Minimální mzda ve Francii, bič na České dopravce

V úterý 26.4.2016 jsem zažil opět pocit již dříve viděného, či zažitého, kterému se říká DEJA VU (Dežaví). Server iDnes totiž vydal článek s názvem - Francie zavádí minimální mzdu pro řidiče z ciziny. Čeští dopravci se bouří.

Daný pocit mne totiž přenesl do úterý 26.4.2014, kdy server novinky.cz přinesl článek se stejným obsahem, jen související s jinou zemí. I přesto, že od tohoto okamžiku uběhl téměř rok a půl, mnoho se nezměnilo, nepočítáme-li tvorbu a publikaci videa k 50 výročí existence organizace s názvem ČESMAD, o které jsem již psal také.

Když tak přemýšlím a zvažuji, stačilo by vzít původní článek a změnit pouze název země. Obsah totiž může zůstat stejný, a proto pro posouzení umísťují původní článek, pod čarou pod tím dnešním a to včetně perexu v tučné kurzivě.

Na aktuální situaci mne fascinuje jedno. Fakt, že ani jeden a půl roku od prvních indikací přicházejících změn, se na tuzemském trhu (jak informuje mezi řádky ČESMAD), vůbec, ale vůbec nic nestalo.

Při prohlášeních mluvčího této organizace stále nejsou vysloveny skutečnosti, k nimž patří například již dlouholeté pravidlo omezení tzv. třetizemních přeprav to znamená, že by řidiči například z Francie neměli provádět výkon pouze ve třetí zemi tedy například v Čechách. Což se skutečně neděje.

Co se však děje a to ve velké míře, je porušování tohoto omezení dopravci z východní Evropy a nejenom z Čech, kteří nasadí tuzemské řidiče do všech (optimálně) západních zemí, kde si vesele (či smutně) jezdí za český plat + diety (i ty se však obchází) a dopravce (tedy zaměstnavatel, či objednavatel) inkasuje od klienta sazbu západoevropskou. Rozdíl je samozřejmě profitem a to ne vždy tím přiznaným.

Že by o tom pan Hromíř nevěděl? Či by to byla novinka pro jeho nadřízené z organizace, která o sobě tvrdí že jsou jejím členem téměř všichni, kdo v tuzemsku podnikají v dopravě?? To se mi nezdá.

Přemýšlím, zda-li ve svém nářkuplném dopise panu premiérovi a evropským poslancům sdělil i tyto skutečnosti, před veřejností je totiž tají.

Zde tedy slíbený originální text v původním znění a bez titulků

 _____________________________________________________________________________________

Minimální mzda v Německu, bič na České dopravce

V úterý 26.11.2014 mne zaujal na severu novinky.cz, článek poukazující na skutečnost, že nové kroky Německé vlády přímo poškozují tuzemské dopravce a nejenom je. Schopným řidičům nasazeným v Německu totiž stoupne plat a budou jist

Odkaz na originální článek je ZDE

S řidiči kamionů se setkáváme na svých cestách každý den. Při jízdě po dálnicích, i okrskách máme možnost sledovat jejich jízdu a při zajíždění na místo vykládky, často i v centrech měst, zase umění manévrovat na tak malém prostoru s tak velkým vozem.

Za více než 20 let v logistice jsem se setkal s mnoha řidiči a mezi úplnou špičku, co se týče manévrování na minimálním prostoru, patří žena - řidička. Před finální manipulací, kdy musela v centru města, v jednosměrné ulici, zajet do dvora, se skladem předního tuzemského distributora módních doplňků, se vždy zula a její přesnost se dala měřit na milimetry.

Zatímco její kolegové měli spoustu výmluv a nechávali si dokonce poponášet zaparkovaná auta, ona se vždy vešla do vytýčeného prostoru bez nárazu do jediného vozidla, stromu, či budovy.

Na cestách není možné potkávat vždy jen řidiče dobré, často narážíme na bezohledné typy lidí, kteří číslo 90, které mají na návěsu, považují za frekvenci myšek na dálnici, či věk, kterého se pravděpodobně nikdy nechtějí dožít. Vždy mne znovu a znovu překvapuje při předjíždění na dálnici, že může vozidlo s označenou maximální rychlostí 90 km/h předjíždět druhé vozidlo s tím samým označením a to celé v rychlosti 130 km/h.

Když vidím stejně se chovat i řidiče autobusů plných lidí, vždy přemýšlím, zda-li se tito verbují mezi řidiči kamionů, či zda je to naopak, ale to odbočuji od tématu.

Článek je odezvou na reakce některých dopravců na zprávy o plánovaných změnách v oblasti odměňování u našich západních sousedů. Německo chce, na rozdíl od tuzemska, řešit systémově otázku minimální mzdy a nároků pracujících v Německu. Jedná se o reakce na zvyšující se objem protestů proti některým nadnárodním hráčům, kteří zkouší v této zemi praktiky, které se dobře osvědčili například u nás.

Vyžívání kliček a děr v zákonech spojených s odměňováním, dvojí evidence, agenturní zaměstnávání jako forma profitu pro ty kdo jej organizují a almužny pro ty kdo práci odvádějí apod. Německo chce jít ještě o krok dále a sjednotit v prvním kroku minimální mzdu pro všechny, kdo svou činnost odvádějí na jejich území.

