Děkujeme za pochopení.
Z93d31e91n51e75k 83H32o36r69n33e97r
Film jsem viděl minulou neděli a již týden uvažuji o něm napsat. Ale neudělal jsem to z důvodu, že jsem našel v tom filmu pokoru, kterou nechci narušovat nějakými bombastickými vyjádřeními. Jádrem filmu je autentická čistota dětství. Zřejmě to pro mnohé není nic k zaznamenání nebo obdivu. Herecké výkony jsou vynikající. Zejména Voříšková je skvělá a Vetchý hraje svůj životní povahový opak, vynikající Kaiser. Zajít na film nikomu neuškodí, a kdo měl pěkné dětství, tak se v tom filmu uvidí. Já se viděl.
L13u25c97i96e 24M16e42n96c47l88í69k78o79v70á
Měla jsem úplně stejný pocit
M19a75r72i86e 54J20a19n58d10o96v95á
"Tereza Voříšková hraje Libuši Šafránkovou a opět to není úplně zlé. Špatný je předpoklad, že noví herci zahrají důvěryhodně své nenapodobitelné originály.
Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597"
Film jsem neviděla, ale tento váš názor mě překvapil. Když jsem četla rozhovor s Terezou Voříškovou, tak říkala, že Jan Svěrák původně chtěl, aby vlastně hrála Libušku Šafránkou, ale že se spolu s ní shodly, že by to byla chyba. Tak si to hrála po svém.
R86o37m10a50n 15P60o22t70o14c36z66n31ý
Libuši Šafránkovou nezahrála, protože to nejde. Výkonem se k ní ani nepřiblížila, ale ten režijní záměr tam evidentně byl.
P74a15v77l10a 59K12o68l89á75ř33o31v74á
Na filmu Po strništi bos jsme byli včera, takže mám čerstvý zážitek. Ano souhlasím, že Jan Svěrák už natočil lepší filmy. Trochu mi připadá, že už své filmy stříhá podle osvědčené "svěrákovské" šablony, což možná zní už dost rutinérsky. Jan Svěrák je nepochybně vynikající režisér na vrcholu svých profesních sil, ale scénář měl svěřit někomu jinému. Jediné světlé body příběhu Po strništi nesly jasný rukopis jeho tatínka Zdeňka. Tenhle nový film úplně nezatracuji, ale nenadchnul ani nepřekvapil, což je škoda, protože měl velice kvalitní knižní předlohu.
J11i24ř68í 70H22e55r67m18á48n49e76k
Trochu mimo téma. Amadeus byl skvělý film, který boural svět. Přelet ostatně taky.
Ale některé filmy se Formanovi tak nevyvedly a nebyla to ani tak vina režie, jako scénáře. Na něm totiž každý film, i Strniště stojí.
R25o37m95a87n 28P77o95t14o67c60z87n87ý
Osobně mám rád všechny Formanovy filmy, protože všechny mají jedno ústřední téma. Svobodu jednotlivce, jako tu naprosto nejdůležitější věc na světě. V tom mě Miloš Forman nikdy nezklamal a jsem rád, že raději včas skončil, než by natočil něco, za čím by si nemohl stát nebo čím by zničil svou "značku". Na druhou stranu bych křivdil Formanovi i Janu Svěrákovi, kdybych je vzájemně srovnával.
J43a53r32o96s46l53a19v 60V20a13v77ř74í14n45e53k
Tmavomodrý svět jsem viděl až x let po jeho premiéře a už nikdy ho vidět nechci. Limonáda, patos a všechno možné i nemožné dohromady. Kýč. Ovšem asi nejdražší. Polákovým Nebeským jezdcům nesahá ani po palce u nohou.
