Není letiště jako letiště
Pražské letiště je jako mnoho jiných, postaveno za hranicemi města a tam zůstává i přes to, že se metropole v průběhu let rozrůstala a rozrůstá. Zatímco v minulosti byly tahouny výstavby sídliště, tedy stavby pro lidi, jsou dnes tahouny sklady a továrny, tedy stavby pro věci.
Za celou dobu však nedošlo, i přes mnoho plánů, k propojení letiště a města jiným způsobem dopravy, než po silnici. Odkázáni často na taxíky, mají turisté často možnost vychutnat si českou pohostinnost hned při první cestě po městě, jehož sláva hvězd se dotýká a stejně jako ceny za taxík.
Jsou města, kde Vás na letiště dovezou vlaky. Jsou jiná, kde tak učiní rychlodráha nebo metro, dokonce existují města, kde Vás sveze forma nadzemní dráhy, jakési lanovky a jsou města, kde Vás nesveze nic, protože letadla přistávají uprostřed metropolí (tak tomu bylo například v Hong Kongu před výstavbou nového letiště)
Pražské letiště je na tom ještě dobře. Funguje. To takové nové Berlínské, to je letištěm duchů a při pravidelném modlení, bude třeba vyslyšeno volání vlastníků a investorů a přijde čínský dobrodinec a letiště duchů koupí, stejně jako se stalo ve Španělsku. Zatím se tak však neděje.
Letiště je město ve městě. Má vlastní infrastrukturu, zaměstnává stovky, ne-li tisíce lidí, a když dojde na elektřinu, sosá a sosá, co se dá. Dojde-li k výpadku, záložní generátory nějakou dobu utáhnou to nejnutnější.
Co se však stane, když výpadek bude delší? K čemu bude miliardový dětský vláček na okraj města, či do blízkého Kladna? Bude stejně platný jako již světoznámý tunel BLANKA.
V Indii, konkrétně pak ve městě COCHIN, je také letiště a má též statut letiště mezinárodního. Místní vláda se také rozhodla investovat, ale své kroky nevidí jako akci, která se měla stát včera, ale jako věc, která má napomoci zítra a pozítří a tak pořád dále.
Rozhodli se proto odstavit letiště od elektrické sítě.
Není však třeba rušit svůj let do této destinace z důvodů obavy z přistání do tmy, naopak, cesta může být zpestřena čekáním na přílet na jediné letiště na světě, které je již dnes kompletně zásobováno elektřinou ze solárních panelů. Celková elektrárna se sestává z 46.150 ks solárních fotovoltaických modulů instalovaných částečně na střeše nákladních hal, částečně na ploše vedle. Celková plocha je 45 akrů.
Výkon elektrárny je 12 MW a dle propočtů je možné ušetřit až 300.000 metrických tun CO2.
I když vím, že politici a další "zákonodárci" na názory občanů z výšky svých postů
nevidí
dovolím si předložit ještě jednu informaci, před samotným závěrem článku. Touto informací je maličkost, jedna z těch, o kterých se v Čechách nemluví, a mluvit nesmí.
Dle studie organizace GLOBAL FOOTPRINT NETWORK zvládli lidé v roce 2015 vyčerpat zásoby surovin planety (určené na celý rok) již za 8 měsíců tohoto roku. V praxi to tedy znamená, že stejně jako vlády, žije lidstvo na dluh, dluh, který narůstá čím dál rychleji a nelze jej zvrátit. Není totiž komu půjčené prostředky vracet.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
USA uvalily nové sankce na stovky subjektů. V Rusku, Číně i na Slovensku
Spojené státy americké uvalily nové sankce na stovky osob a právnických subjektů. Souvisejí hlavně...
Zřícená dálnice v jižní Číně má již 36 obětí, další pátrání komplikuje počasí
Nejméně 36 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...
Poslanci mají jednat o změně zákoníku práce, o minimální a zaručené mzdě
Poslanci by měli na mimořádné schůzi začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.