Sebevražedné atentáty, džihád a podobné záležitosti...

Chtěla bych objasnit  zejména džihád, co vše je míněno tímto slovem a pak hlavně všechny možné útoky, a zjistit, jak se na ně dívá Islám.  

Džíhád

Pojem džihád je velice široký. V západních zemích je mylně také označován jako „svatá válka“.Předem chci upozornit, že tento výraz nikde není uveden v Koránu, či jiných autentických textech a nemá žádný ekvivalent v arabštině. Tento výrok vznikl v křesťanství a vztahuje se na křižácká tažení. Dnes si ale na západě tento termín významově upravili, a používají ho často právě k označování džihádu v islámu.

Džíhád například provádím teď i já.  Tím, že se snažím mluvit pravdivě o islámu a tím zamezit fámám o něm. Takže džihád se může provádět i slovem, že o něm člověk nelže, neupravuje ho a mluví pravdu. Tím předává informace dál lidem a to je džihád. Džihád vykonávají muži, kteří těžce pracují, aby uživili svou rodinu. Džihád je, když děti pečují o své staré rodiče, a rodiče pečují o své děti. Prorok Muhammed (sas) říkal, že je malý a velký džihád. Malý džihád jsou například války (předem ale chci upozornit, že války nutné na obranu). Velký džihád je v každém člověku, v jeho mysli a jeho duši, když se rozhoduje mezi dobrým a špatným, a snaží se vyvarovat hříchům. Džíhád je, když někdo vidí něco špatného a snaží se to změnit. Když vidí na někom konané bezpráví, že se proti tomu postaví. Džihád je také šíření Islámu. Dnes je to poměrně jednoduché, protože existují masmédia. Takže se může provádět skrze televizi, internet, noviny, rádio atd. Dříve ale žádné takové prostředky nebyly. Tudíž ho museli vykonávat fyzicky. Museli překonávat vzdálenosti, aby se tak poselství dostalo dále. Proto chodili ve větších ozbrojených skupinách (opět upozorňuji, že ozbrojeni byli pouze na obranu) a dostávali se do dalších území. Velice často byli vítání jako osvoboditelé na územích, které byly utlačovány cizími mocnostmi jako třeba Řím a Persie. Mezi tyto oblasti patřil Egypt, Irák, Sýrie atd.  První, když obsadili tato území, tak je začali informovat o islámu. Ti , kteří dobrovolně konvertovali, museli platit zakát. Ti, co nechtěli konvertovat, museli platit daň al džizja, která je ekvivalentem zakátu. Když byli lidé, kteří nechtěli ani platit daň a ani konvertovat, kde placení daně mají v rámci náboženství, zasahovali proti nim vojensky, aby tak zajistili bezpečí i ostatním občanům a byla mezi nimi spravedlnost v systému odvádění daní.

 

První války v islámu

První válka v islámu se odehrála jako válka obranná. Nikoliv, že by někoho napadli první muslimové. Muhammed (sas) nejdříve beze zbraně přednášel v Mekkce o islámu 13 let. Během této doby řada lidí se k islámu přiklonila. Jelikož ale na ně byly ostatními  prováděny útoky, tak postupně po skupinách emigrovali do Mediny. Jako poslední emigroval Prorok s Abú Bakrem.  Rok po té ,Kurejšovci z Mekky, vytvořili vojsko, které mělo  napadnout Muslimy v Medině, bylo jich přes tisíc. Muslimů na obranu bylo pouze přes tři sta. Tak vznikla první obranná válka v islámu, vítězná pro muslimy. Tato válka se nazývá Badr.

Druhá válka nazývaná  Uhud, byla opět obranná, kdy Kurejšovci opět sebrali vojsko a chtěli zaútočit. Tato válka dopadla nerozhodně.

 

Atentáty

Nyní se chci zaměřit na atentáty konané muslimy a podívat se, jak se na ně dívá islám. Jako modelový příklad vezmeme aktuální událost sebevražedného atentátníka ve Švédsku. Tento muž chtěl původně odpálit šest bomb, povedla se mu ale odpálit pouze jedna. Tudíž, nejenom, že chtěl zabít sebe, ale i jiné lidi.

 

1. Islám zakazuje, aby si člověk šáhnul na svůj vlastní život (stejně jako v katolictví) – tudíž to udělal v rozporu s Islámem

2. Muslim nesmí zabít nikoho, kdo ho  přímo nenapadl a není ozbrojen. V případě, kdy protivník složí zbraně, muslim musí také. Nesmí zabíjet ženy, děti, rozbíjet domy atd. Musí bojovat jedinec, proti jedinci, či skupina proti skupině – Když rozeberu jeho případ, vše dělal v rozporu s islámem.  Jeho bomby by určitě něco poškodily a rozbily.  Zabil by neozbrojené lidi, kteří ho nijak nenapadali a ani nemohl vědět, jestli bomby nezabijí ženy a děti. Když chtěl odpálit ty bomby, chtěl tím zabít mnoho lidí, tím také jednal proti islámu.

3. V Koránu je řečeno, že pokud někdo zabije jednoho člověka, je to jako by zabil veškeré lidstvo. To znamená, že za spáchání jedné vraždy na sebe bere hřích, jako kdyby zvraždil veškeré lidstvo.

 Co je nejhorší, že vše dělá ve jménu Boha. Řekne Allahu akbar, jako kdyby vůbec někdy mohl s tímto Bůh souhlasit. Bohužel, většina těchto lidí tyto ohavnosti dělá nejenom ve jménu islámu , ale i Boha. Tím nejenom, že dělají hřích, že mluví nepravdivě o islámu a slučují s ním věci, které s ním nemají nic společného, ale hlavně tím špiní Boha. Jako kdyby On někdy něco takového by vůbec mohl podporovat a souhlasit s tím.

 

Dále bych se chtěla zmínit o článku pana Jiřího Novotného. Já osobně musím říct, že jsem se žádnými výroky, které by podporovaly různé útoky, mezi muslimy doposud nesetkala, spíše naopak. Autor citoval Lucii Jíchovou, myslím, že za ní mohu říct, že bohužel použila nevhodnou formulaci, které se lehce dá zneužít. A myslím si, že by si na ně měla dávat ve vlastním zájmu větší pozor. Pochybuji ale, že by jakékoliv násilí, ať už ze strany muslimů či nemuslimů podporovala. Zároveň mohu říci, že pokud bych byla svědkem nějakých nálad, které by obhajovaly tyto činy, tak bych se silně postavila proti, jak už ze svého morálního hlediska, tak i z hlediska islámu a požádala bych v boji proti tomu ochranné útvary  České republiky.

 

P.S. Na závěr pro zlehčení tématu si poslechněte: http://www.youtube.com/watch?v=Fw3dpdVj1-s     (jinak, když úplně odbočím. Wendy a další, nebojte, nemám na fotce minisukni;-) pouze tuniku přes zadek a kalhoty)

Přeji příjemný poslech a krásný den!

Autor: Béatrice Radosa | pondělí 13.12.2010 0:29 | karma článku: 10,01 | přečteno: 2903x