Elektrické Jednokolky ve službách státu. Zlomové rozhodnutí!
Když jsem se poprvé začal zajímat o elektrické jednokolky, psal se konec roku 2013. V té době byly oficiálně představeny v rámci zahraničního veletrhu a zároveň byl založen crowdfoundingový projekt na rozjezd výroby.
Do té doby známé bezpečné dvojkolky SEGWAY, které si i přes nákupní ceny převyšující 200.000,-Kč/ks pořizovali policejní sbory v některých městech, byly pro většinu občanů, včetně mne drahé a při rozhodování, zda-li osobní vůz pro pět osob, či SEGWAY pro jednu, padlo jasné rozhodnutí, praktické.
Elektrické jednokolky, to je však jiná. Cena pohybující se na úrovni manažerského mobilu, velikost kufru a hmotnost od 9 do 15 kg a neuvěřitelná flexibilita provozu.
Na konci loňského roku jsem se stal majitelem jedné z nich a za 3 měsíce jsem na jízdném a parkovném ušetřil částku převyšující již 7.000,-Kč, což je více než jsem původně očekával.
S ohledem na skutečnost, že mne při každé jízdě osloví 5 až 10 zájemců, šíří se informace velice rychle a proto mne neudivily, ani dopisy z Hradní kanceláře, Ministerstva vnitra Ministerstva Financí, které mne žádaly o osobní jednání a předvedení těchto jednokolek v jejich prostředí.
Možná, to ovlivnila skutečnost, že Ministr vnitra byl donedávna také Plzeňákem, či skutečnost, že dosažené úspory jsou skutečně nadstandardní, nevím, ale výzvu jsem přijal a vydal se do Prahy a pak již měli věci rychlý spád.
Jednání, ukázka, cvičná jízda. Jednání, ukázka, cvičná jízda. Jednání, ukázka, kalkulace ROI, cvičná jízda, rekalkulace ROI (poslední bylo Ministerstvo Financí)
Již jeden týden po výše uvedeném se dozvídám z věstníku, že elektrické jednokolky se dostaly do státního rozpočtu, resp. výdajů většiny ministerstev a to hned na první příčky důležitosti a nejenom to, majitel společnosti AGROFERT se rozhodl tyto dopravní prostředky etablovat i mezi více než 30.000 zaměstnanců svých společností.
Je to neuvěřitelné, dle předaných informací to bude právě Česká Republika, která bude v oblasti e-mobility příkladem nejenom všem evropským, ale i světovým velmocím.
Dle strategického plánu Rady Udržitelného Rozvoje Vlády ČR budou tyto dopravní prostředky v průběhu pouhých 6 ti měsíců integrovány do:
- Ozbrojených složek - každý voják, bude mít jednokolku ve své výbavě pro zajištění rychlých přesunů vojsk a armád a to bez nákladů na dopravné
- Minsterstva Vnitra - policejní složky dostanou do výbavy jednokolky pro snížení nákladů na benzín a zvýšení jejich dosahu. Očekává se radikální snížení kriminality s ohledem na to, že policii již nebudou zločinci utíkat díky své lepší fyzické kondici.
- České Pošty - doručovatelé, budou nově vybaveni elektrickými jednokolkami s cílem snížení dodacích časů rozvozu poštovních zásilek o celých 75%, při souběžném snížení nákladů na pohonné hmoty a nákladů personálních
- Kontrolních orgánů Ministerstva Financí - s cílem zajistit tichý dojezd na místa kontroly dříve, než se tam dostane zpráva o kontrole samotné.
- Ministerstva dopravy – zde se vážně zvažuje postavení speciálních stezek vedle všech dálnic a silnic spolu s tzv. Výměníkovými stanicemi, kde by mohli jezdci své jednokolky nejen dobíjet, ale i je zaměnit za čerstvé a jet obratem dál.
- Prostor Pražského Hradu, Zámku Lány a Strakovy Akademie - Zde se ukázalo, že pohyb na elektrických jednokolkách, nejen že neničí podlahy historických budov, ale eliminuje i zakopávání a škobrtání v případě virózy. Navíc je pohyb plynulý a při pohledu z venčí, je možné považovat opět politiky za anděly, létající v prostorách s jediným cílem - pomoci.
