Nehoda Pendolína ukázala že represe neřeší vůbec nic.
Řečeno strohou řečí správ: Ve Středu, krátce po 7:43 narazil rychlovlak Pendolinu těsně před stanicé Studénka do kamionu, který vjel na blikající železniční přejezd. Při katastrofickém nárazu zahynuli 3 lidé a škoda přesáhlka 160 milionů korun. Nehodu patrně zavinil řidič kamionu, který vjel na železniční přejezd s výstražným zařízením v chodu - a zůstal uvězněn mezi závorami.
A ihned tady máme rozsáhlou a uřvanou hordu mstitelů. V bohatě plusovaných příspěvcích pod články o katastrofě se předhánějí v nenávisti k Polskému řidiči kamionu, Rozvášněný dav staví hranice, a předhání se v dštění ohně a síry. V drakoničnosti trestů ktreré mají odstrašit ostatní bídáky, tedy Poláky, Kamionňáky a řidiče všeobecne. Diskuzte se hemží návrhy na zpřísnění zkoušek, řidičů utažení šroubů zvýšení buzerace a míry represe za chyby a přestupky. Nazvěme tuto skupinu REPRESÁŘI.
V řetězci událostí ČLOVĚK =======> CHYBA =======> KATASTROFA se represáři zcela evidentně zaměřují na to že vytvořením tlaku na člověka - jej donutíte přestatr dělat chyby a tím bohulibě zabráníme tragédii. Represáři se vyrojí po každé trochu tragičtější události. Přímo exploze lynchujících represářů nastala například po známé nehodě autobusu u Nažidel.
Potom je zde podstatně menší skupina, ale generelně plebsem, diskutéry a ano hlavně represáři samými "mínusovaná", ostrakizovaná a nenáviděná - snad ještě více, nežli ten Polský řidič. Nazvěme tuto skupinu třeba SYSTEMIKY. Pídí se totiž po systémovém řešení, s vědomím, že represe lze sice zvyšovat do nekonečna, ale jejich účinek není přímo ůměrný jejich míře. Že pouhopouhý represivní přístup nic neřeší. Systemici se v řatězci ČLOVĚK =======> CHYBA =======> KATASTROFA zaměřují na sytémové změny, které mají přerušit spojnici mezi CHYBOU a KATASTROFOU. Proto i v diskuzích mluví například o elektronické detekci zdali je přejezd volný, aby vlak automaticky brzdil včas ke zmírnéní následků - v případě Nažidel se ptají například, jakto, že karoserie autobusu neochránila lidi před rozmáčknutím...
Systemikové píší, že sebevíc drakoničtějších a sebevíce represemi vynucovaných předpisů v podstatě nic neřeší. Protože navzdory utaženému šroubu, budou lidi dělat přesupky a chyby se stávat. Že je potřeba opustit strategii represe jako jediného možného řešení a to i tehdy, když jsou represe a buzerace mokrým snem lynčujícího davu. Je správné spíše vynalézat a uvádět do praxe mechanizmy, u kterých chyba nic způsobit nemůže. Namátkou: elektronicky hlídaný přejezd, který v případě že vlaková cesta po uvedení signalizace do chodu a spadnutí závor není volná - vystaví na úseku GENERAL STOP a přinutí vlak brzdit - což může být rozdíl mezi životem a smrtí desítek lidí .. Nebo cedule "K NOUZOVÉMU OPUŠTĚNÍ PŘEJEZDU PŘERAŽTE ZÁVORU !"
Za tyto rozumější - ale nepopulární - názory sklízejí SYSTEMICI to trpké ovoce stovek mínusování jejich příspěvků ale i nadávek a zesměšnování a osobních útoků. Které přesto, že jsou zcela v rozporu s kodexem diskutéra, redakce nechává klidně viset. Oni jsou součástí tohoto tlaku proti systemikům i samotní novináři, neboť jak se zdá je jedním z orgasmů novináře, když může být šedou eminiencí vzadu, pohánějící lynchující dav. O tom že novináři bez katastrof jsou na tom asi stejně blbě jako potápěči na sahaře, tank bez pásů nebo ony pověstné "sáňky v létě" nemluvě.
