Diskuse
Pražská MHD hrozí stávkou
Děkujeme za pochopení.
pepa_
co město dotuje
možná jsem nepřečetl všechny příspěvky, ale rozhodně jsem zde nenalezl, co je vlastně dotováno.
NENÍ dotován dopravní podnik Hl.m.Prahy, ale městská hromadná doprava - tedy veškerá a tím i služba poskytovaná ostatními dopravci v systému Pražské Integrované Dopravy. Ještě jednou - služba města obyvatelům a návštěvníkům města. Není mi znám tok peněz za jízdenky, ale nevěřím, že všechny peníze, ať je vybere kterýkoli dopravce jdou DP Hl.m.P., ale ani že by zůstávaly konkrétnímu dopravci. Asi jdou vybrané peníze Magistrátu (nebo ROPIDu). Co např. Veolii, té Magistrát platí vše co si objednal, nebo taky jen 3/4.
Nazpět k dotaci: když si objednám instalatéra do svého bytu a on v mém bytě nemá jiný příjem než za tu opravu, tak neříkám dotace, když platím co jsem si objednal.
Kmet na Razgrad
Cena jízdného
Radovan Šteiner, nedávný absolvent maturitní zkoušky, kterému dlouhá léta protékají skrz prsty miliardy korun, ovšem upozorňuje, že cena jízdného je optimální. Je přesně vypočítána na maximální únosnou mez s ohledem na náklady individuální přepravy. Tedy - aby tomu rozuměl i Korčagin-Polanecký - pokud by se cena jízdného ještě o pár korun zvýšila, drasticky se zvýší počet osobních aut v pražských ulicích a nastane totální kolaps dopravy. Z toho důvodu dle páně Šteinera město dotuje ztráty veřejné dopravy.
Pražák
Pane Polanecký, dojde Vám to?
Pane Polanecký, já si už myslel, že jste zase v psychiatrické léčebně - tak dlouho jste nic nenapsal - a Vy ne, už zase napravujete svět. A jako vždy šijete do levice. - A jakých tu mezitím bylo krásných témat (ke kritice)...! Pravicové rychlokvašky z Plzně a Prahy, Benda, Řápková, no neberte to. A Vy nic, ticho po pěšine. I toho Paroubka jste koukám vzal na milost, a to jsem čekal, že když se mu narodila jen jedna dcera, sjedete ho jaký že je to impotent, když se nezmůže na trojčata-kluky. No nic, třeba na Řápkovou dojde a Benda si také ještě podáte. To už ale většina z nás bude pod drnem, že?
Mimochodem, krachuje-li pražská hromadná doprava, pak za to nemohou řidiči tramvají ani odbory, ale obrovské přerozdělování peněz ve prospěch automobilových tunelů a průtahů městem. Pak nezbývají prostředky ani na autobusy a tramvaje, ani na mzdy. - Dojde Vám to?
qwerty1234561
pane polanecký
prosím zjistite si, jak se v DPP rozdávají peníze. základní plat řifiče je 30K brutto + jistota práce + povuinné zvyšování o 6% každý rok
toto je výsměch všem ostatním lidem, zvlášt v dnešní době
Hail Eris
13 korun na den
13 korun na den muze byt lace - ovsem to bych musel byt cely rok v praze. dekuji nechci. ovsem podstatne je predevsim to, ze kvalita sluzeb prazske mhd je doslova priserna. se zapadem, ale ni treba reckem se to naprosto neda srovnavat. agresivni neslusni revizori, agresivni ridici, nekvalitni vozovy park, priserne hlucne a vibrujici autobusy, absence tak zakladnich hygienickych potreb jako jsou odpadkove kose v metru...
...a navic to platim z dani...
takze ja bych rekl ze 13 korun na den za takove sluzby je az moc
dino_na_idnes
Re: 13 korun na den
Agresivní revizoři? To nevím, jak a kde jezdíte, když já potkám revizora, tak mi ukáže odznak, já ukážu průkazku, on poděkuje a jde dál. Pravda, možná slušně nepozdraví, možná někteří ani nepoděkují (na druhou stranu jiní zase slušní jsou), ale agresivita? Nevybavuju si, že bych se za svých patnáct let cest MHD s něčím takovým setkal.
Agresivní řidiči? Vy se často s řidiči pouštíte so křížku? Nebo máte na mysli agresivní styl jízdy?
S vozovým parkem máte pravdu, nicméně jsou-li prostředky veřejné dopravy špinavé, nemůžou za to primárně cestující? Nedávno jsem iděl mladou holku, nastoupila kolem půlnoci do autobusu, pozvracela sedačku a podlahu a na další zastávce vystoupila. Hádám, že ten autobus ještě pár dní nebyl moc k použití, z čehož ale neviním uklízečky v depu, ale primárně tu kravku, co si nemohla ulevit venku.
