Elektrické Jednokolky ve službách státu. Zlomové rozhodnutí!
Když jsem se poprvé začal zajímat o elektrické jednokolky, psal se konec roku 2013. V té době byly oficiálně představeny v rámci zahraničního veletrhu a zároveň byl založen crowdfoundingový projekt na rozjezd výroby.
Do té doby známé bezpečné dvojkolky SEGWAY, které si i přes nákupní ceny převyšující 200.000,-Kč/ks pořizovali policejní sbory v některých městech, byly pro většinu občanů, včetně mne drahé a při rozhodování, zda-li osobní vůz pro pět osob, či SEGWAY pro jednu, padlo jasné rozhodnutí, praktické.
Elektrické jednokolky, to je však jiná. Cena pohybující se na úrovni manažerského mobilu, velikost kufru a hmotnost od 9 do 15 kg a neuvěřitelná flexibilita provozu.
Na konci loňského roku jsem se stal majitelem jedné z nich a za 3 měsíce jsem na jízdném a parkovném ušetřil částku převyšující již 7.000,-Kč, což je více než jsem původně očekával.
S ohledem na skutečnost, že mne při každé jízdě osloví 5 až 10 zájemců, šíří se informace velice rychle a proto mne neudivily, ani dopisy z Hradní kanceláře, Ministerstva vnitra Ministerstva Financí, které mne žádaly o osobní jednání a předvedení těchto jednokolek v jejich prostředí.
Možná, to ovlivnila skutečnost, že Ministr vnitra byl donedávna také Plzeňákem, či skutečnost, že dosažené úspory jsou skutečně nadstandardní, nevím, ale výzvu jsem přijal a vydal se do Prahy a pak již měli věci rychlý spád.
Jednání, ukázka, cvičná jízda. Jednání, ukázka, cvičná jízda. Jednání, ukázka, kalkulace ROI, cvičná jízda, rekalkulace ROI (poslední bylo Ministerstvo Financí)
Již jeden týden po výše uvedeném se dozvídám z věstníku, že elektrické jednokolky se dostaly do státního rozpočtu, resp. výdajů většiny ministerstev a to hned na první příčky důležitosti a nejenom to, majitel společnosti AGROFERT se rozhodl tyto dopravní prostředky etablovat i mezi více než 30.000 zaměstnanců svých společností.
Je to neuvěřitelné, dle předaných informací to bude právě Česká Republika, která bude v oblasti e-mobility příkladem nejenom všem evropským, ale i světovým velmocím.
Dle strategického plánu Rady Udržitelného Rozvoje Vlády ČR budou tyto dopravní prostředky v průběhu pouhých 6 ti měsíců integrovány do:
- Ozbrojených složek - každý voják, bude mít jednokolku ve své výbavě pro zajištění rychlých přesunů vojsk a armád a to bez nákladů na dopravné
- Minsterstva Vnitra - policejní složky dostanou do výbavy jednokolky pro snížení nákladů na benzín a zvýšení jejich dosahu. Očekává se radikální snížení kriminality s ohledem na to, že policii již nebudou zločinci utíkat díky své lepší fyzické kondici.
- České Pošty - doručovatelé, budou nově vybaveni elektrickými jednokolkami s cílem snížení dodacích časů rozvozu poštovních zásilek o celých 75%, při souběžném snížení nákladů na pohonné hmoty a nákladů personálních
- Kontrolních orgánů Ministerstva Financí - s cílem zajistit tichý dojezd na místa kontroly dříve, než se tam dostane zpráva o kontrole samotné.
- Ministerstva dopravy – zde se vážně zvažuje postavení speciálních stezek vedle všech dálnic a silnic spolu s tzv. Výměníkovými stanicemi, kde by mohli jezdci své jednokolky nejen dobíjet, ale i je zaměnit za čerstvé a jet obratem dál.
