Opět a zase jen výmluvy na lživé a koupené průzkumy

Opakuje se to měsíc co měsíc. Každý měsíc jsou průzkumy veřejného mínění v TNS Aisa, Medianu, Stemu, Sanepu či jinde koupené, lživé a neukazující skutečný stav.

Každý měsíc mi to přijde od dotyčných, kteří to říkají krátkozraké a nikam nevedoucí ubezpečování sebe sama i všech okolo, že se vlastně nic neděje a že Babišovo ANO, ČSSD a KSČM tak výrazný náskok proti skutečnosti nemají. Přitom je naprosto zřejmé, že hlavní příčinou výsledků ostatních politických stran je jejich neschopnost předložit lidem nástin rozumných řešení, vize cesty decentralizace moci a tím i naděje. Navíc je třeba, aby potenciální voliče oslovily nové, nezprofanované a s vrcholnou politikou let minulých nesvázané osobnosti. Ani TOP 09, ani ODS to ale stále nejsou schopné pochopit. Součet jejich hlasů v příštích volbách bude s takovýmto přístupem proti výsledkům ANO, ČSSD a KSČM jedním slovem propadák. U Svobodných předkládá lidem Petr Mach fotky z dovolených se svou milou, a kdo z širší veřejnosti zná nějakou další osobnost Svobodných nebo alespoň jednu Pirátů. Zelené již není vidět vůbec a Strana soukromníků nemá výraznou osobnost jedinou, takže jí ani miliony Valenty k většímu zviditelnění nepomáhají. Možná překvapí ohlášeným začátkem "kampaně" v listopadu STAN. Pokud si ale budou jeho představitelé vybírat jako nejdůležitější témata dneška problémy tatínků s přebalováním děcek, pak nevím, nevím. 

Je to opravdu smutný a každý měsíc se opakující pohled na preference politických stran. Na doslova jalovost vedení všech stran, stavících se proti seskupení ANO, ČSSD a KSČM. Co dělají celé dny? Vždyť dělají politiku jako své dennodenní zaměstnání, a přitom nejsou schopni měsíc co měsíc vymyslet "NĚCO", co by občany dokázalo oslovit. Copak opravdu nechápou, že je nespasí nějaké "reklamní agentury", které jejich kampaně chápou pouze jako "kšeft" a navíc jejich propagaci pojmou podobně jako reklamu na tekuté mýdlo? Není divu, že průzkumy vypadají stále stejně.

Místo kvalitní politické práce a zabojování vedení stran, které si nepřejí cestu oligarchizace ekonomické, politické i mediální moci, je vidět jejich nemohoucnost. Jedno ovšem umí dokonale. Pomlouvat, osočovat a útočit na každého svého kritika. Na každého, kdo se jim nebojí říci na rovinu a bez obalu pravdu do očí.

Jo, a abych nezapomněl. Již několik let je další pomocnou výmluvou všech politiků, stavících se proti současné vládě či Babišovi, nemožnost dostat se do oligarchy skoupených médií. Jenže. Nevím, třeba mi to uniklo, ale doposud jsem ani na ECHO24, Svobodném fóru, Živnostenských listech nebo na Facebooku nezaznamenal nic více, než komentování jednotlivců konkrétních kauz nebo prezentování stokrát omletých politických frází a klišé.

 

Petr Suda
iniciativa Listopad ještě neskončil
člen iniciativy Občanské liberální hnutí (OLH)

Autor: Petr Suda | neděle 8.11.2015 11:17 | karma článku: 24,64 | přečteno: 1291x
  • Další články autora

Petr Suda

Listopad ještě neskončil

6.3.2018 v 11:02 | Karma: 26,68