Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K79a35r50e92l 14B98o83h29á58č89e95k
Líbil se mi každý díl Básníků :) Nejspíše proto, že jsem s nimi vyrůstal a kupodivu se mi velmi často oba hlavní hrdinové trefovali do myšlenek i pocitů :)
Tenhle poslední jsem sice ještě neviděl, ale nemyslím si, že dostanu něco jiného, než čekám :)
R62o14m71a56n 14P12o34t94o35c15z41n98ý
Předpokládám, že už nerostete, co očekáváte, to dostanete
J45i45ř71í 81C17í68s37a31ř
Kritizovat je módní, mě se naopak Básníci líbili, pan Klein stále řemeslo umí, jeho rukopis je poznatelný. Nepodléhá módě, umí rozesmát i pohladit po duši.
R84o76m62a46n 30P75o51t58o84c12z17n28ý
Dušan Klein nikdy netočil úplně stupidní příběhy, ale, bohužel, se i svým rukopisem podepsal na faktu, že poslední "Básníci ... " jsou trošku stupidní. Rozezněl klišé a místy rozesmál. O duši tento film, na rozdíl od těch prvních dílů, vůbec není ... a vlastně už není ani o básnících 
B69o94h84u51m63í53r 17M72r20á82k89a
Vážení diskutéři. Zajímal by mě váš názor na Lvy oceněný film Kobry a užovky a na taktéž oceněnou Kancelář Blaník. Kobry byly pro mě kvůli lavině sprostých slov nedívatelné, Kancelář Blaník obdobně, ale je tak krátká, že se to aspoň dá přežít.
L44e47o35n 15T57o41m27e76v
A co Vám brání natočit svůj film? Pokud dokážete hodnotit tak určitě i tvořit...a potom si tady zase napíšeme
R60o31m67a20n 85P50o35t36o38c60z74n19ý
Hodnotit a tvořit jsou dvě zcela odlišné činnosti, které se navzájem potřebují. Je častým omylem myslet si, že hodnotitel nebo, chcete-li kritik, musí umět tvořit. Ať klidně napíšou tvůrci posledních básníků, v čem se jim moje hodnocení nelíbí a já to budu respektovat
O32d96s22t39r50a59n30ě28n62ý 60U63ž21i12v85a28t97e93l
R69o93m26a67n 35P56o96t12o83c98z10n37ý
Netvrdím, že neexistují dobré české filmy, ale je jich málo a to ještě u "Já Olga Hepnarová" je otázkou, nakolik je to český film. "Domácí péče" se mi nelíbila, ačkoliv musím uznat nadprůměrné herectví hlavních protagonistů a "Teorii tygra" jsem zatím neviděl. Na příkladu posledních tří dílů básníků jsem se snažil upozornit na mizerii české kinematografie za posledních 25 let. Po "Obecné škole", "Koljovi", "Musíme si pomáhat", "Pelíšcích" a "Želarech" docela bída.
T26o77m21á45š 72V66o46d34v95á64ř96k21a
Souhlasím s Vaším hodnocením počáteční trilogie i s názorem, že měli skončit, aby se na "Básníky" vzpomínalo v dobrém.
Další byly opravdu jen odvarem a na poslední nejdu /Váš komentář mi k té nechuti cosi málo přidal/.
Karma
A57u51g95u50s25t 37F65o60r30m89á46n82e51k
Český film hlavně čeká na dotace - a pak za ty miliony vznikne taková hov*dina jako Babovřesky.
R74o39m29a80n 72P96o15t95o15c68z22n56ý
To není úplně přesné, protože "Babovřesky", bez ohledu na to, jaká to byla hloupost, by si na sebe ze sponzoringu v pohodě vydělaly. A koneckonců i díky návštěvnosti. Nicméně musím uznat, že jste právě možná inspiroval tvůrce básníků k dalšímu dílu "Jak básníci čekají na dotace"
J39a54n 75Z98a77h10r82a20d54n86í30č69e94k
A ne jen český film . Na zázrak čekáme všichni !
