Nestraš mne na mostě nebo spadnu pod auto
Aut tam jezdí stejně, často jezdí dokonce pomaleji než na běžném úseku silnice.
Když jsme u toho, nedá mi to, abych se nezmínil o své cestě vlakem z Plzně do Brna, pro kterou jsem se rozhodl při pomyšlení, že bych měl absolvovat D1 a pak vést ještě dva dni workshop, shodou náhod věnovaný INOVACÍM V LOGISTICE.
Jako člověk z praxe, jsem vše včas plánoval.
K mému překvapení jsem zjistil, že České Dráhy nabízejí možnost, tuto trasu urazit za čtyři hodiny, tedy rychleji než autem, a tak jsem neváhal a jízdenku si na okénku na hlavním plzeňském nádraží, zakoupil.
Pak už jsem se jen těšil.
Rozhodl jsem se, že první a poslední míli, či kilometr dojedu na elektrické jednokolce, která je nedílnou součástí mých přednášek a cest za prací i dobrodružstvím a vyrazil jsem tak, abych měl dostatečný předstih a našel to správné nástupiště.
Na místě jsem byl včas.
Ne však rychlík, který sice dorazil jen o 5 minut později, ale měl již hlášené 20ti minutové zpoždění.
Snadno jsem si dopočítal, že ony 4 hodiny, které mi ukazoval objednávkový systém, asi nestihnu, protože na přestup na hlavním nádraží pražském jsem měl jen 9 minut. Ale což, třeba to dožene.
Po avizovaných 20 a několika dalších minutách se rychlík vydal na cestu.
První kilometry jsme jeli rychlostí chůze a měl jsem nutkání vytáhnout jednokolku a dát si s rychlíkem závody, určitě bych vyhrál.
Protože jsem tušil, že bude o čem vyprávět, rozhodl jsem po prvních kilometrech, si cestu dokumentovat i prostřednictvím GPS.
Jak ukazuje screenshot obrazovky dole, dokumentoval jsem trasu z Plzně do Prahy dlouhou 106 km, znovu upozorňuji, že jsem jel rychlíkem Českých Drah.
Během této trasy jsme dosáhli maximální rychlosti 146 km/h, ovšem průměrná rychlost při pohybu, byla nižší než poloviční a to 65 km/h
Opět pro upřesnění - JEL JSEM RYCHLÍKEM.
Přípojný rychlík jsem na hlavním nádraží samozřejmě nestihl, a tak jsem si už jen půl hodiny počkal na další, zrušil odpolední jednání v Brně a těšil se na další cestu, která pak probíhala bez větších problémů. Bohužel absence elektrických zásuvek neumožnila dále měřit rychlost z důvodu vybíjení baterie mobilního telefonu, ale to není tak důležité.
Navečer v Brně jsem si pak vše vynahradil projížďkou po zlaté lodi, kdy jsem vzbuzoval stejné haló, jako v loňském roce na Plzeňských ulicích. Trochu mne to překvapilo, protože právě Brno je sídlem několika prodejců čisté mobility a jednokolek, kteří o sobě tvrdí jak jsou silní.
Čistá mobilita v Brně |
Rozdíl mezi námi je pravděpodobně v tom, že já o čisté mobilitě nehovořím proto, abych prodával, ale jezdím proto, že rád hovořím, ale to je jiná věc.
V každém případě zpět k mostu a drahám.
Přes železniční trať samozřejmě vedou desítky mostů a můstků a mne by zajímalo, zda-li na některém z nich někdy, někdo pronesl krásnou větu použitou v nadpise a to klidně i ve variantě záměny aut za vlak.
Ptáte-li se, mohu-li (i přes stejnou situaci se zpožděním na cestě zpáteční), doporučit jízdu vlakem, odpovím Vám ano. Proč vlastně ne. Potkal jsem tam totiž velice příjemné lidi, na které bych v autě nenarazil a obě cesty, vlastě všechny čtyři cesty, jsme diskutovali mnoho témat a bylo to velmi příjemné.
Před samotným cestováním, však doporučuji několik maličkostí
- Časové údaje objednávkového systému berte jako orientační, systém totiž nezohledňuje ani dlouhodobé opravy a výluky, natož ty krátkodobé.
- Chcete-li jako já cestovat s přestupem, nevolte poslední vlak, mohlo by se Vám stát, že budete čekat hodně dlouho na den "nový" první.
- Počítáte-li s tím, že ve vlaku použijete elektrickou zástrčku na dobití svých přístrojů, raději na to zapomeňte a vybavte se jinak
- Budete-li plánovat možnost využití jídelního vozu, doporučuji nevolit zahraniční rychlíky, které mají nejen obsluhu nemluvící česky, ale navíc ceny, které se Vám nebude chtít hradit. Naopak v jídelním voze provozovaném přímo pod ČD jsem byl cenou i kvalitou jídla ohromen a mohu je doporučit.
A je to. Já jsem zpět v Plzni. Účastníci workshopu dávno také a České Dráhy, ty jejich management i nadále řídí tak, jako by měl pořád dost peněz, možná i proto, že dost má, protože český daňový poplatník, resp. ministři, vždy seženou dost na hrazení neustálých ztrát, které vznikají i přesto, že by nemusely.
Na dráze totiž pracují skvělí lidé, s nimiž jsem měl možnost se během svého výletu setkat a ti, kdyby mohli, by z ČD udělali společnost, za níž se nikdo, ani oni sami, nebudou muset stydět a cestující je budou vyhledávat ne z nouze, ale z důvodu příjemného cestování.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?
Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...
Turek jel rychlostí přes 200 km/h a fotil se u toho. Policie věc prošetřuje
Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě) se na svém účtu na Instagramu pochlubil fotkou, ze které...
Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...
Jednání o míru jsou v kritické fázi, řekl Trump. Rubio rovnou naznačil konec
Sledujeme online Americký prezident Donald Trump v pátek naznačil, že USA zastaví mírové rozhovory, pokud Rusko nebo...
Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let
Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...
Desítky státníků, dvousettisícový dav. Ve Vatikánu začíná pohřeb papeže Františka
Přímý přenos V sobotu kolem šesté hodiny ranní se otevřely brány, které umožňují vstup ke Svatopetrskému...
Podle Trumpa je mírová dohoda Ruska s Ukrajinou blízko, vyzval strany k setkání
Ukrajina a Rusko jsou velmi blízko mírové dohodě a měly by uspořádat setkání na velmi vysoké...
OBRAZEM: Českou spořitelnu čeká stěhování. Na Smíchově vzniká nový kampus
Zaměstnance České spořitelny čeká už brzy velké stěhování. Banka si na pražském Smíchově staví...
Počkejte, máme pro vás slevu! Dodavatelé energií nabízejí lidem podpultové ceny
Premium Praxe dřív běžná třeba u mobilních operátorů se v Česku přenesla i do energetického sektoru....

Inženýr/ka zákaznické kvality
ManpowerGroup s.r.o.
Kraj Vysočina
nabízený plat:
45 000 - 58 000 Kč
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 408x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.