Vážená kolegyně, vážený kolego,

jsem velice rád, že mám příležitost, abych Vás jako nový generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy vůbec poprvé oslovil a poděkoval Vám za dosavadní práci.

Současně bych Vám chtěl tímto dopisem podat ruku při řešení našich, dnes už společných vizí i problémů.

Dopravní podnik se řadí k největším zaměstnavatelům v České republice a mně, jako novému generálnímu řediteli, velice záleží na tom, aby téměř 12 600 lidí, kteří denně pracují na jeho pověsti, mělo dobré podmínky. Řada z vás si možná položí stejnou otázku: Proč jdu řídit Dopravní podnik, když nejsem dopravák? Rád bych proto odpověděl, že nejdu řídit pouze dopraváky, ale zejména jednu z nejvýznamnějších firem v České republice, která se chlubí ročním obratem kolem 13 miliard korun. Pracovat pro takovou firmu se špičkovými zaměstnanci je proto pro mě čest a současně velká výzva. Chci nabídnout společnosti, jejím zaměstnancům i klientům své dosavadní znalosti a zkušenosti.

Jak jistě víte, spolu s důvěrou jsem od představitelů pražského magistrátu dostal i úkol pokračovat ještě intenzivněji v přeměně Dopravního podniku  v moderně fungující a efektivně hospodařící společnost. Tento logický požadavek vlastníka, jenž každý rok dotuje zhruba dvě třetiny našeho rozpočtu, vyvolal určitou nervozitu. Dostaly se ke mně dokonce hlasy, že chystám plošné propouštění. To bych chtěl důrazně odmítnout! Změny v řízení a fungování tak významné firmy, jako je Dopravní podnik, jsou zejména o zjednodušení procesů a o využívání nových příležitostí a odstranění činností, které přímo nesouvisí s naší hlavní funkcí. Očekávám, že Dopravní podnik bude i nadále stát o kvalitní zaměstnance, kteří pracují zejména v profesích, jež přímo souvisí s přepravou cestujících.

Jsem přesvědčen, že je fér, když všichni budeme sledovat jeden společný cíl. A tím je prosperující Dopravní podnik, jenž bude cestujícím poskytovat komfortní služby a svým zaměstnancům zajímavé pracovní podmínky. To nejsou jen slušné finanční výdělky, ale také řada dalších hmotných i nehmotných výhod včetně toho, že budete pyšní na to, že pracujete právě v pražském Dopravním podniku. Ve službách platí více něž dvojnásobně staré heslo: spokojený zaměstnanec = spokojený zákazník.

Jak už jsem zmínil, mým cílem je celkově zjednodušit a zefektivnit řízení naší společnosti. Aby se nám jednodušeji a úspěšněji pracovalo, musíme spolu více mluvit. Počet zaměstnanců Dopravního podniku by vydal na menší okresní město a není nic horšího, než když jeho obyvatele zachvátí panika vyvolaná pavlačovými drbnami, které disponují „zaručenými informacemi“. Proto bych chtěl od počátku věnovat část své pracovní doby přímým kontaktům s Vámi. V příštích dnech plánuji navštívit hlavní provozy a osobně pohovořit alespoň s některými z Vás. Stálou zpětnou vazbu ze strany zaměstnanců považuji za významný impuls pro práci celého vedení firmy. Proto Vám v nejbližší době představíme možnosti, jak se na nás budete moci v případě potřeby přímo obrátit. Počítám i s tím, že každý měsíc část svého pracovního dne vyhradím pro každého, kdo se se mnou bude chtít osobně setkat.

Vážená kolegyně, vážený kolego, děkuji Vám za čas, který jste věnoval(a) tomuto dopisu. Pevně věřím, že se nám společnými silami podaří vybudovat z pražského Dopravního podniku jednu z nejlépe fungujících firem v České republice. Těším se na naši spolupráci!

S pozdravem

Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku hl.m. Prahy, a.s.

P.S.
Tak tímto dopisem nás uvítal „nový“ generální ředitel před zhruba třemi roky. Ano, řešení vizí a problémů, tak s tím jsme se popasovali poměrně úspěšně, najali jsme různé auditorské firmy, propustili tisíce zaměstnanců a doslova vyhodili desetimilióny korun. Přeměna?? Nejsem si asi úplně jist slovem přeměna v moderně fungující a efektivně hospodařící společnosti, ale asi to znamená rozprodávání. Takže - třebaže před třemi lety důrazně odmítal plošné propouštění, je dopraváků  zhruba o 2500 méně.
Inu,spokojený zaměstnanec = spokojeny zákazník.

 

Petr Pulec

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Petr Pulec | středa 21.7.2010 8:30 | karma článku: 11,52 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Petr Pulec

Očkování potřebných??

29.1.2021 v 12:04 | Karma: 22,97

Petr Pulec

Chcete v Praze jezdit MHD zdarma?

9.1.2021 v 9:49 | Karma: 15,69

Petr Pulec

Hřib primátorem, a proč ne?

26.10.2018 v 16:32 | Karma: 11,67

Petr Pulec

Je to o zdraví .......nás všech

2.8.2018 v 10:42 | Karma: 26,70