Segway na chodníku, jupíííí

Politický establishment a výkvět naší společnosti zvolený ve svobodných a demokratických volbách, opět projevil svou osvícenost. Vozítka SEGWAY mohou na chodníky (po kterých už jezdí téměř 10 let). Další pozitivní změny již brzy.

Naše vláda a její poslanci opět ukázali, svůj pozitivní přístup a povolili něco, co se děje již léta. Je to tzv. AD-HOC zákon, díky kterému se jednomu výrobku jedné značky povolilo vše.

Ač se to nezdá, jedná se skutečně o průlomové rozhodnutí, protože je prvním, které neplatí obecně, ale jen pro jednu konkrétní značku a výrobek. Jak se ozývá z kuloárů, je to teprve začátek. Zde jsou další připravované zákony, které na rozdíl od těch obecných budou jasně namířeny a tedy i vykládány.

  1. Vozy značky Jaguár, mohou parkovat na libovolném místě a to bez omezení například parkovacími místy pro invalidy, zákazem parkování, hydranty, křižovatkami, či přechody.
  2. Vozy s hodnotou od 1,5 milionu korun mohou totéž, zároveň jsou jejich majitelé vyloučeni ze zákazu telefonování za jízdy s telefonem v ruce
  3. Pivo není alkohol a je možné ho rozlévat všem bez věkového a množstevního omezení
  4. Tekuté výrobky z Božkova, nejsou alkohol a platí parametry bodu 3
  5. Tekuté výrobky ze starého Plzence nejsou alkohol a platí parametry bodu 4
  6. Značka zákaz stání, neplatí pro vozidla se čtyřmi stejnými číslicemi v SPZ, či číslicemi jdoucími za sebou v nepřerušené řadě

Konečně nebude nejasností a nastane pořádek.

Jen pro upřesnění pro ty, kteří ví, že podporuji hnutí E-MOTION, tedy elektro-mobilitu, jejímž zástupcem osobní transportéry SEGWAY jsou.

SEGWAY nebyla přístrojem vyvinutým primárně pro výlety po chodníku, ale pro práci a to hlavně ozbrojených složek. Tomu odpovídá i masivní provedení, konstrukce i rychlost. Jezdec, který si na SEGWAY stoupne, bývá ujištěn o tom, ž nemůže spadnout a tomu přizpůsobuje i styl své jízdy.

To není správné.

Spadnut se dá, jak ukazují i videa níže, ale spadnout můžete i z kola, skateboardu, jednokolky, auta, motorky, tanku, letadla.

Problémem je, že možná rizika bývají bagatelizována s cílem získat zákazníka a tedy i peníze. Půjčovny SEGWAY rostou v každém větším městě a je až s podivem, kolik lidí-podnikatelů má najednou prostředky v řádu milionů Kč, aby si mohli vybavit svůj jízdní park 10 a více kusy. Jejich cílem je samozřejmě rychlá návratnost investice a proto na nějakou tu bezpečnostní maličkost nehledí a rádi přehlédnou jak podnapilost jezdce, tak jízdu ve dvou, či dokonce nepřiměřenou rychlost a najíždění do chodců.

Nové, modernější typy elektrických transportérů (jednokolek i dvoukolek) byly vyrobeny pro jiné určení. Na rozdíl od SEGWAY mají primárně sloužit civilistům při každodenním provozu. Jsou menší, kompaktnější, citlivější. Mají dokonce i nižší rychlost, a jsou lehčí. I přesto dokáží SEGWAY plně nahradit a co víc, zastoupit tam, kam se se SEGWAY nedostanete, třeba projet standardními dveřmi do obchodu, do restaurace, na úřad, či dokonce k lékaři. Samozřejmě, že i do práce.

S ohledem na skutečnost, že sleduji vývoj nejenom v tuzemsku, ale i v zahraničí, dává mi tento jednoznačně za pravdu, že mé vlastní zkušenosti s E-MOTION jsou odrazem i těch zahraničních.

  • 75% uživatelů používá E-MOTION na cesty do práce
  • 100% uživatelů zároveň na krátké trasy např. nákupy, používá E-MOTION
  • 1/3 kromě jízdy zkouší i akrobacii
  • 60% uživatelů je ve věku 40 – 60 let

Jak je vidět z diskuzí na internetu včetně sociálních sítí, je rychlý rozmach a rozvoj způsoben efektivitou využití a absencí limitů, které zvláště pro jednokolky odpadají, protože se přístroj dá jednoduše přenést i v ruce, či na zádech.

Myslím, že zákonodárci žijící v době minulé s myšlenkou, že povolují provoz Americké (resp. Britské) značce by se měli probudit a uvědomit si že tato značka je již značkou Čínskou a jejím vlastníkem (spolu s dalšími investory) je čínský výrobce gyroskopických transportérů, společnost NINEBOT.

Měli by se tedy vymanit z představy, že SEGWAY je jediný a své zákony a nařízení modifikovat tak, aby byly aplikovatelné pro všechny prostředky osobní dopravy, které znamenají nejen NULOVÉ EMISE při provozu, ale které na rozdíl od SEGWAY jsou určeny pro každodenní použití jak ve městech, tak i v přírodě a to bez obavy z jejich ničení, či ohrožování druhých. 

P.S: Na závěr jen ukázka jak může vypadat jízda domů z práce z pohledu E-MOTION. S ohledem na dopravní omezení na trase jsem byl doma dokonce o 10 minut dříve než autem.

Jen pro upřesnění dodávám, že jízda byla realizována na elektrické jednokolce s gyroskopem, která je nejflexibilnějším z prostředků.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Michael Rada | pátek 24.7.2015 7:00 | karma článku: 9,77 | přečteno: 565x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0