Celkově mi 13 korun na den přijde dost málo, vezmu-li v úvahu, že taxík by mě vyšel na pětikilo.
Katka1
Oprava
Tady bych to jen doplnila. Objednávka na určité vozokilometry není na každý rok objednávkou určitého množství služeb za určité množství peněz. Je to právě jen objednávka určitého množství služeb a nic víc. O penězích není řeči. A protože vloni ono určité množství služeb stálo určité množství peněz, kdosi na Magistrátě se domníval, že i letos to stejné určité množství služeb bude stát stejné určité množství peněz jako loni.
Jenže: Dopravní podnik má v kolektivní smlouvě povinné navyšování mezd každoročně o 6% (!), což je v době krize, jak již uvedl primátor Bém, příliš. Není to samozřejmě jediný důvod nárustu ceny, je tam mimo jiné i neustále se zvyšující náklady na opravy a čištění po vandalech apod.
No a ten "někdo" na Magistrátu toto všechno jaksi nevzal na vědomí. Prostě a jednoduše, něco objednali, na cenu se neptali a teď jsou překvapení
pravicerulez
Kolik kuponů má za roční plat
http://mhd.zastavka.net/fd-noviny/07-11-13-1.phtml
obyvatel Prahy nyní 62 ks obyvatel Prahy po zdražení 54 ks obyvatel Mnichova 80 ks
obyvatel Vídně 64 ks obyvatel Paříže 54 ks obyvatel Varšavy 47 ks obyvatel Bratislavy 37 ks obyvatel Londýna 22 ks
neboli nejsme nijak drazí ani nijak levní
pedr64
dovolím si s autorem nesouhlasit
v jednom bodu, a to v tom, že zaměstnanci mají na stávku právo. to by dle mého názoru platilo pouze v případě, že stávkou poškozují pouze svého zaměstnavatele. Odboráři si ale berou jako rukojmí cestující veřejnost. mělo by být zkrátka zákonem zakázáno stávkovat v dopravě a zdravotnictví, tak jako nemohou stávkovat hasiči nebo policisté.
vodní želva
Re: dovolím si s autorem nesouhlasit
Každá stávka má logiku, když se dotkne co nejvíce lidí, to je prostě fakt. Podle Vaší teorie by měly být zakázány i stávky učitelů, protože se dotýká i jiných lidí. Svým způsobem by podle Vás jediná povolená stávka byla stávka pracovníků berních úřadů - ta by určitě nikomu nevadila a zaměstnavatele (stát) by poškodila.
martin013
Nerozumím
Nějak tomu pane autore nerozumím. Píšete, že kdyby cena jízdenky měla vyjadřovat plné náklady, tak by jste se nedoplatil. Jenomže vy platíte cenu, kterou někdo stanovil a zbytek doplácíte přes daně, které odvádíte a někdo je "moudře" rozděluje na dotace MHD. Takže v konečném důsledku platíte ty plné náklady. Ani peníze v pražském rozpočtu "nevznikají samy od sebe". A ještě k té ceně jízdenky ve srovnání se světem. Logicky musí být nižší, protože jsou nižší náklady, minimálně mzdové určitě, ale i na energie atd.. Samozřejmě, technika se nakupuje za "světové ceny". Já dále nerozumím tomu, proč Magistrát kupuje služby MHD přes firmu, kterou zřídil. Umím si představit, že u tohoto "přeprodejce" mizí další zdroje a to přímo závratnou rychlostí. Se stávkou souhlasím, kromě toho, že na ni mají odbory MHD zákonné právo, mi přijde, že nedělají nic proti zájmům firmy. Naopak, vypadá to na snahu firmě pomoci.
- Počet článků 1257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4346x
@RudolfPolanecky
Soukromé blogové stránky
Rudolf Polanecký
Mé články najdete také na:
www.pravybreh.cz
Servery přebírající mé články:
www.neviditelnypes.cz
www.eportal.cz
www.ceskamedia.cz
www.ostrava-online.cz
www.moravskyjih.breclav.cz
FB skupina: Jsem pro postavení komunistů mimo zákon
Seznam rubrik
Oblíbené blogy
- Bronislav Šimoník
- Petr Olejníček
- Josef Myslín
- Petr Štursa
- Vojtěch Truhlář
- Stanislav Wiener
- David Prokop
- Martin Kulhánek
- Jan Ziegler
- Karel Kříž
- Petr Vyoral
- Richard Limburský
- Vlaďka Špidlová
- Jana Kolářová
- Jana Šimonová