E-MOTION - kde může skutečně pomoci elektromobilita - část II.
Použití elektromobility v práci není úplně novým pojmem, resp. je již docela starou myšlenkou, ovšem mobilita se přiřazovala a přiřazuje spíše výrobkům, než lidem. Výrobní pásy, linky, pohyblivé dřevěné "koberce" v automobilkách, to dnes znamená elektromobilitu v průmyslu.
Dalším prvkem jsou elektrické vysokozdvižné, či nízkozdvižné vozíky.
Tím však ve většině případů končíme.
Lidé, kteří se v prostoru pohybují, jsou často nuceni absolvovat po vlastních nohách více kilometrů než ona technika. Jsou ponecháni osudu, resp. vlastním nohám a jediné, co rychlost jejich pohybu má zvyšovat, jsou například elektronické náhlavní systémy typu PICK BY VOICE apod. které je navigují a zároveň je nutí držet se počítačem vypočítaného času nutného pro dané operace a trasy.
V továrnách existují ještě kola a koloběžky, ale obé je využíváno minimálně s ohledem na omezení týkající se využití obou rukou pro řízení daného prostředku osobní přepravy.
Do tohoto prostředí vstoupili na počátku tohoto roku prostředky E-MOTION a přesto, že se na jejich implementaci nejdříve provozovatelé a majitelé továren, hal a distribučních skladů dívali skepticky, počet uživatelů roste a zájem indikuje, že bude růst i do budoucna.
V principu se vždy opakoval stejný scénář.
- Dohoda o termínu jednání a prezentace.
- Prezentace s možností testovacích jízd
- Předložení obecného bezpečnostního manuálu BOZP
- Test v provozu
- Nákup prvních kusů
- Rozšiřování působnosti a dokup kusů dalších
Při reálné aplikaci se totiž v 90% případů stalo, že indikované 50% navýšení efektivity pohybu a práce pracovníků se nejen potvrdilo, ale bylo překročeno. Zbylých 10% se drželo na jeho úrovni.
Ovšem, integrace do továren nebyla a není zdaleka jediným pracovním segmentem, naopak s blížící se zimní sezonou, která stejně jako v minulých letech bude sezonou s minimálním objemem sněhu, se začali ozývat provozovatelé vleků, lanovek, horských chat a exponovaných památek, s dotazy, zda-li by E-MOTION nemohlo být uplatněno, otestováno a nakonec používáno i u nich, jako náhrada lyžování a pomoc, v případě nedostatku sněhu.
S ohledem na skutečnost, že se zde blížíme k využití sportovnímu, je možné odpovědět jediným způsobem. Ano, uplatnění je možné i tam. Jen druhy, resp. modely přístrojů jsou určován\ jen a pouze potřebou dojezdu a krajinou, resp. podmínkami v ní.
Na základě navýšeného objemu jednání v této oblasti jsme navíc zvažovali o uplatnění například i v systémové spolupráci v místech, kde dochází k servisním výpadkům, či opravám, jako například u Lanové dráhy na Petřín, která bude z důvodů oprav uzavřena na dobu 6 měsíců (dle plánu). Oslovení provozovatele, kterým je dopravní podnik Praha, však nepřinesl ovoce a byl zamítnut již v bodě nula, aniž by rozhodující osoby, viděli co je jim jako alternativní možnost dopravy turistů, nabízeno.
E-MOTION však bude dále expandovat a věřím, že i pomáhat a za jeho expanzí by měla být i eliminace profesní slepoty, která nepřipouští, že by se věci dali dělat jinak než posledních několik desítek let.
V závěru si ještě dovolím jedno srovnání, jak k osobní elektromobilitě přistupují dva velké internetové obchody v Čechách a v sousedním Německu. Zatímco se německý CONRAD soustředí na elektromobilitu vyšší třídy s vyšší cenou a trojnásobně menším dojezdem, rozhodla se tuzemská ALZA nabídnout stroj jehož cena je nižší, ale odolnost a výdrž podstatně vyšší. Je tedy na každém, aby si vybral, co on sám bude preferovat.
P.S. na úplný závěr bych si dovolil dodat, že díky aktivitám, které IBCSD LAB s.r.o. realizuje, jsme byli osloveni ze sousedního Německa, konkrétně města, které elektromobilitu, včetně té osobní bere vážně. V současné době připravujeme jednání o tom, zda-li bychom projekt osobní elektromobility mohli podpořit i v jejich městě a regionu. Pro mne to je známka, že naše snaha nese ovoce.
P.P.S. těsně před publikací článku se mi do rukou dostal video sestřih z testu v ALZA.CZ. Pozor nebezpečí závislosti!!!
P.P.P.S. Připadá-li Vám tento článek povědomí, nemýlíte se. Vyšel již 11.09.2015, ale byl z mne neznámých důvodů ze serveru odstraněn. Zkusíme si jej tedy vrátit, stejně jako články ze včerejška a z pátku.
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Sudetští Němci na sjezdu pochválili dialog s Čechy. Zahráli i českou hymnu
V sobotu, na druhém dni sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SL), které zastupuje zájmy...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Rakouské Zelené do eurovoleb povede mladá aktivistka. Je nezkušená a lže, zní
Lídryně kandidátky rakouské vládní strany Zelení do Evropského parlamentu Lena Schillingová se od...
Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce
Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...
Taxátor
ING-FOREST s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj
nabízený plat:
65 000 - 75 000 Kč
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.