Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Plzeň chce rozhýbat auta .....

Nadpis článku, který vyšel v sobotním krajském vydání iDNES v sobě nese celou a rozsáhlou politiku města, v němž žiji. Města, které svou kulturnost předvádí jen na bilboardech a přibývajících velkoplošných obrazovkách.

Do Plzně jsem se přistěhoval v roce 1997, kdy jsem zde zakládal pobočku velké spediční společnosti, která (pravděpodobně shodou náhod), přesunula před třemi lety svou pobočku na místo vzdálené jen sto metrů od původně vybraného působiště.

Byla to doba, kdy Borská pole nebyla průmyslovou zónou, ale opuštěným letištěm, v jejichž hangárech se začaly usídlovat pomalu první malé tuzemské firmy a kde, při průjezdu na kole, bylo možné poslouchat zpívající skřivany.

Rok 1997 byl dobou, kdy ve městě nebylo kruhových objezdů a neexistoval ani obchvat města, na němž se v první dny po jeho otevření, zabil jeden z nejbohatších místních podnikatelů.

Rok 1997 byl rokem, kdy jste v centru města mohli jít do kina, nebyly zde parkovací automaty, ani zóny, chyběly zde super i hypermarkety a univerzita měla tak desetinu stávající rozlohy. 

Zkrátka byla to jiná doba, kromě jiného doba, kdy se auta hýbala sama.

Dnes, 18 let poté, je vše jinak, jak ukazuje mimo jiné i článek na který odkazuji v perexu, a který byl podnětem k napsání dnešního příspěvku.

Důvodem všech "parkovacích aktivit" tak intenzivně realizovaných městem a  týmem jeho pracovníků sedících ve vozidlech vždy s příslušníkem městské policie, není dobro občanů, motoristů, či životního prostředí, kterým se kolem sebe ohání.

Ne.

Důvodem je špatně postavený parkovací dům, kde si mnoho, i zkušených řidičů odřelo lak svého vozu v příliš prudkých zatáčkách, či na příliš úzkých parkovacích místech. Parkovací dům, který, kdyby nebylo nově umístěné výdejny e-shopu ALZA, by zel pravděpodobně prázdnotou.

Důvodem je totiž neschopnost politiků, kteří stavbu schválili a společnosti, která ji realizovaly, přiznat, že udělaly chybu.

Kvůli této chybě je nyní třeba "vrtěti psem", tedy dělat vše, aby se o výše uvedeném důvodu nemluvilo.

Návrhy podávané a realizované stejnými lidmi, jen v přeházených funkcích městské rady, se mění v represivní a neprosto nesmyslné, stejně jako velké množství dalších (maličkostí) mezi něž patří například souběžné uzavírky hlavních tahů, tak aby si obyvatelé i návštěvníci tohoto krásného města, užili KULTURNOST JEHO POLITIKY.

Plzeň není jediným městem, kde jsem za dobu svého života měl možnost jezdit vozem a parkovat. V případě schválení návrhu PROGRESIVNÍCH PARKOVACÍCH POPLATKŮ, rostoucích s každou další hodinou, bude jediným ve světě, které za chyby svých politiků nechává platit daň "za život".

Ať je to Praha, Brno, Berlín, Frankfurt, Paříž, Londýn, Manchester, či Shanghai, Wuxi, Milán, nebo Tokyo - nikde podobné represe uplatňovány nejsou a přesto, je možno parkovat v ulicích, či dokonce jít na oběd, či ke kadeřníkovi bez toho, abych se musel strachovat, na jakou částku mně vlastně parkování vyjde.

V článku jsou zmiňováni pracovníci parkovacího domu měřící dobu stání vozidel v centru. Znám je. Potkáváme se totiž denně na mých vyjížďkách, kdy mne při jízdě na mé elektrické jednokolce pozorují s pohledem pracovníků Desinfekce, či Deratizace zaměřujících dalšího ze škůdců jejich podnikání.

Překvapuje mne, proč tuto činnost dělají, když úzce spolupracující městská policie je schopna to samé vyčíst z výstupů z městského "bezpečnostního" kamerového systému.

Co kdyby namísto této činnosti, zašli do restaurace na oběd, ke kadeřníkovi na úpravu účesu, či na úřad vyřídit změnu zápisu na katastru nemovitostí. Zmiňovaná hodina je totiž ve velkém množstvím případů časem naprosto nedostačujícím potřebám, které činnost vyžaduje.