T79o71m96á36š 26H16r50u36b79ý
Janu Svěrákovi nejvíce zazlívám, že pro film "ukradl" svého tátu Ladislavu Smoljakovi. To byla dvojice, která k sobě patřila a dělala kvalitní věci. Vím, že se to spoustě lidí nebude lîbit, ale vše od tohoto rodinného týmu mi stačí vidět pouze jednou. Od Jana Svěráka uznávám jediné dílo, kterým jsou Ropáci. Smutné. Byla by to jeho věc, kdyby nezmařil tvůrčí roky svého otce, kterě se už nikdy nevrátí.
J37i68ř33í 70H71e93r40m26á15n33e27k
Jenomže Smoljak už je 17 let mrtvý a třeba před smrtí ještě nějakou dobu chořel.
R22a24d42k52a 14K75i79e88l74b16e87r31g22e23r47o38v88á
Za druhé, že se Zdeněk Svěrák utápí v nostalgii a vlastní legendě, což je nesmírně smutné, protože je to náš historicky nejlepší tvůrce předloh filmů a scénárista.
Zdroj: http://potoczny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620597
není to vůbec smutné... sám to píšete. Totiž že vykonal už dost a veskrze vždycky dost kvalitně.A má nárok se s věcmi zcela po svém vyrovnat, protože víme, že to není mladík, co najednou nějak neví, ale je to muž , kterému je tolik a tolik let. Měl chut na legendu, na vyrovnání se s věcmi z dětství, co třeba i bolí. Dovolit mu to... A jen k tomu dodám, že přece existují filmy, kde milujeme hlas vypravěče,co nás provází jen jakousi životní kronikou. Nečekáme extrazvraty, nejsou tam. Ale jsou tam zdánlivě marginální okamžiky vztahů mezi lidmi a my zjištujeme ,jak jsou pro nás ty pocity daných chvil blízké, kolik z nás se s nimi může identifikovat. A tahle ,,cena,, filmu pro náš dobrý pocit a zážitek z něj - bohatě stačí.
J72i72ř33í 56H37e51r42m34á83n78e98k
Tak o tom bych si Radko dovolil silně pochybovat. Zdeňka Svěráka jsem měl nejraději, když nebyl známý. Nemyslím, že jsem v roce 1969 chodil na něj. Chodil jsem na Cimrmany.
Ale jako historicky nejlepší scénárista? Ano, napsal velmi líbivé, cimrmanovsky laděné scénáře, ale že by třeba Mareček, Na samotě či Vesnička byla díla, co bourala dějiny kinematografie, si nemyslím.
Líbila se a posilovala socialismus.
Režijně se mi "Flašky" líbily, scénář ale měl díry. Z.S. není na tak velké dilo stavěn a myslím si, že u nás v posledních 100 letech tvořili schopnější scénáristé.
M86i67l56o64s83l21a40v70a 47C14e31j79p12k57o57v55á
Na film se chystám a nečekám od něj senzaci.Jsem připravená na klidný děj a laskavý svěrákovský humor. Nechci senzaci a těším se...
J11i37ř91í 57H65e53r60m33á78n41e51k
Moje kamarádka, blogerka mé generace, film dosti sepsula. A tak jsem se podivil a napsal ji "já si myslel, že Svěráci jsou tvoje krevní skupina" a ona odpověděla, že bejvávalo.
M32a60r33t72i62n 46B43r24a60u69n
Ten film jsem nevidel a asi jej vyhledavat nebudu. Pisete o zaverecne tragedii a tech je v realnem zivote tolik ze na platne po nich netouzim. Souhlasim s vasi casovou osou koncici rokem 2007. Nesouhlasim ale s tim ze Sverak mel zkusit Hollywood. On neni Forman. Je moc Cesky. Nezaujal by
M41i57l90a49n 37B91í70l68e51k
Forman byl daleko víc český, než je Svěrák. Jeho první film v Americe, Taking Off, u diváků docela propadl, protože nabízel poetiku, s níž sklízel úspěch v Evropě (ale také ne všude, viz znechucení Pontiho, když viděl Hoří, má panenko).
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3500x
Bloguji, tedy jsem!