T50o63m44á62š 69H51u81d83e92č85e81k
No on se někdo diví, že se u nás točí výhradně skoro jenom kraviny? Buďto je potřeba utratit prachy z dotací, nebo je to pro skupinu diváků, kteří hltají uvedenou Ulici, Ordinaci nebo podobné "dávky emocí". Je to stejné jako u voleb. Je třeba si zvyknout, že velké procento národa má inteligenci z kopce spuštěné kuličky hovnivála.
R88o60m51a88n 62P71o96t87o18c58z84n64ý
Já bych to nesvaloval jen na inteligenci. Nemyslím si, že by to v okolních evropských zemích nebo v Americe s ní bylo lepší, spíš horší. Problém je v celém systému. Aby byl tvůrce úspěšný, musí být buď doslova hladový nebo být alespoň hladový po úspěchu, po uznání, nikoliv jen po tom se prací uživit (v případě artových tvůrců) nebo dokonce vydělat (v případě Trošky a jiných, tvořících pouze a jen s úmyslem vydělat peníze). Máme pár tvůrců, jako Svěrák, Hřebejk, Ondříček apod. kteří dříve "zasvítili" a teď spí na vavřínech nebo se jim nedaří vstoupit do stejné řeky. U řady nových tvůrců často nechápu jejich pohnutky, proč se filmu vůbec věnují. Zbytek vyfasuje peníze díky kamarádšoftu z různých fondů (filmový fond, sponzorství televizí). Prospělo by, kdyby se kinematografie vůbec nedotovala ze státních peněz. Film není divadlo. Není to instituce. Soukromí sponzoři by si pak měli zatraceně dobře rozmyslet, do jakého filmu dají peníze. Protože pokud si do televize natočí pouze reklamu, vyjde jim to levněji, než ji cpát do špatného filmu
P38a16v59e24l 60P45e40t23r73ž97í29l36a
Poslední díl básníků jsem neviděl, ale je smutnou pravdou, že úroveň naší kinematografie je slabší a slabší. Proč?
No jednak chybí herecké osobnosti, které bohužel rozhodně nevyprodukují naprosto zoufalé počiny různých ordinací, pojišťoven či ulic. A scénáře nemají často hodnotu ani toho popsaného papíru.
Zpočátku neustále se vracející témata 50.let, postavená na zvrácenostech komunistického režimu, možná připomenou určité postavy lidí majících odvahu se vzepřít, jenže mají nulovou vypovídací hodnotu o době, ve které se odehrávají. A k tomu přiblblé komedie, jejichž "humor" postavený jen na sprostotě a nepovedených vtípcích to příliš nezychraňují. A tak paradoxně solidní filmy jako Sametoví vrazi zapadají do šedi naší kinematografie. Já rozumím počinům jako Rafťáci nebo Snowboarďáci, kteří cílí na mládež. Nerozumím počinům jako Poslední plavky a podobné srágory. Zasměju se u Okresního přeboru, ale již zmiňovaní Básníci či oprášené Sněženky a Kurvahošigutentag jsou vesměs studnicí trapáren a na jejich příkladu by se mělo na FAMU ukazovat, jak práci režiséra či herce nedělat.
R46o47m57a84n 44P48o85t12o31c85z19n84ý
Velmi dobrá analýza
Českému filmu nechybí režiséři, protože u nás si každý myslí, že může být režisér. Myslím, že máme i slušné skladatele muziky. Chybí témata, solidní scénáře, které by byly "alespoň o něčem" a ne jen "sondy do života" a chybí herci, protože současná generace je až na několik výjimek naprosto tragická. Buď přehrávají nebo neosobně odříkávají text. Což je s podivem, protože naopak naši divadelní herci a divadelnictví je na vynikající úrovni. Důkazem je i poslední vítěz Českého lva, film "Kobry a užovky", který loni na hlavu porazil všechny ostatní filmy, srovnatelný s ním byl snad jeden, dva další filmy, zbytek byla naprostá hrůza. Přesto se nejedná o film, který by říkal něco nového nebo svým námětem byť jen vzdáleně mohl konkurovat současné americké nebo evropské produkci. Zasvítily slušné herecké výkony a scénář, který úplně nešustil papírem ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3500x
Bloguji, tedy jsem!


















