Pro koho jsou elektrické jednokolky?
Ovšem ti co mne znají osobně, či patří k pětistovce lidí, kteří si mé články čtou každý den ví, že bych se s touto odpovědí nespokojil, a mají pravdu. Článek totiž rozebere jednokolky dle zájmu jednotlivých skupin dle toho jak se k jednokolkám vyjadřovali, či se je pořizovali.
- Největší překvapení
Tím pro mne byla skupina, o které jsem, jako o uživatelích, vůbec nepřemýšlel - řidiči kamionů a autobusů.
Zástupci kamionářů mne oslovili přímo na "místě činu" tedy v logistickém parku, kde tak jako vždy, čekali již po dobu několika hodin na vykládku převáženého zboží. Skutečnost, že mne znali z minulosti, kontakt usnadnila.
"Co to je pane Rada?" zněla jasně definovaná otázka. Když jsem vysvětlil a ukázal funkčnost a nabídl možnost cvičné jízdy, rychle se vytvořila řada zájemců a všichni, do jednoho byli schopni rychle se adaptovat a jet jen s malou oporou poskytovanou z mé strany.
Teď však byla řada na mně
"Proč Vás ta jednokolka tak zajímá?" zněl dotaz tentokrát z mé strany.
"To je jednoduché, vždyť to znáte. Přijedeme na vykládku, třeba do Paříže a tam čekáme celý den, než nás vyloží. Pak přejedeme na nakládku a zase čekáme několik hodin, než přijdeme na řadu. Je to strašně moc času, který strávíme čekáním a nikam nemůžeme, protože nikam nedojdeme.“
„To není jako tady v Plzni, nebo Praze, kde je vše relativně blízko. No a kolo si nikam nedám. Tuhle jednokolku dám za sedačku, a vytáhnu jí, kdy budu chtít a díky rychlosti a dosahu dojedu, kam budu potřebovat, no a za jízdy na další zastávku ji zase dobiju"
Přiznám se, že ačkoli se pohybuji v oblasti logistiky přes 20 let, tyto souvislosti mne vůbec nenapadly a potvrdily jen mé přesvědčení o existenci tzv. profesní slepoty.
Několik dní poté, jsem měl podobnou diskuzi se dvěma řidiči dálkového autobusu mířícího s turisty na hory do Francie. Zdůvodnění jejich zájmu bylo naprosto totožné.
Zatím investují řidiči sami, ale již 3 společnosti jednají o nákupu většího množství jednokolek pro své zaměstance. Tito by tento osobní dopravní prostředek dostali jako bonus pro zvýšení komfortu za loajalitu svému zaměstnavateli.
2. Nejmenší zájemci
Mezi nejmenší, resp. nejmladší jezdce patří děti a tomu nejmladšímu bylo 6 let. Děti mají několik výhod a jednu velkou nevýhodu. Mezi výhody patří často jejich menší výška a tím i snížené těžiště. Na přístrojích občas skoro sedí, proto rovnováhu získají často již při první jízdě. Další výhodou je nižší hmotnost, která jim umožní na jedno nabití dojet mnohem delší vzdálenosti, než dvoj,- resp. několikanásobně těžší dospělí jezdci. Nízká hmotnost je však i nevýhodou. Na rozdíl od dospělých nemají děti takovou sílu vyvinout dostatečný tlak na přední část pedálů, aby dosáhli trvale vyšší rychlosti. Od desátého roku věku a ca 30 kg hmotnosti, však v principu tento problém odpadá.
3) Nejkrásnější jezdci
Mezi nejkrásnější jezdce patří ženy a to všeho věku a postavení. Mezi testery patří mladé sportovkyně, stejně jako ženy středního věku. K testování došlo i u maminek s kočárky a vyhnulo se zatím maminkách těhotným. Testovali i babičky a dokonce i jedna prababička.
Nevím sice proč, ale ženy a dívky zvládaly běžně jízdu dříve než muži. Myslím, že to je spojeno s lepším držením těla, s ladností pohybu. Ženy se zároveň nebojí a mají větší chuť zkusit něco nového. Díky nim přibývá i mužů jezdců, a to nejenom z řad jejich partnerů, ale i z řad těch, kteří se snaží být elegantní a moderní, stejně jako něžná polovina lidstva.
4) Nejpraktičtější využití v průmyslu
Mezi nejpraktičtější aplikaci, která se nám povedla realizovat, je uplatnění jednokolek v průmyslovém závodě spojeném se skladem. Na 50.000 m2 nachodili pracovníci, mající na starost předávání dokumentů a malých součástek, stejně jako servisní pracovníci, desítky kilometrů denně. Činili tak stejně jako pracovníci bezpečnostní agentury, kteří se pohybovali většinu času ve venkovních prostorách a používali často služebních vozidel na pravidelné obchůzky, resp. objížďky.
