KIWI - aneb proč se nevyplatí levně kupovat "exotické ovoce"

Tristní zkušenost s prodejcem a vyhledávačem letenek Kiwi.com. Proč se nevyplácí snaha podpořit českou společnost (s brněnskými kořeny)? Vlastní zkušenost a důvod hlasitě říct NEVER MORE.

Možná to znáte: KIWI používá dobré počítačové algoritmy. Dokáže najít různá dopravní spojení a zkombinovat různé dopravní prostředky, že se dá cestovat levně a efektivně. Za letenku neplatíte víc než u nákupu přímo od letecké společnosti, tak proč služeb prodejce nevyužít? Odměnu totiž získává Kiwi právě od leteckých společností za zprostředkování prodeje letenek. Nenabízí sice všechny letecké společnosti nebo přinejmenším některé zvýhodňuje, to ale patrně souvisí s výší provize za prodej letenek od různých společností. S tím se dá ale žít.
V minulosti jsem již služeb Kiwi několikrát využil, víceméně k obecné spokojenosti. Drobnosti přece člověk při cestování neřeší a jedno větší pochybení bylo alespoň částečně kompenzováno. Proč tedy nepodpořit dobrý obchodní model a neletět znovu?

Koupíte si letenku prostřednictvím KIWI a protože je doba covidová, připlatíte si i záruku Kiwi za zdržení a zrušené lety a pojištění AirHelp, která má pokrýt případné dodatečné náklady. Pojistky nejsou v porovnání s cenou letenek vysoké a vzhledem k tomu, že se letové řády mění kvůli covidovým opatřením prakticky denně, tak se ta investice do pojištění vyplatí. Tedy měla by se vyplatit.,,,,

Pár dní před odletem Vám někdo změní letové segmenty, takže letíte přes jiné město. Stává se, pár hodin dřív nebo později nehraje roli. Horší je, že Vám tu informaci nikdo nesdělí a zjistíte to, až když si na webu otevřete novou elektronickou letenku… tu starou, co máte jako pdf uloženou můžete vyhodit. Ještě horší je, že zjistíte, že letové segmenty na sebe nenavazují. Prostě ten počítačový algoritmus není tak dokonalý, jak vypadal. V mém konkrétním případě se z letenky z Palerma do Frankfurtu a následně z Frankfurtu do Prahy stala letenka z Palerma do Mnichova, následovaná odletem z Frankfurtu do Prahy a pak až se uskuteční potřebný přesun z Mnichova do Frankfurtu.  Časový posun jen drobný, ale důsledek velký – s tímhle spojením se prostě cestovat nedá: Z Frankfurtu se odlétá do Prahy dříve, než v něm letadlo z Mnichova přistane

Píšete na web, voláte na helplinky. Česká nereaguje, přepojí Vás na anglickou. S indickým přízvukem a špatnou gramatikou. Několikrát různým operátorům a managerům vysvětlujete, co se stalo. Nakonec to vždy pochopí, omluví se a přepojí Vás na manažera nebo prodejce letenek. Slíbí, že se ozvou a pošlou náhradní řešení. Tak nakonec ty 3 hodiny strávené na telefonu k něčemu byly…

Nebyly. Nikdo se neozval. Na opětovné výzvy nikdo nereaguje. Až den před plánovaným odletem obdržíte nabídku, abyste si za plnou cenu koupil úplně jinou letenku. Ale že za tu původní Vám vrátí peníze. Argumentujete příplatkovým pojištěním a komunikační historií, sami navrhujete alternativní varianty návratu. Nepomáhá to. Finální nabídka od Kiwi je na zpáteční let o 10 dní později….

Já už si od Kiwi letenku nekoupím. Možná jejich algoritmy na vyhledání dopravního spojení využiji, ale letenku kopím od někoho jiného. Od někoho, kdo dodržuje obchodní podmínky a plní dané sliby.

Autor: Petr Potužník | pondělí 17.5.2021 9:22 | karma článku: 20,06 | přečteno: 966x