Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Plzeň chce rozhýbat auta .....

Nadpis článku, který vyšel v sobotním krajském vydání iDNES v sobě nese celou a rozsáhlou politiku města, v němž žiji. Města, které svou kulturnost předvádí jen na bilboardech a přibývajících velkoplošných obrazovkách.

Do Plzně jsem se přistěhoval v roce 1997, kdy jsem zde zakládal pobočku velké spediční společnosti, která (pravděpodobně shodou náhod), přesunula před třemi lety svou pobočku na místo vzdálené jen sto metrů od původně vybraného působiště.

Byla to doba, kdy Borská pole nebyla průmyslovou zónou, ale opuštěným letištěm, v jejichž hangárech se začaly usídlovat pomalu první malé tuzemské firmy a kde, při průjezdu na kole, bylo možné poslouchat zpívající skřivany.

Rok 1997 byl dobou, kdy ve městě nebylo kruhových objezdů a neexistoval ani obchvat města, na němž se v první dny po jeho otevření, zabil jeden z nejbohatších místních podnikatelů.

Rok 1997 byl rokem, kdy jste v centru města mohli jít do kina, nebyly zde parkovací automaty, ani zóny, chyběly zde super i hypermarkety a univerzita měla tak desetinu stávající rozlohy. 

Zkrátka byla to jiná doba, kromě jiného doba, kdy se auta hýbala sama.

Dnes, 18 let poté, je vše jinak, jak ukazuje mimo jiné i článek na který odkazuji v perexu, a který byl podnětem k napsání dnešního příspěvku.

Důvodem všech "parkovacích aktivit" tak intenzivně realizovaných městem a  týmem jeho pracovníků sedících ve vozidlech vždy s příslušníkem městské policie, není dobro občanů, motoristů, či životního prostředí, kterým se kolem sebe ohání.

Ne.

Důvodem je špatně postavený parkovací dům, kde si mnoho, i zkušených řidičů odřelo lak svého vozu v příliš prudkých zatáčkách, či na příliš úzkých parkovacích místech. Parkovací dům, který, kdyby nebylo nově umístěné výdejny e-shopu ALZA, by zel pravděpodobně prázdnotou.

Důvodem je totiž neschopnost politiků, kteří stavbu schválili a společnosti, která ji realizovaly, přiznat, že udělaly chybu.

Kvůli této chybě je nyní třeba "vrtěti psem", tedy dělat vše, aby se o výše uvedeném důvodu nemluvilo.

Návrhy podávané a realizované stejnými lidmi, jen v přeházených funkcích městské rady, se mění v represivní a neprosto nesmyslné, stejně jako velké množství dalších (maličkostí) mezi něž patří například souběžné uzavírky hlavních tahů, tak aby si obyvatelé i návštěvníci tohoto krásného města, užili KULTURNOST JEHO POLITIKY.

Plzeň není jediným městem, kde jsem za dobu svého života měl možnost jezdit vozem a parkovat. V případě schválení návrhu PROGRESIVNÍCH PARKOVACÍCH POPLATKŮ, rostoucích s každou další hodinou, bude jediným ve světě, které za chyby svých politiků nechává platit daň "za život".

Ať je to Praha, Brno, Berlín, Frankfurt, Paříž, Londýn, Manchester, či Shanghai, Wuxi, Milán, nebo Tokyo - nikde podobné represe uplatňovány nejsou a přesto, je možno parkovat v ulicích, či dokonce jít na oběd, či ke kadeřníkovi bez toho, abych se musel strachovat, na jakou částku mně vlastně parkování vyjde.

V článku jsou zmiňováni pracovníci parkovacího domu měřící dobu stání vozidel v centru. Znám je. Potkáváme se totiž denně na mých vyjížďkách, kdy mne při jízdě na mé elektrické jednokolce pozorují s pohledem pracovníků Desinfekce, či Deratizace zaměřujících dalšího ze škůdců jejich podnikání.

Překvapuje mne, proč tuto činnost dělají, když úzce spolupracující městská policie je schopna to samé vyčíst z výstupů z městského "bezpečnostního" kamerového systému.