Aplikace v závodě byla přímo spojena s bezpečností práce a proto se nám ve spolupráci s BOZP agenturou a profesionály z oboru, podařilo vytvořit a dodat Směrnici BOZP pro aplikaci právě těchto osobních dopravních prostředků.
Co nás s klientem překvapilo nejvíce, byly výsledky měsíčního testu. Rád bych dodal, že jsme se rozhodli aplikovat jednokolky resp. dvoukolky s typovým označením Q3. tyto mají na rovině vyšší stabilitu i dojezd.
- Zkrácení docházkového času 73%
- Snížení doby odstávky výroby z důvodů servisu 43%
- Navýšení objemu realizovaných zakázek (malé díly) 51%
- Snížení nákladů strážní služby v závodě při současném zvýšení počtu kontrol 84%
Po skončení těchto testů vyhodnotil klient apikaci jako vhodnou, splňující všechny bezpečnostní podmínky a z tuzemského závodu se připravuje přenesení konceptu jak do mateřské firmy ve Velké Británii, tak do dalších 26 závodů po světě. Zároveň dochází k rozšíření zapojení i do dalších oddělení, což mne velmi těší.
Klient však vznesl ještě jeden požadavek a to na přepravu rozměrnějších nákladů, konkrétně beden s materiálem. Zde již z důvodů BOZP nebude možné uplatnit typ Q3, ale pracujeme s konceptem typu segway, tzn. model s řídítky a nosnou plochou integrovanou přímo na transportéru.
Cenový limit pod 60.000,-Kč pak eliminuje možnost použití výše uvedené značky, a proto testujeme další možnosti.
5) Nejočekávanější uplatnění
S rozvojem technologií připravujeme několik dalších aplikací a modifikací využívajících efektivity a možností, které gyroskopické elektrické transportéry přinášejí.
- Prvním bude aplikace v prostředí tělesně postižených občanů a v nemocnicích.
- Druhou pak uplatnění v prostředí seniorů.
V obou případech pracujeme na možnosti snížení, či úplné eliminace pořizovacích nákladů. Tento krok je však závislý i na spolupráci s dalšími stranami, které mají zájem tyto projekty podporovat, ne po teoretické, ale po praktické stránce.
Věřím, že se Vám nyní lépe chápe důvod, pro tvrzení, že elektrické gyroskopické transportéry nejsou jen pro malou skupinu vyvolených, ale skutečně pro všechny, kdo budou mít chuť a zájem být pohybu a přitom, neškodit životnímu prostředí, ani svému okolí.
Na závěr jen postesknutí. Je tristní, že na místech, kde se již jednokolky běžně používali a testovali, stačí jediný pracovník, či pracovnice, často například člen ochranky, aby ve své důležitosti vyslovil zákaz jízdy a to bez ohledu, že do jeho pravomoce toto rozhodnutí nespadá. Jak jsem se dozvěděl následně od vedoucích danných závodů, obchodů, či dalších míst, podobné nařízení neexistuje a s ohledem na bezpečnost jednokolek, se o jeho zavedení ani nejedná.
Na závěr ještě video, která Vám dokáže, že elektrická jednokolka Vám dokáže obrátit svět doslova vzhůru nohama.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Skokem do propasti Macocha ukončila život matka oběti střelby na fakultě
Skokem do Macochy ukončila o víkendu život matka jedné z obětí tragické střelby na Filozofické...
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty
Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...
Dan Bárta si traumaticky poškodil sluch, J.A.R. přesouvají vyprodané koncerty v Lucerně
Populární kapela J.A.R. musela přesunout na jiný termín dva vyprodané koncerty v Lucerna Music Baru...
Voda se filtruje na benzinkách, v obchodech a kavárnách, říká odborník
Nejkvalitnější voda je potřeba nejenom ve farmaceutickém a kosmetickém průmyslu, ale také v...
Rasputin, či poskok Konečné? Bavím se, říká předseda Stačilo! Sterzik alias Vidlák
Premium V roce 2022 kandidoval do zastupitelstva obce Miroslav na Znojemsku za ČSSD. O rok později byl...
Za výběr z bankomatu v cizině poplatek i dvě stovky. Pozor také na nevýhodné kurzy
Premium Poplatek za výběr z bankomatu v přepočtu skoro dvě stě korun zaskočil pana Tomáše z Prahy během...
Přes 60 jednotek hasičů likviduje požár na Rakovnicku. Platí třetí stupeň poplachu
Hasiči od pondělního večera zasahují u požáru skládky volně uložených plastů u Rynholce na...

Pronájem loftového bytu 110 m2 s okrasnou zahradou
Křižíkova, Liberec
15 000 Kč/měsíc
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 408x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.