Konec hnědého kardinála?

Po vyčpění zemanovského tématu po prohraných volbách, našli si pražští kavárníci jinou oběť. Oběť atraktivní, ba, dokonce atraktivnější než Miloš Zeman. Je to sám pražský arcibiskup, Dominik kardinál Duka. A začali pěkně zostra!

Stovka tzv. katolíků podepsala dopis adresovaný hlavě katolické církve, papeži Františkovi, ve kterém jej vyzývají, aby neprodloužil funkční období primasovi české katolické církve Dominiku kardinálu Dukovi. Ten, stejně jako každý jiný biskup, podle církevních předpisů (CIC), po dosažení věku 75 let musí na svou funkci rezignovat. Papež mu pak může, ale také nemusí, funkční období prodloužit. Vzhledem k tomu, že současný pražský arcibiskup tohoto věku dosáhne již 26. dubna, naskytla se skupině lumpenkatolíků příležitost vyřídit si s otcem kardinálem účty. Co mu vlastně tento rádoby výkvět českých katolíků vyčítá? Ačkoliv obsah dopisu nebyl dosud zveřejněn a nezná jej ani sám otec kardinál, média ví vše. To podstatné bych se pokusil shrnout v několika bodech.

  1. Je slušný. Ta slušnost spočívá v tom, že popřál panu Miloši Zemanovi ke znovuzvolení do funkce prezidenta naší země. To spousta politiků neudělala. Takže v očích pražských kavárníků se jedná o neodpustitelný prohřešek.
  2. Dokázal ukončit letitý spor o církevní budovy v areálu Pražského hradu. Spor, který začal Václav Havel a který tehdejší primas český, Miloslav Vlk dokonale přiživoval. Havloidní sluníčkáři dodnes nepřekousli elegantní dohodu mezi arcibiskupstvím a prezidentskou kanceláří.
  3. Dobré vztahy s hlavou státu jsou rovněž neomluvitelným zločinem pražského arcibiskupa. Přitom dle selského rozumu by dlouhodobě dobré vztahy mezi státem a církví měly být naprosto samozřejmé. Jak jinak, pražští kavárníci nesouhlasí. To jenom venkovští burani něco takového chápou.
  4. Klaněči a vítači mu dosud neodpustili výroky o tom, že uprchlíci by měli najít odvahu vrátit se zpět do svých zemí. Kdo skutečně prchá před nebezpečím pronásledování a ztráty života, má povinnost, pokud nebezpečí pomine, vrátit se do vlasti. Pokud se jedná o muže, zejména mladé, ti mají zase povinnost svou vlast bránit, tedy vrátit se ihned. Tento postoj není proti uprchlíkům. Je zcela logický a navozuje ducha národního uvědomění, ducha lásky k vlasti. Jak uprchlíků, tak našich lidí. Jenže v dnešní době se pojem vlast nenosí, a tak každý, kdo zahraje na strunu národního uvědomění, dostává hnědou nálepku nacionalismu či šovinismu, ba nacismu. Takže není divu, že podle autorů pamfletu zaslaného do Vatikánu církev pod vedením Dominika kardinála Duky hnědne. Jako neuvědomělý venkovan dodávám bohudíky za takové hnědnutí. Obzvláště letos, v roce stoletého výročí vzniku republiky.
  5. Odpuštěn mu není ani úžasný projev ve Staré Boleslavi 28. září 2017 u příležitosti oslav státního svátku. Otec kardinál se otevřeně postavil na stranu umlčované většiny našeho národa. Za tento postoj jej nevybíravým způsobem setřel havloidní pisálek Jiří Pehe.
  6. V neposlední řadě si to otec kardinál pokazil svým nekompromisním postojem vůči homosexuálům. LGBT komunita mu nezapomněla, jak tvrdě umravnil pana Tomáše Halíka v jeho angažmá na Prague Pride v roce 2015.

Nevím, zda dopis podepsaný rádoby katolickým výkvětem pražské kavárny se dostane svatému otci na stůl. Pokud ano, dovolím si pochybovat, že mu dá nějaké místo ve svém rozhodnutí. Rozhodnutí, zda Dominka kardinála Duku ponechá či neponechá v úřadu pražského arcibiskupa. Je to jen a jen věc papeže Františka. Ať se to pražským kavárníkům líbí či nelíbí.

 

S pozdravem moravský venkovan Pijáček

Autor: M. K. Pijáček | úterý 13.2.2018 21:30 | karma článku: 43,02 | přečteno: 2068x