Co kdyby namísto této činnosti, zašli do restaurace na oběd, ke kadeřníkovi na úpravu účesu, či na úřad vyřídit změnu zápisu na katastru nemovitostí. Zmiňovaná hodina je totiž ve velkém množstvím případů časem naprosto nedostačujícím potřebám, které činnost vyžaduje.

Parkovací dům rychtářka nelze zbourat, to by bylo přiznání viny, tak proč z něj neudělat další obchodní centrum, průmyslovou zahradu, krytý park. Nejsem pro, aby se stalo další dráhou pro motokáry, jak se děje s ostatními parkovacími skvosty ve městě. Prostoru je dost a myslím, že například na střeše tohoto betonového skeletu by se mohla krásně vyjímat střešní zahrada s čajovnou a možná i zimní zahradou, vždyť výhled směrem na řeku není zatím rušen ničím dalším.

Je rok 2015 a věřím, že se radním i díky mému článku donese, že auta se umí pohybovat sama, potřebují k tou jen řidiče (zatím).

Pro ty, kteří se po Plzni pohybují často a stále a nejsou při svých cestách obtíženi nákladem, jak doporučuji vyzkoušet způsob pohybu, který jsem zvolil já sám a se mnou i stále rostoucí množství obyvatel nejenom v Plzni, nejenom v Čechách, ale všude ve světě - osobní elektrické transportéry s gyroskopem.

Nemluvím však o mohutných SEGWAY, u nichž provozovatelé půjčoven nepochopili, že chodníky nejsou tankovými dráhami a offroad terénem. Mluvím o jednokolkách a dvoukolkách, které jsou určeny pro použití na chodnících a ve městech, tedy o strojích, které znám a jejichž efektivitu mám vyzkoušenu mimo jiné i ujetím přes 2.000 km za pouhých 6 měsíců letošního roku.

V závěru bych rád ještě indikoval možnost, dalšího získání špatně vydaných investic. Když totiž bude městské plánování uzavírek ještě zahuštěno, může se parkovné vybírat i na hlavních tazích města, kde auta budou stát desítky minut a toho by přece byla škoda nevyužít.

P.S. možná bych věděl ještě o jednom zdroji příjmu. Plzeň se stala testovací dráhou pro nové vozy MERCEDES. Není dne aby jste na silnicích nepotkali nekterý, či některé z maskovaných vozů této značky. Automobily jezdí bezcílně městem vezoucí své otrávené řidiče. Třeba by za zpoplatnění stála i právě zmiňovaná bezcílnost, která je ekoligickou zátěží.

Autor: Michael Rada | úterý 30.6.2015 0:00 | karma článku: 7,99 | přečteno: 245x
  • Další články autora

Michael Rada

Kino

Hezky s posaďte, otevřete si sáček houbových chipsů, nejlépe z mochomůrky tigrované, či jiné dobře vysušené dobrůtky a podívejte se na budoucnost, které se pravděpodobně nedožijete. Není nad krásný svět, tak proč se dělit.

6.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Čistá mobilita bez cenzury

Psát bez rizika možné cenzury je osvobozující. Tu vlastní jsem odboural již 18.11.1989 a proto jsem rád, že nyní mi umožnil nucený přesun mého blogu do sféry soukromé, eliminovat i cenzuru demorkatickou, určovanou vlastníkem.

5.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 41x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Jen šálek čaje s panem Nietschem, Chan Šanem a Lao´Ce

Mé ruce jemné okvetních lístků, tolik žádané jsou a přitom skrývají tajemství minulosti. Puchýře a mozoly a jejich bratři v krvy umytí, umíněně byjící do režného pytle plného písku, pro nic, pro život, pro vzdech a slzu na soli.

4.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

pohled

Ranní projížďka probouzejícím se lesem. Tichá, nehlučná, fascinující kaleidoskop obrazů, zvuků, pocitů a pak najednou zastaví Vás trilkování probuzených písklat volajících na snídani. A pak vrátíte se zpět a namísto života...

3.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 15x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Odcházím

Vážení čtenáři, jak jsem indikoval již v několika předchozích článcích, rozhodl jsem se "dobrovolně" opustit blogovací platformu iDNES, která mi jako odměnu za každodenní blog a 278.000 přečtení nadělila blokaci příspěvků

2.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  11:01

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem

2. května 2024  10:56

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby

2. května 2024  10:41

Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik