Děkujeme za pochopení.

K36a33r58e43l 47B80o45h37á27č21e45k
Líbil se mi každý díl Básníků :) Nejspíše proto, že jsem s nimi vyrůstal a kupodivu se mi velmi často oba hlavní hrdinové trefovali do myšlenek i pocitů :)
Tenhle poslední jsem sice ještě neviděl, ale nemyslím si, že dostanu něco jiného, než čekám :)

R31o13m32a29n 61P25o51t85o82c86z22n18ý
Předpokládám, že už nerostete, co očekáváte, to dostanete
J67i77ř14í 52C36í23s55a20ř
Kritizovat je módní, mě se naopak Básníci líbili, pan Klein stále řemeslo umí, jeho rukopis je poznatelný. Nepodléhá módě, umí rozesmát i pohladit po duši.

R10o41m10a43n 78P17o95t98o63c84z45n18ý
Dušan Klein nikdy netočil úplně stupidní příběhy, ale, bohužel, se i svým rukopisem podepsal na faktu, že poslední "Básníci ... " jsou trošku stupidní. Rozezněl klišé a místy rozesmál. O duši tento film, na rozdíl od těch prvních dílů, vůbec není ... a vlastně už není ani o básnících
B37o93h48u95m37í37r 44M34r91á27k94a
Vážení diskutéři. Zajímal by mě váš názor na Lvy oceněný film Kobry a užovky a na taktéž oceněnou Kancelář Blaník. Kobry byly pro mě kvůli lavině sprostých slov nedívatelné, Kancelář Blaník obdobně, ale je tak krátká, že se to aspoň dá přežít.

L12e23o25n 89T65o43m38e18v
A co Vám brání natočit svůj film? Pokud dokážete hodnotit tak určitě i tvořit...a potom si tady zase napíšeme

R24o70m10a45n 88P13o88t49o53c28z51n31ý
Hodnotit a tvořit jsou dvě zcela odlišné činnosti, které se navzájem potřebují. Je častým omylem myslet si, že hodnotitel nebo, chcete-li kritik, musí umět tvořit. Ať klidně napíšou tvůrci posledních básníků, v čem se jim moje hodnocení nelíbí a já to budu respektovat
O97d50s14t79r73a38n18ě25n98ý 78U30ž28i81v46a96t29e63l

R27o40m64a35n 75P31o46t37o57c59z91n47ý
Netvrdím, že neexistují dobré české filmy, ale je jich málo a to ještě u "Já Olga Hepnarová" je otázkou, nakolik je to český film. "Domácí péče" se mi nelíbila, ačkoliv musím uznat nadprůměrné herectví hlavních protagonistů a "Teorii tygra" jsem zatím neviděl. Na příkladu posledních tří dílů básníků jsem se snažil upozornit na mizerii české kinematografie za posledních 25 let. Po "Obecné škole", "Koljovi", "Musíme si pomáhat", "Pelíšcích" a "Želarech" docela bída.

T87o89m15á49š 94V95o60d19v44á26ř36k35a
Souhlasím s Vaším hodnocením počáteční trilogie i s názorem, že měli skončit, aby se na "Básníky" vzpomínalo v dobrém.
Další byly opravdu jen odvarem a na poslední nejdu /Váš komentář mi k té nechuti cosi málo přidal/.
Karma

A95u32g29u66s52t 26F78o25r76m21á87n24e77k
Český film hlavně čeká na dotace - a pak za ty miliony vznikne taková hov*dina jako Babovřesky.

R86o49m46a19n 29P11o13t39o21c66z86n95ý
To není úplně přesné, protože "Babovřesky", bez ohledu na to, jaká to byla hloupost, by si na sebe ze sponzoringu v pohodě vydělaly. A koneckonců i díky návštěvnosti. Nicméně musím uznat, že jste právě možná inspiroval tvůrce básníků k dalšímu dílu "Jak básníci čekají na dotace"
J55a93n 17Z85a77h12r63a27d62n97í73č41e51k
A ne jen český film . Na zázrak čekáme všichni !

