Čistá mobilita po osmé o prázninách

Jak pravidelní čtenáři vědí, věnuji se tématům čisté mobility již od loňského roku a v roce tomto, jsem se rozhodl jí věnovat každý pondělní blog s cílem seznámit čtenáře s různými pohledy na toto téma. V minulém blogu jsem

slíbil, že se budu věnovat mimo jiné i dvěma tuzemským aktivitám, které by mohli přinést významný průlom na trhu čisté mobility a to nejenom v Čechách, ale i ve světě.

První aktivitou, která je unikátní na světové úrovni, je otevření možnosti upgradu bateriových setů u elektrických osobních transportérů. Zatímco jinde na světě, tyto aktivity probíhají spíše podomácku, spojili se v tuzemsku přední hráči na trhu a vytvořili nástroj, který čistou mobilitu přenesou do další úrovně, kterou ocení nejen zkušení jezdci, ale i začátečníci, kterým hned od počátku nabídnou jejich stroje mnohem více, než původně čekali.

Z pohledu průmyslového, či globálního, jde o první synergickou spolupráci několika průmyslových sektorů, Spolupráci, do které všichni vkládají svou profesní odbornost, s cílem na konci nabídnout nejen svůj kousek koláče, či jeden díl celku, ale nabídnout celek s co největší přidanou hodnotou.

Ačkoli Vám to může připadat zvláštní, je tento postup atypický. Běžně totiž firmy nevytváří subdodavatelské vztahy, ale stav podobný permanentní válce, ale to je na jiné téma.

Co tedy můžeme od projektu UPGRADE BATERIOVÝCH SETŮ očekávat?

Zvýšení výdrže strojů a jejich dojezdu.

Jak bude fungovat?

Systém je dle slov partnerů projektu nastaven s cílem dosažení maximální efektivity, při minimalizaci časových ztrát (každý den bez stroje, je pro jezdce utrpením)

Zde je postup:

  1. Původní bateriová sestava bude vlastníkem vyjmuta a poštou zaslána na uvedenou adresu
  2. Zde dojde k jejímu naměření, rozebrání na komponenty
  3. Řídící jednotka bude umístěna na nové, výkonnější články
  4. Články dostanou dodatečnou ochranu
  5. Bateriová sestava se zkompletuje do původní velikosti, označí
  6. Bateriová sestava bude odeslána zpět vlastníkovi
  7. Bude vystavena faktura za práci

To vše proběhne v řádu do 5 pracovních dní a snahou je, tento časový úsek ještě zkrátit. S ohledem na průmyslové zázemí, budou všechny operace a to včetně následné likvidace původních článků probíhat pod procesním dohledem, aby se minimalizovalo možné riziko.

Dozvěděl jsem se zároveň, že cílem je rozsah upgradovaný baterií neustále rozšiřovat a v nejbližších měsících, by měl tento servis být nabízen i například vlastníkům elektrokol, skůtrů, koloběžek a dalších výrobků, které z originální výroby z Číny (a nejenom jí) chodí často s nejslabšími a tím i nejlevnějšími články, které jen málokdy splňují to, co je velkým písmem psáno v letácích.

Druhou tuzemskou a světovou novinkou je vytvoření CENTRA ROVNOVÁHY A ČISTÉ MOBILITY.

Nejedná se o autosalon, či prezentační místnost plnou naleštěných strojů, jak ji známe od mnoha prodejců, ale o skutečně výukové centrum, které zájemcům o zefektivnění vlastní mobility, bude nabízet triky, rady, a dávat hodiny nejen v jízdě na rovině, ale i v terénu, přes překážky a nakonec naučí správnému použití i vprostřed zaplněných měst. Na rozdíl od provozovatelů SEGWAY, jsou současní a budou i budoucí jezdci seznámeni se skutečností, která jim umožní harmonicky žít s ostatními obyvateli měst, vesnic, ale i lesů a hájů, prostě všude tam, kde se budou pohybovat.

Ovšem výše uvedené centrum má plnit i další cíle.

Patří k nim například vývoj výrobků, které budou pomáhat i lidem, kteří mají s mobilitou problémy a nemusí to vždy býti jen senioři, či invalidé, ale i lidé na první pohled "normální", skrývající své problémy hlouběji než si dokážeme představit.

Stabilita a Rovnováha by měly být nedílnou součástí budoucnosti a to na všech úrovních. Dnes si libují politici, obchodníci, ale i mnoho dalších, v přesném opaku. Rozhoupáním Vah, totiž dokáží vyčarovat z prdu, zlaté vejce a to je to, o co jde dnes většině.

Osobně tento změnový vývoj vítám a to i proto, že celý svět stárne a zvýšit osobní mobilitu, bez toho abych byl odkázán jen na invalidní křeslo, je podmínkou zdravého vývoje. Eliminace spalovacích motorů k tomu jen přispívá.

Na závěr se ještě podívejme na dvě zajímavosti ze světa. Tou první je první "komerční" vůz kterému k jízdě bude stačit jen sluneční svit

A finální slovo patří odpadu, pardon odpadářům, nebo spíše jejich vozovému parku. V zahraničí už totiž poznali, že ekonomika svozů v případě přechodu na elektropohon je najednou někde úplně jinde, než ta u strojů s motory spalovacími. Kromě jiného nebudou tyto "stroje na čistotu" dělat takový rámus a nebudou plnit ulice a otevřená okna smradem z výfuku.

Příští díl už bude poslední prázdninový, a proto nás zahrne novinkami, tak jak jsme na ně ze stránek blogu čisté mobility zvyklí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michael Rada | pondělí 22.8.2016 7:00 | karma článku: 0 | přečteno: 28x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0