Diskuse
Čistá mobilita jinak
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T71o60m93á66š 48D39v48o48ř65á71k
Dobrý den, jen krátce:
Ad Nikola 1 kamion - pozor, nejde o čistě elektrický vůz, i když se ohánějí buzzwords jako "100% electric" apod. Těch 320 kWh v bateriích je sice impozantních, ale naložený kamion by je vyčerpal velice rychle a rozhodně by mu ta kapacita nestačila na udávaný dojezd 1200 mil. Hlavním zdrojem energie toho trucku je CNG, což je samozřejmě z pohledu emisí mnohem lepší než diesel, ale úplně čisté to pořád není.
Ad zákonem zakázané jízdy prázdných náklaďáků - hned se mi vybavil film "Příště budeme chytřejší, staroušku" (1982), kde ti dva snaživci obcházeli komunistický zákaz jízd prázdných náklaďáků tím, že vozili obří prázdnou a snadno rozložitelnou bednu. Nepochybně by se našla řada způsobů, jak se podobnému dirigismu bránit i dnes, ale takové totalitní manýry jsou prostě krokem zpět. Co příjde dál? Zákaz jízd aut s méně než 4 lidmi na palubě? To by přece taky hodně pomohlo, a co by se hned našlo jezdců (za drobnou úplatu) a aplikací pro smartphony, které by je vyhledávaly... :-)
M44i97c37h11a73e73l 65R33a54d62a
Dobrý den pane Dvořák, děkuji za věcný komentář a upřesnění. Po napsání článku jsem objevil skutečně elektrický nákladní vůz do města, ale o tom až zase příště.
spolujízda, vytěžování apod. již naštěstí začíná fungovat, ale zatím převážně na osobní úrovni. Existující burzy nákladů a volných vozidel zatím bohužel této funkčnosti nedosahují a mají co dohánět, ale zde se objevují první vlaštovky.
Přeji Vám krásný týden bez odpadů a plýtvání ve všech jejich podobách.
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 409x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.