Parkovací dům rychtářka nelze zbourat, to by bylo přiznání viny, tak proč z něj neudělat další obchodní centrum, průmyslovou zahradu, krytý park. Nejsem pro, aby se stalo další dráhou pro motokáry, jak se děje s ostatními parkovacími skvosty ve městě. Prostoru je dost a myslím, že například na střeše tohoto betonového skeletu by se mohla krásně vyjímat střešní zahrada s čajovnou a možná i zimní zahradou, vždyť výhled směrem na řeku není zatím rušen ničím dalším.

Je rok 2015 a věřím, že se radním i díky mému článku donese, že auta se umí pohybovat sama, potřebují k tou jen řidiče (zatím).

Pro ty, kteří se po Plzni pohybují často a stále a nejsou při svých cestách obtíženi nákladem, jak doporučuji vyzkoušet způsob pohybu, který jsem zvolil já sám a se mnou i stále rostoucí množství obyvatel nejenom v Plzni, nejenom v Čechách, ale všude ve světě - osobní elektrické transportéry s gyroskopem.

Nemluvím však o mohutných SEGWAY, u nichž provozovatelé půjčoven nepochopili, že chodníky nejsou tankovými dráhami a offroad terénem. Mluvím o jednokolkách a dvoukolkách, které jsou určeny pro použití na chodnících a ve městech, tedy o strojích, které znám a jejichž efektivitu mám vyzkoušenu mimo jiné i ujetím přes 2.000 km za pouhých 6 měsíců letošního roku.

V závěru bych rád ještě indikoval možnost, dalšího získání špatně vydaných investic. Když totiž bude městské plánování uzavírek ještě zahuštěno, může se parkovné vybírat i na hlavních tazích města, kde auta budou stát desítky minut a toho by přece byla škoda nevyužít.

P.S. možná bych věděl ještě o jednom zdroji příjmu. Plzeň se stala testovací dráhou pro nové vozy MERCEDES. Není dne aby jste na silnicích nepotkali nekterý, či některé z maskovaných vozů této značky. Automobily jezdí bezcílně městem vezoucí své otrávené řidiče. Třeba by za zpoplatnění stála i právě zmiňovaná bezcílnost, která je ekoligickou zátěží.

Autor: Michael Rada | úterý 30.6.2015 0:00 | karma článku: 7,99 | přečteno: 245x
  • Další články autora

Michael Rada

Návaznosti

Zapoměli jsme, že jsme. Vzpomínáme jen na Já. Kolem to žije a my mluvíme o smrti. Kolem vše umírá a my básníme o životě. Hnus se mění dle nálady a kolem paátníků včerejška, budujeme slavobrány zítřka, který již, nenastane.

11.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 16x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Maiku - Haiku

To, že slovo vázené může být nebezpečnější než zbraně, prokázali mnozí a to nejen v tuzemsku, ale i zahraničí. Někdy se však stanou obětí nehody cenzora, jenž při přemýšlení nad jejich skutečným obsahem, vypíchl si oko o násadku

10.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Přicházím

Je to přesně týden, kdy na stránkách mého blogu vyšel příspěvek s názvem, Odcházím. Je tedy dobře si položit otázku, proč jen o sedm dní později zavane vítr v protisměru, a já nejednou ohlašuji pravý opak. Že by politický vítr?

9.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 24x | Diskuse| Společnost

Michael Rada

Zpátky z Marsu, jdeme volit

Zatímco se v tuzemsku dohadujeme, proč z Plzně do Prahy musíme jet i čtyři hodiny, když ministr Ťok slíbil, že práce půjdou lépe a rychleji, skončila na Havaji minulý víkend úspěšně roční expedice na Mars. Že jste o ní neslyšeli?

8.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 34x | Diskuse| Politika

Michael Rada

Týden bez odpadu již dva dny běží

DOufám, že jste si po prázdninových příspěvcích uvědomili, že první zářijový týden probíhá celosvětově ZERO WASTE WEEK, tentokrát zaměřený na plýtvání jídlem. Přes celé prázdniny, jsem Vám každou středu předkládal příklady

7.9.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí

2. května 2024  6:23

Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...

Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě

2. května 2024  5:42

Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik