- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V celém mém profesním životě mne doprovází logistika. Bylo to ještě v době, kdy jsem toto slovo a jeho význam vůbec neznal. Na výstupní kontrole v závodě POLDI KLADNO, kde jsem manipuloval s ocelovými ingoty, při mytí nádobí v Restauraci MOSKVA na pěší zóně v Praze, při práci recepčního a snídaňového kuchaře v penzionu, v průběhu mé vojenské služby, při práci AUPAIR (jednoho z prvních mužských AUPAIR ve Velké Británii), či při provádění turistů na Hradě Křivoklátě, na jehož prvním nádvoří jsem i bydlel.
To, že činnost, která mne tak dlouho provází, se nazývá logistikou, jsem zjistil až díky logistické společnosti SCHENKER, v níž jsem následně strávil velmi zajímavých pět let života a poznal, že je to obor, který mi přináší uspokojení. Ne v tom, že bych se mohl honit za tím, kde mám kamiony, či proč nedorazilo zboží, ale proto, že jsem dokázal svou dobrou prací ovlivnit procesy mnohem širší než jen plocha palety, kamionu, či skladu.
Důvodem, proč to vše zmiňuji je video níže.
Video se jmenuje Odpadové vozy: Na cestě a v akci.
Toto video je sestřihem práce odpadových vozů a jejich posádek v USA a důvod, proč o něm píši je právě logistika a odchylky v přístupu.
Na začátku se však pojďme podívat, co mají všechny záběry společné:
Nyní můžeme srovnat viděné, se záběry z tuzemska. Za pozornost stojí nepořádek za třetím kontejnerem a zvláště pak přístup jednoho z pracovníků.
Bez zajímavosti není ani postup při vysýpání tak oblíbeného Zvonového recyklačního kontejneru, tentokrát na sklo.
Jen při základním srovnání něco nehraje. Je-li odpadové hospodářství pro města, občany a společnosti tak drahé, proč se nezefektivní? Obsluhu v podobě 2 až 4 pracovníků, dokáže v řešení výše nahradit osoba jediná a to není vše.
Velký objem samostatných jízd je tvořen díky systému recyklačních kontejnerů, kdy pro každou barvu zvlášť jezdí samostatné vozidlo. V praxi to znamená, že jako odměna za recyklaci musí občané a firmy nejenom platit násobky toho, co bylo třeba hradit dříve, ale duhové popelnice a kontejnery zabírají čím dál více místa a namísto toho, aby zplodinami zamořovalo prostor jedno nákladní auto, střídá se jich na místě pět a všechny dobře placené z městské pokladny, kam přitékají peníze od občanů, kteří jediné co chtěli, bylo recyklací pomoci přírodě.
Té sice nepomáhají, ale zato se jim podařilo zvýšit příjemně profity odpadových společností, které nezajímá ekologie, jak uvádí na svých reklamních letáčcích a akcích, včetně těch ve školkách a školách, kde všem tvrdí jak jsou zelení, ale mají jediný zájem a tím je maximalizace vlastního profitu dosahovaná mimo jiné i tím, že velkou část práce za ně odvedou občané a to bez nároku na odměnu - resp. tu dostanou, v podobě vyšší částky, kterou mohou, prostřednictvím své obce či města, svému odpadáři zaplatit.
To že to jde však i jinak, ukazuje poslední z dnešních videí.
Přeji Vám krásný den a až budete platit další poplatky za svoz odpadu, zkuste se zamyslet, jestli by nebylo třeba navrhnout městu a jeho vedoucím orgánům možnost změny. Myslím, že s ohledem na zisky, které si majitelé odpadových společností vydělali, by mohli automatizaci hradit i z vlastních prostředků a ne si ji opět, jako již tolikrát nechat hradit z kapes jiných.
A na úplný závěr si dovolím tři čerstvé fotografie z Plzně, kde se radní rozhodli vyřešit nepořádek kolem kontejnerů na doporučení odpadových společností tím, že tyto zapustí do země. Jak vidíte je mnohaset tisícová investice skutečným přínosem všem.
Další články autora |
Ptení - Ptenský Dvorek, okres Prostějov
2 210 000 Kč