Neprodáš - zahyneš, takže zpátky na větve

Branch je anglicky třeba větev nebo také pobočka. To je takové to zařízení, které prý moc nepotřebujete, když poskytujete služby na internetu. 

Je dobré to hodně často zdůrazňovat, protože přes internet je všechno rychlejší a levnější, než když se snažíte postavit pobočkovou síť. Nebo že by se ten byznys nakonec bez aktivních obchodníků tak úplně dělat nedal?

Jak si jinak vysvětlit spojování především internetových bankovních zařízení se společnostmi jako je Chytrý Honza (Zuno) nebo Broker Consulting (m Bank)? Jedním z důvodů je prý i to, že někteří klienti stále upřednostňují kontakt se živým člověkem na pobočce. Proč ne? Ale jak vědí všichni obchodníci, jejichž živobytí závisí na provizi, bez osobní schůzky se prodává těžko. Proto volají, nabízejí, přesvědčují. Je to prodejní model léty osvědčený a funkční. A pro banku je samozřejmě levnější nedržet si vlastní zaměstnance, ale jít cestou vyplácení provize.

Jestli je to lepší pro klienty, to už si tak jistá nejsem. Ale je to vlastně dobrá zpráva – ne všechno může nahradit internet a dobrý obchodník je - a nejspíš pořád bude - téměř k nezaplacení.

Do svých poboček lákala klienty i Air Bank ve své předvánoční akci: „….Pokud ale spěcháte, stavte se na naši pobočku s občankou…“ Je to citace z Facebooku, tedy nemá cenu zabývat se úrovní jazyka, ale pobavil mě obsah. Kdo by to byl řekl, že přes pobočku je vyřízení úvěru rychlejší. Z toho už jsem byla opravdu na větvi.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Marie Petrovová | pátek 15.1.2016 9:29 | karma článku: 12,13 | přečteno: 236x