Plzeň chce rozhýbat auta .....

Nadpis článku, který vyšel v sobotním krajském vydání iDNES v sobě nese celou a rozsáhlou politiku města, v němž žiji. Města, které svou kulturnost předvádí jen na bilboardech a přibývajících velkoplošných obrazovkách.

Do Plzně jsem se přistěhoval v roce 1997, kdy jsem zde zakládal pobočku velké spediční společnosti, která (pravděpodobně shodou náhod), přesunula před třemi lety svou pobočku na místo vzdálené jen sto metrů od původně vybraného působiště.

Byla to doba, kdy Borská pole nebyla průmyslovou zónou, ale opuštěným letištěm, v jejichž hangárech se začaly usídlovat pomalu první malé tuzemské firmy a kde, při průjezdu na kole, bylo možné poslouchat zpívající skřivany.

Rok 1997 byl dobou, kdy ve městě nebylo kruhových objezdů a neexistoval ani obchvat města, na němž se v první dny po jeho otevření, zabil jeden z nejbohatších místních podnikatelů.

Rok 1997 byl rokem, kdy jste v centru města mohli jít do kina, nebyly zde parkovací automaty, ani zóny, chyběly zde super i hypermarkety a univerzita měla tak desetinu stávající rozlohy. 

Zkrátka byla to jiná doba, kromě jiného doba, kdy se auta hýbala sama.

Dnes, 18 let poté, je vše jinak, jak ukazuje mimo jiné i článek na který odkazuji v perexu, a který byl podnětem k napsání dnešního příspěvku.

Důvodem všech "parkovacích aktivit" tak intenzivně realizovaných městem a  týmem jeho pracovníků sedících ve vozidlech vždy s příslušníkem městské policie, není dobro občanů, motoristů, či životního prostředí, kterým se kolem sebe ohání.

Ne.

Důvodem je špatně postavený parkovací dům, kde si mnoho, i zkušených řidičů odřelo lak svého vozu v příliš prudkých zatáčkách, či na příliš úzkých parkovacích místech. Parkovací dům, který, kdyby nebylo nově umístěné výdejny e-shopu ALZA, by zel pravděpodobně prázdnotou.

Důvodem je totiž neschopnost politiků, kteří stavbu schválili a společnosti, která ji realizovaly, přiznat, že udělaly chybu.

Kvůli této chybě je nyní třeba "vrtěti psem", tedy dělat vše, aby se o výše uvedeném důvodu nemluvilo.

Návrhy podávané a realizované stejnými lidmi, jen v přeházených funkcích městské rady, se mění v represivní a neprosto nesmyslné, stejně jako velké množství dalších (maličkostí) mezi něž patří například souběžné uzavírky hlavních tahů, tak aby si obyvatelé i návštěvníci tohoto krásného města, užili KULTURNOST JEHO POLITIKY.

Plzeň není jediným městem, kde jsem za dobu svého života měl možnost jezdit vozem a parkovat. V případě schválení návrhu PROGRESIVNÍCH PARKOVACÍCH POPLATKŮ, rostoucích s každou další hodinou, bude jediným ve světě, které za chyby svých politiků nechává platit daň "za život".

Ať je to Praha, Brno, Berlín, Frankfurt, Paříž, Londýn, Manchester, či Shanghai, Wuxi, Milán, nebo Tokyo - nikde podobné represe uplatňovány nejsou a přesto, je možno parkovat v ulicích, či dokonce jít na oběd, či ke kadeřníkovi bez toho, abych se musel strachovat, na jakou částku mně vlastně parkování vyjde.

V článku jsou zmiňováni pracovníci parkovacího domu měřící dobu stání vozidel v centru. Znám je. Potkáváme se totiž denně na mých vyjížďkách, kdy mne při jízdě na mé elektrické jednokolce pozorují s pohledem pracovníků Desinfekce, či Deratizace zaměřujících dalšího ze škůdců jejich podnikání.

Překvapuje mne, proč tuto činnost dělají, když úzce spolupracující městská policie je schopna to samé vyčíst z výstupů z městského "bezpečnostního" kamerového systému.

Co kdyby namísto této činnosti, zašli do restaurace na oběd, ke kadeřníkovi na úpravu účesu, či na úřad vyřídit změnu zápisu na katastru nemovitostí. Zmiňovaná hodina je totiž ve velkém množstvím případů časem naprosto nedostačujícím potřebám, které činnost vyžaduje.

Parkovací dům rychtářka nelze zbourat, to by bylo přiznání viny, tak proč z něj neudělat další obchodní centrum, průmyslovou zahradu, krytý park. Nejsem pro, aby se stalo další dráhou pro motokáry, jak se děje s ostatními parkovacími skvosty ve městě. Prostoru je dost a myslím, že například na střeše tohoto betonového skeletu by se mohla krásně vyjímat střešní zahrada s čajovnou a možná i zimní zahradou, vždyť výhled směrem na řeku není zatím rušen ničím dalším.

Je rok 2015 a věřím, že se radním i díky mému článku donese, že auta se umí pohybovat sama, potřebují k tou jen řidiče (zatím).

Pro ty, kteří se po Plzni pohybují často a stále a nejsou při svých cestách obtíženi nákladem, jak doporučuji vyzkoušet způsob pohybu, který jsem zvolil já sám a se mnou i stále rostoucí množství obyvatel nejenom v Plzni, nejenom v Čechách, ale všude ve světě - osobní elektrické transportéry s gyroskopem.

Nemluvím však o mohutných SEGWAY, u nichž provozovatelé půjčoven nepochopili, že chodníky nejsou tankovými dráhami a offroad terénem. Mluvím o jednokolkách a dvoukolkách, které jsou určeny pro použití na chodnících a ve městech, tedy o strojích, které znám a jejichž efektivitu mám vyzkoušenu mimo jiné i ujetím přes 2.000 km za pouhých 6 měsíců letošního roku.

V závěru bych rád ještě indikoval možnost, dalšího získání špatně vydaných investic. Když totiž bude městské plánování uzavírek ještě zahuštěno, může se parkovné vybírat i na hlavních tazích města, kde auta budou stát desítky minut a toho by přece byla škoda nevyužít.

P.S. možná bych věděl ještě o jednom zdroji příjmu. Plzeň se stala testovací dráhou pro nové vozy MERCEDES. Není dne aby jste na silnicích nepotkali nekterý, či některé z maskovaných vozů této značky. Automobily jezdí bezcílně městem vezoucí své otrávené řidiče. Třeba by za zpoplatnění stála i právě zmiňovaná bezcílnost, která je ekoligickou zátěží.

Autor: Michael Rada | úterý 30.6.2015 0:00 | karma článku: 7,99 | přečteno: 245x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0