Rada však rozvedla své plány daleko rozsáhleji a chystá další rozšíření v rámci strategie 2020.
V blízké budoucnosti by tak měly být jednokolky nejen poskytovány úředníkům, ale měla by se na ně vztahovat i plánovaná vyhláška o elektromobilitě zahrnující jasně definované výhody pro občany, kteří je budou používat. Mezi ty hlavní patří třeba možnost profitovat z vyšších daní, odebrání příspěvků na mobilitu a další.
V soukromé sféře však dojde pravděpodobně k ještě radikálnějším změnám. V zemědělství, které mimo jiné silně reprezentuje výše zmíněná skupina AGROFERT, budou tyto prostředky osobní dopravy poskytovány nejen pracovníkům majícím na starost práce na polích a dohled nad nimi, ale měly by se objevit i v kravínech, drůbežárnách, zpracovatelském průmyslu a samozřejmě i distribuci. Jako jedni z prvních začali v minulých měsících využívat tyto dopravní prostředky pekaři, pro rozvoz svých výrobků ke klientům.
Ovšem ani zde aplikace nekončí, díky tomu že vlastník skupiny AGROFERT se úspěšně etabluje i ve zdravotnictví, začali se první elektrické jednokolky, resp. dvojkolky objevovat i v nemocnicích a reprodukčních klinikách. Pomáhají nejen pohybu pacientů a lékařů, ale také, a to je hlavní, snižují nákladovost provozů.
Jsem rád, že mé předpovědi byly správné a již se těším na první modely s potiskem státního znaku, či potisky jednotlivých ministerstev, tak jak bude definováno v zadávací dokumentaci.
Skutečnost, že stát a politici to myslí s implementací jednokolek vážně ukazuje i rozhodnutí a povolení jízdy vozítek SEGWAY na chodnících. Toto rozhodnutí je kladné a to i přes oprávněné výtky, že určení těchto obrněných vozidel bylo zcela jiné a teréní. Na tozdíl od jednokolek a kompaktnějších vozidel shodného typu, které byly vyráběny právě pro městský provoz.
Přeji Vám všem krásný první duben 2015 a těším se, že brzy potkám na vlastní jednokolce i Vás samotné.
Michael Rada
Poslední Přísvěvek iDNES
Vážení čtenáři mého blogu, od 16.9.2014, tedy po dobu přesně dvou let, jste mohli každý den sledovat mé myšlenkové procesy, mou práci, projekty a názory. Po úvodní době svobodného psaní, se čím dál silněji v periodiku ministra
Michael Rada
Countdown. Jedna.
Při odpočítáníní je jednička vždy nejdelší, ještě totiž může znamenat přerušení, nebo bude znamenat, že to na co čeká tolik lidí, se skutečně za jediný okamamžik stane skutečností a svět, pravděpodobně už nikdy nebude stejný.
Michael Rada
Countdown. Dva.
Včera jsem zvěřejnil nejčtenější článek za dvouletou existenci mého blogu. Zajímavé je, že vyšel již 1.11.2014, tedy v začátcích mého blogu a myslím, že i obrovská dosažená čtennost a bohatá diskuze vedli k rozhodnutí psát denně.
Michael Rada
Countdown. Tři.
Tímto článkem byl zahájen countdown, či-li opdočítávání. Zatímco ten u první rakety s lidskou posádkou sledovali a poslouchali všichni s přístupem k mediu, které je vysílalo, dnešní se ani nesledují. Jsou nudné. Sledují se chyby.
Michael Rada
Čistá mobilita znovu na scéně. Naposledy na idnes
Tak jako každé pondělí, ani dnes se nevyhneme tématu čisté mobility. Opět, jak je u mne zvykem, se podíváme na další aspekty s ní spojené a to aspekty, které často nejsou zcela zřejmé, jsou však bez diskuze důležité.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy
Na 24 ze 168 stanic fungujících alespoň 30 let v úterý, poslední den měsíce dubna, kdy se tradičně...
Chci víc peněz na vědu i bezúročné půjčky pro doktorandy, říká nový ministr
Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...
Green Deal nikdo nezmění. Vnímejme ho jako příležitost, radí Pavel Telička
Premium Česká republika slaví 20. výročí vstupu do EU. Pavel Telička tehdy český vstup v Bruselu...
Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.