Chceme víc vydělat, ale myslíme to hezky

Nové pobočky moc stavět nebudeme, ale protože se chceme dostat k dalším klientům, budeme spolupracovat s brokerskou společností. To je strategie, se kterou aktuálně přichází mBank.  

Podle šéfa banky je budoucnost v mobilech a v internetu a tak dalších poboček netřeba. Ale jak sám říká, pořád jsou klienti, kteří hledají osobní kontakt. Pokud tím osobním kontaktem má být pomoc nebo rada, tak jsem na poradce z brokerské společnosti skutečně zvědavá. Ti, které jsem doteď potkala, měli jeden hlavní cíl – prodat. Pokud jsem potřebovala jakoukoli radu nebo pomoc, dostala jsem kontakt na společnost, jejíž produkt mi prodali, ať si to tam vyřídím. Rady zdarma nejsou finančně výhodné, není z nich totiž provize. Třeba jsem měla jen smůlu.

Nemůžu si pomoct, ale celé sdělení čtu asi tak, že mBank potřebuje prodat své produkty více klientům. Tedy vydělat víc peněz a zároveň moc nezvyšovat náklady. Vybudovat pobočku drahé je. Navíc to nejsou jednorázové výdaje, protože na pobočce sedí lidé, topí se tam, svítí, zaměstnanci potřebují počítače, tiskárny. Tím si brokerské společnosti, postavené na přímém prodeji, hlavu moc lámat nemusejí.

Prostě pokud chci vydělat víc peněz a zároveň udržet nízkou cenu, musím toho prodat víc. To zrovna není objev na úrovni kvantové fyziky. Netřeba ho balit do spousty slov o nových přístupech a strategiích. Je to pořád totéž: jsme banka, banka není charita, musí vydělat peníze. Jak prosté, že.

Nejvíc mě ale na celém rozhovoru pobavil odkaz na americký výzkum, podle kterého by prý mladí lidé do 30 let šli raději k zubaři než k bankéři. Samozřejmě, že to má podtrhnout význam internetu. S tím nelze než souhlasit. Ovšem pořád někteří klienti chtějí ten osobní kontakt. No tak třeba bude poradce od brokerů lepší než zubař. Na ten průzkum se moc těším, jen se bojím, že ho nikdo neudělá.  

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Marie Petrovová | pátek 23.10.2015 11:32 | karma článku: 10,00 | přečteno: 477x