Druhak, lidi na téma represe strašně rádi slyší. Kdo má právo represe, má MOC. Identifikování se tedy s represivní autoritou - a tím pádem alespoň částečné a iluzorní spolusdílení jejích pravomocí a rozuměj MOCI je pravým balzámem na duše frustrátů a vohnoutů národa Českého a věřím že i národů jiných.
K represářům se již před nějakou dobou přidala i SŽDC
Železniční přejezd ve Studénce na Novojičínsku patří mezi nejnebezpečnější v regionu. Proto se dostal mezi pětici přejezdů, které SŽDC ve spolupráci s krajským úřadem v roce 2013 vybavila kamerou.Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/polsky-ridic-byl-v-dobe-narazu-v-kabine-prezil-jen-zazrakem-pav-/ostrava-zpravy.aspx?c=A150722_151642_ostrava-zpravy_jog
Tak víme že je přejezd nebezpečný: Ale kurva jak ta kamera zlepšila bezpečnost toho přejezdu ? HM ? Může mi na to něškdo soudný odpovědět ? (řečnická otázka). Jedině tím, že máme záznamy a můžeme pokutovat neukázněné řidiče, kteří projedou blikající přejezd. A CO DÁL ? I přes represe stejně "někdo" na přejezd vjel. Katastrofa nastala.
A my ? Akorát máme detailní video tragédie a máme koho zavřít. Skvělý výsledek. Ale 160 milionů škody to z hajzlu nevytáhne a zamřené tři lidské životy to nevrátí.
REPRESÁŘSKÝ PŘÍSTUP ZCELA SELHAL
A nemusím být ani raketový vědec, abych dovodil, že strategie, navrhované SYSTEMIKY by v daném případě mohly být úspěšnější mnohem více - když už ne absolutně, tedy by alespoň redukovaly škody jak na životech tak na majetku.
Letošní tragedie ve Studénce nám ukazuje, že přístup represářů ve stylu někoho chytit, usvědčit demonstrativně poválet v dehtu a peří, lynchovat a zlikvidovat - byť to pobaví a zvedne ego spodnímu milionu čecháčků frustrátů - nás neochrání a je třeba ji opustit a přejít na přístup SYSTEMIKŮ A to nejen v dopravě, ale i v jiných oblastech řízení společnosti.
Martin Prášek
Když plébs jásá, že mu litr přidají a zatím mu přes 4 kila seberou..
chtělo by se začít obvyklým klišé s paní Mullerovou . Ano, o vládním návrhu zvýšit minimální mzdu a to i přes dopady proticovidových opatření na drobné podnikatele.
Martin Prášek
Babišu, KDE JSI ty srabe ????
Sleduji právě tiskovou konferenci po jednání vlády. Samozřejmě. Zpřísňujeme, utahujeme šroub, zakazujeme a málem už i posíláme Prsťáky do ulic (V vědí).
Martin Prášek
Evangelium podle Romana
Počty nakažených stoupají, lockdown 2.0 se blíží a do toho ještě povodně jsou na spadnutí.. Pojďme to teda trochu odlehčit.
Martin Prášek
Covid, bratr Paleček a špitál u svatého Haštala
O bratru Palečkovi, šašku krále Jiřího z Poděbrad, o starším poťouchlém chlapíkovi, oplývajícím mrštným jazykem a velkou moudrostí vypráví lid četné pověsti. A jedna, pokud si jí dobře pamatuji, je na COVID časy jako ulitá.
Martin Prášek
Proč je nutný Nouzový stav?
No přece PROTO. Hlavně PROTO. Následující obrázek nepotřebuje komentář. Alespoň pro mne ne. A pro Vás ?
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Trump se vidí jako disident, soud je pro něj marketingová sklizeň, tvrdí expert
Premium Pokud dojde na televizní debatu Donalda Trumpa a Joea Bidena, jako jednoznačný vítěz z ní vzejde...
Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Přímý přenos Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Americký podmořský dron inspirovaný rejnokem už není jen vize, prošel testy
Americká společnost Northrop Grumman dokončila testy podvodního plavidla bez posádky (UUV) s...
2+kk Havlíčkova, Klimkovice, cihla, 68 m2, gar.stání, zahrada
Havlíčkova, Klimkovice, okres Ostrava-město
3 990 000 Kč
- Počet článků 330
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3056x