Předpokládám, že každý z čtenářů minimálně jednou zaslechl informaci, že v Německu, stejně jako v dalších západoevropských zemích působí velké množství tuzemských řidičů a to nejenom při průjezdu danou zemí, ale permanentně. Nejde jen o Čechy, stejně je to i s řidiči z dalších východoevropských zemí.

Důvodem není často lepší či profesionálnější přístup, ale skutečnost, že pracují z pohledu zahraničních zaměstnavatelů "za hubičku". V Čechách jedou na minimální mzdě, která je i daněna (někdy dokonce jen na dohodě o provedení práce), či polovičním úvazku (ale od více společností) a žijí z diet, které se nedaní.

Jak mi sdělil jeden z obchodních partnerů, nejvěrnějšími řidiči jsou vysokoškoláci, resp. zadlužení vysokoškoláci, důvodem je skutečnost, že na diety jim nemůže sáhnout exekutor.

I kdyby se tato změna uskutečnila, nemyslím, že by došlo k úbytku práce pro České řidiče v zahraničí. K čemu však může dojít je k úbytku práce pro jejich zaměstnavatele. Pro ty totiž přestane být tento business do té míry profitabilní, do jaké je tomu dnes.

Nyní záleží nejen na tom, zda-li podobná novela v Německu projde, ale i na rozhodnutí jak tuzemských dopravců, tak jejich zaměstnanců, ale i koncových uživatelů, zda-li dojdou k dohodě, či zda se vztahy rozpadnou a zahraniční společnosti tak budou zaměstnávat české řidiče napřímo.

Jen pro zajímavost na závěr dodávám, že po čtyřech dnech od zveřejnění původní zprávy si tohoto tématu všiml i server iDnes a vydal článek s názvem Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům.

Věřím, že pan prezident při některé ze svých dalších státních cest nebude jako symbol naší republiky prezentovat Pata a Mata, protože i pro ně je připevňování a zabezpečení nákladu na vozidle zbytečností, která není hodna ani myšlenky, natož realizace.

Autor: Michael Rada | čtvrtek 5.5.2016 7:00 | karma článku: 16,97 | přečteno: 1096x

Další články autora

Michael Rada

ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále

Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.

5.8.2017 v 11:11 | Karma: 5,99 | Přečteno: 339x | Diskuse | Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Seriál skončil

Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71 | Přečteno: 265x | Diskuse | Ekonomika

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0 | Přečteno: 208x | Diskuse | Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

KDE JE BLOG?

Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86 | Přečteno: 113x | Diskuse | Osobní

Michael Rada

Zombie blog

Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 88x | Diskuse | Hyde park

Nejčtenější

„Ty jsi bezva chlap, já ti dám zadarmo.“ Fotograf vzpomíná na hříšné devadesátky

27. dubna 2025  16:27

Fotil sametovou revoluci i dusno pozdní normalizace. Teď Jaroslav Kučera vydává knihu Sex po...

Poslední týden na daňové přiznání za rok 2024 online. Jak na to?

25. dubna 2025  9:05

Nejen podnikatelé, drobní živnostníci a osoby samostatně výdělečně činné musí podat daňové...

Po rychlé jízdě zemřel řidič v hořícím autě. Turek spekuluje o krvi na rukou médií

21. dubna 2025  18:19

Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po...

Španělsko a Portugalsko paralyzoval blackout. Sánchez vyhlásil stav nouze

28. dubna 2025  13:51,  aktualizováno  21:26

Celé pevninské Španělsko a Portugalsko v pondělí po poledni postihl rozsáhlý výpadek proudu....

Papež František zemřel. Bojoval s nemocemi, bylo mu 88 let

21. dubna 2025,  aktualizováno  12:07

Papež František v pondělí ráno zemřel. „Drazí bratři a sestry, s hlubokým smutkem musím oznámit...

ANALÝZA: Sto dnů rodea s Trumpem. Američané chtěli revoluci, ne chaos

29. dubna 2025

Premium Donaldu Trumpovi stačilo sto dnů v Bílém domě, aby ukázal, že ční nad svými prezidentskými...

Na STK každý rok? Šikana majitelů starších aut, kritizují v Česku návrh Bruselu

29. dubna 2025

Premium Šílenství. Šikana. Nesmysl, který zaplatí ti nejchudší. Takové reakce znějí z odborné automobilové...

Jak se připravit na blackout? Nezapomeňte přenosné rádio a přepravku pro mazlíčka

28. dubna 2025  18:17,  aktualizováno  21:36

Španělsko a Portugalsko v pondělních odpoledních hodinách paralyzoval masivní výpadek elektřiny....

Španělsko a Portugalsko paralyzoval blackout. Sánchez vyhlásil stav nouze

28. dubna 2025  13:51,  aktualizováno  21:26

Celé pevninské Španělsko a Portugalsko v pondělí po poledni postihl rozsáhlý výpadek proudu....

Jak prodat dětské kolo a koupit nové? Otestovali jsme službu Decathlon Buy back
Jak prodat dětské kolo a koupit nové? Otestovali jsme službu Decathlon Buy back

Když na jaře vytáhnete dětské kolo z garáže, možná zjistíte, že už je vašemu potomkovi malé. Co s tím? Můžete ho prodat jednoduše a rychle díky...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 408x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.