- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
o znovuzavedení turniketů se začalo v Praze uvažovat kolem roku 2000. Tehdejší studie
prokázaly, že enormní investiční náklady nejsou dostatečně vyváženy výhodami a případnými
zisky. Navíc se ukázalo, že řada stanic, zejména těch budovaných od roku 1985, není
stavebně uzpůsobena na zavedení uzavřeného odbavovacího systému. Také některé stanice,
které již turnikety pamatují, nejsou kapacitně způsobilé nový systém zvládnout. Od plánu
bylo nakonec upuštěno.
Současné zavedení turniketů s předpokladem elektronického odbavování je nositelem mnoha
významných nákladů, z nichž některé bývají při prezentacích projektu opomíjeny.
Předpoklad osazení všech staic je cca 600 turniketů, za zhruba 3,5 mld korun. To v přepočtu prezentuje třeba 600 nových autobusů pro Prahu.
Zavedení turniketů v metru není možné realizovat, tedy za předpokladu zachování
přestupního tarifu v Pražské integrované dopravě (PID), bez kompletní výměny celého
odbavovacího a informačního systému (OIS) nejen v metru, ale i ve všech prostředcích
povrchové dopravy zapojené do systému PID.
Za současné ekonomické situace, kdy se Dopravní podnik hl. m. Prahy nachází v hluboké
ekonomické ztrátě, dluží svým partnerům více miliardu Kč a nemá prostředky na základní
zajištění chodu, je realizace tohoto projektu přímým ohrožením fungování nejen největšího
pražského dopravce, ale celého systému městské hromadné dopravy v Praze.
Současně nelze opomíjet názor veřejnosti. Tři čtvrtiny čtenářů hlasujících v internetových
anketách se vyslovily proti turniketům v pražském metru.
Kolik ještě bude muset být uváznutých nožiček našich nejmenších, než začne radnice uvažovat o vypuštění nesmyslného projektu "TURNIKETY" a peníze investuje jinam.............
Další články autora |
Vlkova, Praha 3 - Žižkov
2 199 000 Kč