- Prostor Pražského Hradu, Zámku Lány a Strakovy Akademie - Zde se ukázalo, že pohyb na elektrických jednokolkách, nejen že neničí podlahy historických budov, ale eliminuje i zakopávání a škobrtání v případě virózy. Navíc je pohyb plynulý a při pohledu z venčí, je možné považovat opět politiky za anděly, létající v prostorách s jediným cílem - pomoci.
Rada však rozvedla své plány daleko rozsáhleji a chystá další rozšíření v rámci strategie 2020.
V blízké budoucnosti by tak měly být jednokolky nejen poskytovány úředníkům, ale měla by se na ně vztahovat i plánovaná vyhláška o elektromobilitě zahrnující jasně definované výhody pro občany, kteří je budou používat. Mezi ty hlavní patří třeba možnost profitovat z vyšších daní, odebrání příspěvků na mobilitu a další.
V soukromé sféře však dojde pravděpodobně k ještě radikálnějším změnám. V zemědělství, které mimo jiné silně reprezentuje výše zmíněná skupina AGROFERT, budou tyto prostředky osobní dopravy poskytovány nejen pracovníkům majícím na starost práce na polích a dohled nad nimi, ale měly by se objevit i v kravínech, drůbežárnách, zpracovatelském průmyslu a samozřejmě i distribuci. Jako jedni z prvních začali v minulých měsících využívat tyto dopravní prostředky pekaři, pro rozvoz svých výrobků ke klientům.
Ovšem ani zde aplikace nekončí, díky tomu že vlastník skupiny AGROFERT se úspěšně etabluje i ve zdravotnictví, začali se první elektrické jednokolky, resp. dvojkolky objevovat i v nemocnicích a reprodukčních klinikách. Pomáhají nejen pohybu pacientů a lékařů, ale také, a to je hlavní, snižují nákladovost provozů.
Jsem rád, že mé předpovědi byly správné a již se těším na první modely s potiskem státního znaku, či potisky jednotlivých ministerstev, tak jak bude definováno v zadávací dokumentaci.
Skutečnost, že stát a politici to myslí s implementací jednokolek vážně ukazuje i rozhodnutí a povolení jízdy vozítek SEGWAY na chodnících. Toto rozhodnutí je kladné a to i přes oprávněné výtky, že určení těchto obrněných vozidel bylo zcela jiné a teréní. Na tozdíl od jednokolek a kompaktnějších vozidel shodného typu, které byly vyráběny právě pro městský provoz.
Přeji Vám všem krásný první duben 2015 a těším se, že brzy potkám na vlastní jednokolce i Vás samotné.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková
Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje...
Chaos, protesty a vojáci v parlamentu. V Jižní Koreji hodiny platilo stanné právo
Jižní Korea zažila den plný chaosu poté, co prezident Jun Sok-jol vyhlásil stanné právo kvůli silám...
Kvůli agresivitě Romy neregistruji, vyhlásila pediatrička po konfliktu s nimi
S neurvalostí, agresivitou a urážkami se setkala v čekárně své ordinace dětská lékařka z Aše. Podle...
Řidiči zkoušejí novou fintu, jak neplatit za parkování. Přestupek, varuje policie
Na internetu se v poslední době značně rozšířila nabídka automatických parkovacích hodin, které...
Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod
Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj...
Motoristé představili své desatero i cíle. Chceme porazit ODS, řekl Macinka
Politici a příznivci Motoristů se v sobotu sešli v pražské Královce na prvním oficiálním kongresu....
Odvolání jihokorejského prezidenta neuspělo, kvůli bojkotu jeho strany
Návrh na odvolání jihokorejského prezidenta Jun Sok-jola poté, co se v zemi neúspěšně pokusil...
Nejhorší v EU. Česko nezvládá využívat potenciál vědkyň, uvádí zpráva
Postavení žen v české vědě je nejhorší ze všech zemí EU. Vyplývá to z monitorovací zprávy Národního...
Asad ztrácí i jih Sýrie. Rebelové obkličují Damašek, armáda stahování popírá
Syrské vládní síly se podle agentury AFP stahují z míst vzdálených jen zhruba deset kilometrů...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 408x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.