Jak snadno přijít o zákazníka

V restauracích a prodejnách se k nám, k zákazníkům, někdy chovají hrozně. Když si to ale necháme líbit, pak si to zasloužíme. 

---------------------------------------------

Máme vnoučka, a to víte, moc rádi pro něj nakupujeme. Vnoučkovi jsou dva roky, takže kupujeme převážně hračky. Tu autíčko, jindy míč, taky „motorku“ a další autíčka… Snažíme se to nepřehánět, ale co chcete, první vnouče. Užíváme si to.

Trochu méně si občas užíváme ty nákupy. Tu a tam se stane, že narazíme na prodavačky, které buďto svému řemeslu nerozumí nebo je práce nebaví nebo se na ni nehodí. A někdy je to kombinace všeho. Kdybyste mne podezřívali z genderové nekorektnosti, když píšu jen o „prodavačkách“, pak vězte, že jsem v hračkách ještě na chlapa nenarazil.

Dnes mám čerstvou zkušenost z obchodu Sparky´s v OC Letňany. Manželka koupila autíčko na písek, nafukovací balón a bazének na terasu. Bratru nákup za tisícovku. Jistě to není nijak mnoho, ale na zemi tisícovku nenajdete, že. Prodavačka byla milá, vstřícná a zjevně se snažila prodat. To je dobře, tak se má podle mne personál v obchodu chovat.

Dali jsme si v kavárně vodu a kávu a manželka se, jak už to ženy dělávají, kochala tím, co nakoupila. A zjistila, že bazének je skoro bazén a že má asi o čtyřicet centimetrů na průměru více, než chtěla. Vrátili jsme se do prodejny Sparky´s zjistit, jestli se s tím dá něco dělat. Zase jsme jednali se stejnou prodavačkou, ale už vlastně stejná nebyla.  Jakmile zjistila, že nechceme nakoupit, ale že chceme řešit „problém“, nasadila tón i obličej znechucené a otrávené domovnice. Padaly z ní perly, jako „my peníze nevracíme!“, „to ste si mohli přečíst, né?“, „dyť to tam máte napsané“ apod. Manželka raději odešla. Já jsem vytrval jen proto, že jsem hluboce přesvědčen, že si takové chování zákazník nemá nechat líbit, protože jinak si ho zaslouží.

Když „paní prodavačka“ začala při rozhovoru se mnou jíst a mluvit se mnou s plnou pusou (až jí padaly drobečky z úst!), nechal jsem si zavolat vedoucí prodejny. To už bylo jednání jiné, ale o nějakém pozitivním dopadu mám pochybnosti.

Tak se ptám, jak to Sparky´s s obchodováním vlastně myslí? Vrátit nepoužitou věc je už běžné ve většině obchodů a značek. Taky je běžné, že pokud žádané zboží prodejna nemá, snaží se zjistit, jestli není na skladu v jiné jejich provozovně, aby o zákazníka nepřišli. Ve Sparky´s v Letňanech nefungovalo nic z toho a ještě nás prodavačka svých chováním otrávila. Jako by tam nevěděli, že pro úspěšný obchod je nutné, aby zákazník nejen koupil, ale aby opakovaně kupoval. Tak tam už vnoučkovi nic kupovat nebudeme.

P.S. Vždy považuji za podivné, když obchodní organizace nezveřejňuje e-mailovou adresu, na kterou je možno poslat připomínku či stížnost.

Autor: Radomil Bábek | úterý 25.6.2013 11:30 | karma článku: 24,40 | přečteno: 1491x