Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pepa_

12. 11. 2009 13:47
co město dotuje

možná jsem nepřečetl všechny příspěvky, ale rozhodně jsem zde nenalezl, co je vlastně dotováno.

NENÍ dotován dopravní podnik Hl.m.Prahy, ale městská hromadná doprava - tedy veškerá a tím i služba poskytovaná ostatními dopravci v systému Pražské Integrované Dopravy. Ještě jednou - služba města obyvatelům a návštěvníkům města. Není mi znám tok peněz za jízdenky, ale nevěřím, že všechny peníze, ať  je vybere kterýkoli dopravce jdou DP Hl.m.P., ale ani že by zůstávaly konkrétnímu dopravci. Asi jdou vybrané peníze Magistrátu (nebo ROPIDu). Co např. Veolii, té Magistrát platí vše co si objednal, nebo taky jen 3/4.

Nazpět k dotaci: když si objednám instalatéra do svého bytu a on v mém bytě nemá jiný příjem než za tu opravu, tak neříkám dotace, když platím co jsem si objednal.

0 0
možnosti

Kmet na Razgrad

11. 11. 2009 10:33
Cena jízdného

Radovan Šteiner, nedávný absolvent maturitní zkoušky, kterému dlouhá léta protékají skrz prsty miliardy korun, ovšem upozorňuje, že cena jízdného je optimální. Je přesně vypočítána na maximální únosnou mez s ohledem na náklady individuální přepravy. Tedy - aby tomu rozuměl i Korčagin-Polanecký - pokud by se cena jízdného ještě o pár korun zvýšila, drasticky se zvýší počet osobních aut v pražských ulicích a nastane totální kolaps dopravy. Z toho důvodu dle páně Šteinera město dotuje ztráty veřejné dopravy.[>-]

0 0
možnosti

Pražák

10. 11. 2009 21:03
Pane Polanecký, dojde Vám to?

Pane Polanecký, já si už myslel, že jste zase v psychiatrické léčebně - tak dlouho jste nic nenapsal - a Vy ne, už zase napravujete svět. A jako vždy šijete do levice. - A  jakých tu mezitím bylo krásných témat (ke kritice)...! Pravicové rychlokvašky z Plzně a Prahy, Benda, Řápková, no neberte to. A Vy nic, ticho po pěšine. I toho Paroubka jste koukám vzal na milost, a to jsem čekal, že když se mu narodila jen jedna dcera, sjedete ho jaký že je to impotent, když se nezmůže na trojčata-kluky. No nic, třeba na Řápkovou dojde a Benda si také ještě podáte. To už ale většina z nás bude pod drnem, že?

Mimochodem, krachuje-li pražská hromadná doprava, pak za to nemohou řidiči tramvají ani odbory, ale obrovské přerozdělování peněz ve prospěch automobilových tunelů a průtahů městem. Pak nezbývají prostředky ani na autobusy a tramvaje, ani na mzdy. - Dojde Vám to?

 :-(

0 0
možnosti

qwerty1234561

10. 11. 2009 20:48
pane polanecký

prosím zjistite si, jak se v DPP rozdávají peníze. základní plat řifiče je 30K brutto + jistota práce + povuinné zvyšování o 6% každý rok

toto je výsměch všem ostatním lidem, zvlášt v dnešní době

0 0
možnosti

Hail Eris

10. 11. 2009 19:14
13 korun na den

13 korun na den muze byt lace - ovsem to bych musel byt cely rok v praze. dekuji nechci. ovsem podstatne je predevsim to, ze kvalita sluzeb prazske mhd je doslova priserna. se zapadem, ale ni treba reckem se to naprosto neda srovnavat. agresivni neslusni revizori, agresivni ridici, nekvalitni vozovy park, priserne hlucne a vibrujici autobusy, absence tak zakladnich hygienickych potreb jako jsou odpadkove kose v metru...

...a navic to platim z dani...

takze ja bych rekl ze 13 korun na den za takove sluzby je az mocRv

0 0
možnosti

dino_na_idnes

10. 11. 2009 20:36
Re: 13 korun na den

Agresivní revizoři? To nevím, jak a kde jezdíte, když já potkám revizora, tak mi ukáže odznak, já ukážu průkazku, on poděkuje a jde dál. Pravda, možná slušně nepozdraví, možná někteří ani nepoděkují (na druhou stranu jiní zase slušní jsou), ale agresivita? Nevybavuju si, že bych se za svých patnáct let cest MHD s něčím takovým setkal.

Agresivní řidiči? Vy se často s řidiči pouštíte so křížku? Nebo máte na mysli agresivní styl jízdy?

S vozovým parkem máte pravdu, nicméně jsou-li prostředky veřejné dopravy špinavé, nemůžou za to primárně cestující? Nedávno jsem iděl mladou holku, nastoupila kolem půlnoci do autobusu, pozvracela sedačku a podlahu a na další zastávce vystoupila. Hádám, že ten autobus ještě pár dní nebyl moc k použití, z čehož ale neviním uklízečky v depu, ale primárně tu kravku, co si nemohla ulevit venku.