T59o64m35á83š 56H83u65d42e70č96e31k
No on se někdo diví, že se u nás točí výhradně skoro jenom kraviny? Buďto je potřeba utratit prachy z dotací, nebo je to pro skupinu diváků, kteří hltají uvedenou Ulici, Ordinaci nebo podobné "dávky emocí". Je to stejné jako u voleb. Je třeba si zvyknout, že velké procento národa má inteligenci z kopce spuštěné kuličky hovnivála.

R71o39m97a18n 34P96o25t88o75c15z66n37ý
Já bych to nesvaloval jen na inteligenci. Nemyslím si, že by to v okolních evropských zemích nebo v Americe s ní bylo lepší, spíš horší. Problém je v celém systému. Aby byl tvůrce úspěšný, musí být buď doslova hladový nebo být alespoň hladový po úspěchu, po uznání, nikoliv jen po tom se prací uživit (v případě artových tvůrců) nebo dokonce vydělat (v případě Trošky a jiných, tvořících pouze a jen s úmyslem vydělat peníze). Máme pár tvůrců, jako Svěrák, Hřebejk, Ondříček apod. kteří dříve "zasvítili" a teď spí na vavřínech nebo se jim nedaří vstoupit do stejné řeky. U řady nových tvůrců často nechápu jejich pohnutky, proč se filmu vůbec věnují. Zbytek vyfasuje peníze díky kamarádšoftu z různých fondů (filmový fond, sponzorství televizí). Prospělo by, kdyby se kinematografie vůbec nedotovala ze státních peněz. Film není divadlo. Není to instituce. Soukromí sponzoři by si pak měli zatraceně dobře rozmyslet, do jakého filmu dají peníze. Protože pokud si do televize natočí pouze reklamu, vyjde jim to levněji, než ji cpát do špatného filmu
P11a55v30e75l 68P40e70t52r28ž14í27l28a
Poslední díl básníků jsem neviděl, ale je smutnou pravdou, že úroveň naší kinematografie je slabší a slabší. Proč?
No jednak chybí herecké osobnosti, které bohužel rozhodně nevyprodukují naprosto zoufalé počiny různých ordinací, pojišťoven či ulic. A scénáře nemají často hodnotu ani toho popsaného papíru.
Zpočátku neustále se vracející témata 50.let, postavená na zvrácenostech komunistického režimu, možná připomenou určité postavy lidí majících odvahu se vzepřít, jenže mají nulovou vypovídací hodnotu o době, ve které se odehrávají. A k tomu přiblblé komedie, jejichž "humor" postavený jen na sprostotě a nepovedených vtípcích to příliš nezychraňují. A tak paradoxně solidní filmy jako Sametoví vrazi zapadají do šedi naší kinematografie. Já rozumím počinům jako Rafťáci nebo Snowboarďáci, kteří cílí na mládež. Nerozumím počinům jako Poslední plavky a podobné srágory. Zasměju se u Okresního přeboru, ale již zmiňovaní Básníci či oprášené Sněženky a Kurvahošigutentag jsou vesměs studnicí trapáren a na jejich příkladu by se mělo na FAMU ukazovat, jak práci režiséra či herce nedělat.

R47o38m42a16n 23P17o97t80o93c77z84n79ý
Velmi dobrá analýza Českému filmu nechybí režiséři, protože u nás si každý myslí, že může být režisér. Myslím, že máme i slušné skladatele muziky. Chybí témata, solidní scénáře, které by byly "alespoň o něčem" a ne jen "sondy do života" a chybí herci, protože současná generace je až na několik výjimek naprosto tragická. Buď přehrávají nebo neosobně odříkávají text. Což je s podivem, protože naopak naši divadelní herci a divadelnictví je na vynikající úrovni. Důkazem je i poslední vítěz Českého lva, film "Kobry a užovky", který loni na hlavu porazil všechny ostatní filmy, srovnatelný s ním byl snad jeden, dva další filmy, zbytek byla naprostá hrůza. Přesto se nejedná o film, který by říkal něco nového nebo svým námětem byť jen vzdáleně mohl konkurovat současné americké nebo evropské produkci. Zasvítily slušné herecké výkony a scénář, který úplně nešustil papírem ...
- Počet článků 299
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3500x
Bloguji, tedy jsem!