vánoce." A co ministryni? Té ani faxem?
Co dalšího ještě paní ministryni zatajili a zatajují?
Dopis Odborové rady Národního divadla s naléhavou prosbou o přezkoumání vyhlášeného sloučení Státní opery s Národním divadlem se našel. Měl ho náměstek. Takže je to v pořádku? Nikoli.
Jde o selhání státní správy. V rovině osobní odpovědnosti pak o podvod. V neposlední řadě to vypovídá o pravé povaze takzvané "transformace" Národního divadla a o jejích pachatelích.
Oficiální dopis adresovaný ministrovi, odeslaný představiteli - byť odborovými - příspěvkové organizace rezortu a obsahující závažné informace vyžadující ministrovu pozornost, musí obdržet ministr osobně. Ten pak rozhodne, zda ho předá příslušnému náměstkovi k vyjádření nebo k vyřízení, nebo zda s ním naloží jinak.
V našem případě jde o jednu z nejdůležitějších příspěvkových organizací rezortu - Národní divadlo čerpá desetinu rozpočtu MK a je jednou z nejvýznamnějších kulturních institucí u nás - a kauza, jež je obsahem dopisu, hýbe kulturní veřejností bez týdne rok. Mělo-li by to takhle pokračovat dál, může se paní ministryně vrátit do své poslanecké kanceláře, na ministerstvo se může nechat zvát jen k významnějším recepcím a nechat to dál řídit ty, co to řídili dosud. Ať mají klid na práci a dohlédnou si na svoje stavební investice (čím dražší tím lepší), na svou "transformaci" Národního divadla (historické areály a pozemky spřízněným podnikatelům, Stavovské divadlo Pražské komorní filharmonii a mezinárodní mozartovské nadaci), na své čerpání evropských fondů a na své církevní restituce. Privatizují, nerušit.
Alternativou by mohlo být, že by si nová paní ministryně zjednala ve svém úřadě pořádek.
Richard Kolář
"Národní divadlo jako garáž". Od nejvyššího stupínku divadelnictví k objektu privatizace
Jako první v našich novodobých dějinách se pustili do přehodnocení významu Národního divadla a pokusili přerozdělit benefity spojené s jeho posláním polistopadoví lídři Činohry ND Ivan Rajmont s Otakarem Roubínkem v roce 1990
Richard Kolář
Otevřený dopis ministrovi kultury ČR. Vážený pane ministře kultury Martine Baxo
Národní divadlo pod vedením Jana Buriana přestalo být reprezentační scénou České republiky v oboru opery. Nejvyšší stupínek našeho divadelnictví ponížil generální ředitel na penězovod veřejných prostředků s pochybným místem určení
Richard Kolář
Národní divadlo: Kolik doplácíme na vstupenku a proč nemá ředitel 200 milionů manko
Národní divadlo deset let pod vedením Jana Buriana zvyšuje svoje náklady, aniž přináší vyšší uměleckou kvalitu a obslouží větší počet diváků. Právě naopak. Dotace na divákovy vstupenky a ředitelovy ztráty platíme my z našich daní.
Richard Kolář
Národní divadlo přestalo naplňovat své společenské poslání v oboru opery. Opeře škodí
Národní divadlo poprvé za sto čtyřicet let své historie nedostává svému poslání podle zřizovací listiny. Není už reprezentativní scénou České republiky v oboru opery a etalonem svrchované umělecké kvality pro operu.
Richard Kolář
Kam kráčíš, Národní divadlo? V. Tunel třetí: Dvojí náklady na jednu premiéru a bílý kůň
Národní divadlo zaznamenává v posledních deseti letech rozmach nikoli v uměleckých výbojích či v narůstání počtu návštěvníků, nýbrž v růstu nákladů a ve zmnožování počtu hodnostářů, kteří se na umělcích přiživují.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Zdanění bezdětných, výpovědi bez důvodu. Fiala chce širokou shodu a klid
Z programových návrhů, se kterými přicházejí strany vládní koalice rok před volbami, mají podle...
Rusko do konce srpna zakázalo vývoz cukru, chce zajistit stabilitu na trhu
Rusko přechodně zakázalo vývoz cukru ze země. S odkazem na vládní nařízení o tom píší ruské tiskové...
Španělské ministerstvo se rozhodlo zrušit cenu býčích zápasů. Vyvolalo kritiku
Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů. Informoval o tom...
Do konce roku by se mohlo konat další jednání české a ukrajinské vlády, řekl Fiala
Do konce letošního roku by se podle premiéra Petra Fialy mohlo konat další společné jednání české a...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 35
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2225x