Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TD

Proč myslíte, že oddělená vozidla na různé druhy odpadu jsou neefektivní? Ve velkých číslech to přece vyjde na stejno - buď danou trasu projedou např. 4 vozy (směs, papír, plasty, sklo) a nebo pojede jeden vůz s oddělenými komorami, ale bude muset 4x, aby odvezl stejný objem odpadu, a to je ještě otázka, jestli se mu např. v polovině cesty nezaplní některá komora, takže pak bude musí jet znovu, skoro naprázdno.

1 0
možnosti
MR

DObrý den pane Dvořák. Důvod proč jsem toho názoru nevychází z typu vozidla samotného, ale z celého procesu a skutečnosti, že vozidla jezdí "na slepo" a to ve smyslu absence znalosti o naplněnosti, či nenaplněnosti kontejnerů v dané oblasti. Následují jen pravidelné svozové trasy a dosti často se stává, že zajíždí na místa zbytečně.

Vícekomorové vozy mají navíc ty samé lisy jako mnohé jednokomorové.

Kdyby byl zajištěn vždy plný objem odpadových nádob dané kategorie na dané trase, Vaše úvaha by byla správná a stálo by za to řešit spíše otázku automatizace výklopu, tak jak je vidět v prvním videu.

1 0
možnosti
Foto

Byl by z vas zdatny politik. Tedy ten ceskeho typu :-) ... vytrhat z kontextu, lehce priohnout a ono nam to zapadne pak jakoby samo, kam chceme ...... btw, opravdu mate pocit, ze je neefektivni pro ruzny odpad pouzit ruzne vozy? Zda se, ze vase znalosti odpadoveho hospodarstvi jsou opravdu jen regionalni .... a k tomu prikladu z USA .. Kazdy stat, kazde jednotlive mesto, mnohdy i kazda ctvrt ma zcela jina pravidla .. ale presto jedno pravidlo je pro vsechno stejne - pro kazdy typ odpadu jezdi jine vozidlo ;-)

0 1
možnosti
MR

Děkuji pane Vaňourek za komentář i "nabídku", politikem být nechci. Sice vím že po pěti letech odborníkem na odpady nejsem, a ani po 20 odborníkem na logistiku, ale věřte že znám z praxe mnohé, co řeším v reálných projektech.

K těm více vozům bych jen rád dodal, že existují i vozy vícekomorové, které slouží právě k odvozu více komodit naráz.

Bohužel jsem se ve více než několika desítkách případů setkal s tím, že sice odpad vyzvedávali různá vozidla, končili však na jedné skládce jejich provozovatele.

Důvod toho, proč píši jsme již rozebírali v diskuzích několikrát. Není mým cílem ohýbat skutečnost, či ukazovat jen zářné příklady toho čím se můžeme chlubit (to ať dělají politici, politruci a nástěnkáři). Mou snahou je poukázat na neefektivitu a vzbudit zájem o změnu, případně se inspirovat ke změně jinde.

Sdílení myšlenek je jedním z důležitých nástrojů mého vlastního podnikání, které jsem založil s cílem VYTVOŘIT SVĚT BEZ ODPADU.

0 0
možnosti
  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik