- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Průzkum si objednala Air Bank a výsledky se nijak moc neliší od podobných výzkumů z minulosti. Plyne z něj, že 43 % bankovních klientů přemýšlí o změně banky a 39 % to v plánu nemá. Soudě podle průzkumů, museli by klienti běhat mezi bankami rychleji a častěji, než se ve skutečnosti děje.
Tyhle průzkumy jsou už takový folklór, že by to snad chtělo vlastní kroj. Přesto - podívejme se na hlavní příčiny touhy změnit banku: poplatky za účet (64 %) a málo úročené vklady (31 %), až poměrně daleko je cena úvěru (17 %). Pokud tomu dobře rozumím, lidé hledají banku, kde budou málo platit a hodně dostanou zpátky. Udělat z těchto nespokojených klientů zákazníky spokojené - tomu říkám výzva. Zvlášť dnes, kdy jsou úrokové sazby tam, kde jsou. Totiž proklatě nízko.
Prezident německého finančního spolku DSGV, podle serveru focus.de, říká, že doba bezpoplatkových účtů je je pryč. To na hlášku do reklamní kampaně nevypadá, viďte?
Podle zmiňovaného článku úroková politika ECB donutí komerční banky hledat nové zdroje příjmů. V Eurozóně sice nejsme, ale i tak je to pro nás důležitá zpráva.
Jedním z těch zdrojů příjmů jsou úvěry. Například hypotéky. V Česku je po nich rekordní poptávka. Rozhodně to dnes bude zajímavější trh než účty zdarma. size="12pt"90% hypoték poskytují velké banky, i proto, že je mají v nabídce. Jak to souvisí s tím průzkumovým folklórem? Třeba tak, že podle výsledků onoho průzkumu to vypadá, že rozsah služeb není pro klienty zase tak důležitý. Nevím, jak pro respondenty průzkumu, ale pro výslednou bilanci banky to rozhodně důležité je. Příliv nových klientů za levnými účty, nebo noví klienti s hypotékou? Co je lepší? Ne, to není žádný průzkum. Na to je odpověď celkem jednoznačná.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!