Marketingový objev na Nobelovku z USA

                Poslední marketingový objev z USA jednoznačně aspiruje na Nobelovu cenu. Také ho nositel této ceny doporučuje.

Uplynulý rok přinesl mnoho nového, tu více či méně inovativního. Některé objevy jsou ovšem přelomové. Jejich význam je zřejmý hned od počátku. Podívejme se na jeden z těch nejzásadnějších, týkající se marketingu.

                Co je to vlastně marketing? Použiji zde definici americké marketingové asociace: "Marketing je činnost, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek."

                Můžeme použít definici českého autora J. Světlíka: "Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.”

                Obecně jde tedy o proces, který by měl být neviditelný, zdánlivě zcela přirozený a měl by přinést maximální užitek všem stranám. Součástí marketingu je samozřejmě i reklama, v ideálním případě opět neviditelná. Svého času byla hitem v tomto směru tzv. virální videa, než to spotřebitel prohlédl. Zdánlivě tedy ideální marketing neexistuje.  Až do letošního roku ne. Podařil se ovšem přelomový objev. Dokonce je znám celý tým, který jej stvořil.

                Byl tak nenápadný, že si nikdo v okamžiku jeho nasazení ničeho nevšiml. Dokonce ani služby typu CIA, FBI, NSA a nevím kdo všechno vlastně dál. Fungoval zcela přirozeně a jen za 0,2% nákladové ceny konkurenční firmy. Dokázal zajistit podfinancované, podceňované a nezkušené firmě úspěch. Sám tým tím získal obrovské renomé. Najmutí tohoto týmu by mělo být snem všech ředitelů korporací, expandujících firem nebo státních institucí. Z tohoto důvodu ani nepřefakturoval náklady podporované firmě, která díky jemu ovládla trh v USA.  Zejména pak má doporučení nositele Nobelovy ceny, což je největší plus. Kdo je tedy oním geniálním marketingovým týmem?

                Jmenovitý seznam čítá 35 jmen. Jen shodou nešťastných okolností je zcela shodný se seznamem vyhoštěných diplomatů, kteří prý politickým marketingem ovlivnili a tím i vyhráli Trumpovi volby. Opravdu neuvěřitelný výkon za neuvěřitelnou cenu.

Shrňme to – 35 lidí dělalo cca 7 měsíců svoji práci. Nikdo si toho nevšiml, bylo to odhaleno až zpětně. Už to je výkon nadlidský, rozpočet tajných služeb USA (bez FBI) je jen 1,5násobkem rozpočtu celé České republiky. Takže za ty prachy snad něco dělají (doufejme).

 Vzhledem k tomu, že pro marketingový tým to byl spíše vedlejšák k jejich dalším činnostem, pak nákladovou cenu za jednoho odhadněme tak na 100t měsíčně. Prostým násobením dostaneme částku bratru 25mil., samozřejmě korun, koho zajímá cena v nějaké jiné měně, jakou je dolar.

Náklady na kampaň paní Hillary převýšily druhou stranu o nějakých 12,826 miliardy (ano, dvanáct miliard osm set dvacet šest miliónů) korun. Řekněme, že základní náklady se anulovaly, takže vezmeme jen to navýšení. 12,8 mld versus 25 mil je v procentech 0,2 (omlouvám se za zaokrouhlování). Opakuji, cena neuvěřitelná, výsledky také.

Jednoznačně je ovšem garantuje a doporučuje nositel Nobelovy ceny míru, pravděpodobně keňský? občan z Mombasy ? s prokazatelně padělaným rodným listem a dle zákonů koránu muslim B. Obama. Ten padělaný rodný list má řešit Kongres USA na základě skončeného vyšetřování šerifa Arpia z Arizony.   To druhé vyplývá z toho, že jednou muslim, navždy muslim. Obama byl veden jako muslimský student.  Tedy doporučení naprosto důvěryhodné a nezpochybnitelné autority, přímo křišťálově čisté, už nemůže být křišťálově čistější.

Jen tak mimochodem, povinností všech tajných služeb je snažit se získat co nejvíce informací a případně co nejvíce ovlivnit situaci ve svůj prospěch v cizích zemích. Úkolem všech kontrašpionáží je tomu co nejvíce bránit. Tak to je a pokud některý ze zaměstnanců těchto bohulibých institucí tak nečiní, měl by neprodleně dostat padáka. Všichni se tedy snaží, seč to jde. Stále něco činí.

Pokud opravdu činnost 35 lidí, ke všemu ještě očekávaná a předpokládaná, tedy pod nepřetržitým nenápadným dohledem, vedla k vítězství jakéhokoliv kandidáta kdekoliv, pak je to bez legrace na Nobelovu cenu. Byť jsme v politickém marketingu, tedy vlastně ekonomice. Tady se cena sice jmenuje Nobelova cena za ekonomii, ale není z Nobelova odkazu.  Platí jí Švédská národní banka. Ostatně, tak je to se vším.

Zkrátka a dobře, aby světovou velmoc ohrozila a zásadním způsobem změnila jedna, řekněme třída absolventů ze školy FSB-GRU, je maximálně zábavnou historkou na dnešní silvestrovský den. Nedovedu si totiž představit, co by s USA dělala násobně aktivnější Čína. Ale možná je to pravda a pak jsou páni v USA je vleku ještě někoho mocnějšího. Že by oblast 51? Nebo Pražský hrad?

Z hlediska politického se ovšem poslední kroky pana Obamy začínají blížit k zatím nikým nepřekonanému ideálu, jak si zničit řadu let budovanou politickou kariéru a popularitu.

Klausově amnestii na odchodnou.

 

    

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Radim Vajchr | sobota 31.12.2016 16:44 | karma článku: 35,46 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Radim Vajchr

Coronavirus, strašák elit

29.3.2020 v 13:41 | Karma: 14,80

Radim Vajchr

Klaus raus!

16.3.2019 v 20:03 | Karma: 46,69

Radim Vajchr

Zlaté rádio Jerevan

27.8.2018 v 21:27 | Karma: 36,77

Radim Vajchr

Babiš je rád(th)

12.8.2017 v 10:54 | Karma: 31,31

Radim Vajchr

Termodynamický Štěch

16.6.2017 v 18:58 | Karma: 38,84