Reklamou nás krmí privilegovaní komplexáci

Nenávist ke každému, kdo není dobře situovaný a pravicově smýšlející modrooký Čech, v našich krásných luzích a hájích doslova mlátí dveřma. Poměrně nepočetná skupina privilegovaných lidí, kteří si z toho či onoho důvodu žijí nad poměry, propadá panice a upevňuje se ve své ideologické pevnosti, kam nikdo jiný než členové novodobé smetánky nemá přístup. Typickými představiteli této uměle vytvářené sekty vyvolených jsou kreativci pražských reklamních agentur. Tuší, že by se mohli propadnout do některého z nižších poschodí a snaží se léčit si tuto obavu šířením nenávisti - jejich agresivita stoupá každý dnem.

Asi už jste viděli reklamu s Trojanem a Žáčkem o sympatickém Čechovi a podlém Polákovi, který se mu zjeví v Krkonoších a podstrčí mu místo mobilu křáp, který se hned rozbije. Ano, jasně, už to slyším: my Češi máme smysl pro humor, zatímco Poláci jsou vztahovační! Proč si potom s takovou vervou jako z našich sousedů neděláme legraci sami ze sebe?!

 

Reklamu musel sice T-Mobile po diplomatickém skandálu stáhnout, nicméně je jasné, že počítá s jejím šířením po sociálních sítích, kde se skutečně těší mimořádné oblibě. Je totiž smutnou skutečností, že česká nenávist, nebo alespoň iracionální nedůvěra vůči Polákům se šíří českou kotlinou jako nakažlivá nemoc. Poláci jsou šmelináři, mají nechutné a nezdravé potraviny, za volantem se chovají jako prasata a jejich kuchyně nestojí za nic. Jak by také ne – nejlepší je přece vepřo-knedlo-zelo, že ano? My Češi jsme vůbec chudinky: z jedné strany Němčouři a Rakušáci, z druhé Rusáci a Sloveny. Je vůbec div, že jsme si v té podřadné společnosti dokázali uchovat své jedinečné holubičí povahy a zlaté ručičky a nikdo nám je neukradl, že?

 

No jasně! A teď se v další reklamě s jinak sympatickým Trojanem – objevil další xenofobní vtip: na Slováky, tedy lépe řečeno na Slovenky. V reklamě na nejmenovanou pražskou restauraci vidíme, jak muž a žena čekají na jídlo. Muž – Čech – moudře mlčí, zatímco žena – Slovenka a navíc blondýna – mele a mele a mele a mele. Mužovi už to očividně leze krkem. Zachrání ho až vrchní, který přináší biftek, s nímž si Slovenka nacpe ústa, mile se usměje a konečně ztichne. Reklamní spot končí zvoláním: „U nás je každá kráva šťastná!“

 

Nevím, jak vy, ale tak přízemnímu, tupému, sexistickému a xenofobnímu humoru já se smát nemůžu. Spíš mě je stydno. A hlavně za Prahu, kde jsem se narodil a kterou mám rád. Protože se stala ohniskem nadřazenosti, xenofobie a nenávisti pár vyvolených proti všem ostatním. Proti Polákům, Slovákům, Ostravanům a Brňanům, proti všem balíkům a vidlákům, sockám a bábám a dědkům. Proti všem, kdo nejsou za vodou, v Praze, cool a in. Nikdy jsem neměl rád Vánoce, ale ty letošní – to budou fakt svátky nenávisti a pohrdání. Vánoce v pekle. Tak nějak se probouzí hnědá obluda fašismu.

 

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/ceska-reklama-na-restauraci-pobourila-slovaky-f44-/ekonomika.aspx?c=A141211_173201_ekonomika_nio

 

Autor: Pavel Horák | pátek 12.12.2014 15:48 | karma článku: 23,77 | přečteno: 1253x
  • Další články autora

Pavel Horák

Zpátky k Sabinovi?

28.12.2016 v 14:34 | Karma: 15,58

Pavel Horák

Jánošíkové z praporu Azov

16.12.2016 v 15:56 | Karma: 31,42