Celkově mi 13 korun na den přijde dost málo, vezmu-li v úvahu, že taxík by mě vyšel na pětikilo.

0 0
možnosti

editi

10. 11. 2009 17:10
Další půltrotl,

který si bere do huby důchodce.;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Katka1

10. 11. 2009 15:55
Oprava

Tady bych to jen doplnila. Objednávka na určité vozokilometry není na každý rok objednávkou určitého množství služeb za určité množství peněz. Je to právě jen objednávka určitého množství služeb a nic víc. O penězích není řeči. A protože vloni ono určité množství služeb stálo určité množství peněz, kdosi na Magistrátě se domníval, že i letos to stejné určité množství služeb bude stát stejné určité množství peněz jako loni.

Jenže: Dopravní podnik má v kolektivní smlouvě povinné navyšování mezd každoročně o 6% (!), což je v době krize, jak již uvedl primátor Bém, příliš. Není to samozřejmě jediný důvod nárustu ceny, je tam mimo jiné i neustále se zvyšující náklady na opravy a čištění po vandalech apod.

No a ten "někdo" na Magistrátu toto všechno jaksi nevzal na vědomí. Prostě a jednoduše, něco objednali, na cenu se neptali a teď jsou překvapení

0 0
možnosti

jita

11. 11. 2009 10:12
Re: Oprava

Taky ceny energií jsou dost významou položkou.

0 0
možnosti

pravicerulez

10. 11. 2009 15:30
Kolik kuponů má za roční plat

http://mhd.zastavka.net/fd-noviny/07-11-13-1.phtml

obyvatel Prahy nyní 62 ks obyvatel Prahy po zdražení 54 ks obyvatel Mnichova 80 ks

obyvatel Vídně 64 ks obyvatel Paříže 54 ks obyvatel Varšavy 47 ks obyvatel Bratislavy 37 ks obyvatel Londýna 22 ks

neboli nejsme nijak drazí ani nijak levní

0 0
možnosti

pedr64

10. 11. 2009 14:17
dovolím si s autorem nesouhlasit

v jednom bodu, a to v tom, že zaměstnanci mají na stávku právo. to by dle mého názoru platilo pouze v případě, že stávkou poškozují pouze svého zaměstnavatele. Odboráři si ale berou jako rukojmí cestující veřejnost. mělo by být zkrátka zákonem zakázáno stávkovat v dopravě a zdravotnictví, tak jako nemohou stávkovat hasiči nebo policisté.

0 0
možnosti

vodní želva

10. 11. 2009 14:28
Re: dovolím si s autorem nesouhlasit

Každá stávka má logiku, když se dotkne co nejvíce lidí, to je prostě fakt. Podle Vaší teorie by měly být zakázány i stávky učitelů, protože se dotýká i jiných lidí. Svým způsobem by podle Vás jediná povolená stávka byla stávka pracovníků berních úřadů - ta by určitě nikomu nevadila a zaměstnavatele (stát) by poškodila.

0 0
možnosti

martin013

10. 11. 2009 14:16
Nerozumím

Nějak tomu pane autore nerozumím. Píšete, že kdyby cena jízdenky měla vyjadřovat plné náklady, tak by jste se nedoplatil. Jenomže vy platíte cenu, kterou někdo stanovil a zbytek doplácíte přes daně, které odvádíte a někdo je "moudře" rozděluje na dotace MHD. Takže v konečném důsledku platíte ty plné náklady. Ani peníze v pražském rozpočtu "nevznikají samy od sebe". A ještě k té ceně jízdenky ve srovnání se světem. Logicky musí být nižší, protože jsou nižší náklady, minimálně mzdové určitě, ale i na energie atd.. Samozřejmě, technika se nakupuje za "světové ceny". Já dále nerozumím tomu, proč Magistrát kupuje služby MHD přes firmu, kterou zřídil. Umím si představit, že u tohoto "přeprodejce" mizí další zdroje a to přímo závratnou rychlostí. Se stávkou souhlasím, kromě toho, že na ni mají odbory MHD zákonné právo, mi přijde, že nedělají nic proti zájmům firmy. Naopak, vypadá to na snahu firmě pomoci.

0 0
možnosti
  • Počet článků 1257
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4346x
Obyčejný, pravicově smýšlející téměř padesátník s mírně nadprůměrným platem, zajímající se o politiku a spoustu dalšího, zkrátka jeden z mnoha.


@RudolfPolanecky
Soukromé blogové stránky
Rudolf Polanecký

Mé články najdete také na:
www.pravybreh.cz
Servery přebírající mé články:
www.neviditelnypes.cz
www.eportal.cz
www.ceskamedia.cz
www.ostrava-online.cz
www.moravskyjih.breclav.cz
FB skupina: Jsem pro postavení komunistů mimo zákon