- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zjištění, že v dnešní době, kdy na letišti platí celá řada bezpečnostních opatření (a kdy každý krok pasažérů je bedlivě sledován desítkami kamer, ostrahy atd.,) je po pádu plně obsazeného letadla problém zveřejnit seznam cestujících, resp. určit národnost pasažérů, mne naprosto šokovalo.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o mezinárodní let za hranice EU, museli se všichni pasažéři prokázat pasem, který pokud si dobře pamatuji, při odbavení zavazadel a vydávání palubních lístků dlouze kontrolují a evidují do elektronického systému. Proto nerozumím tomu, jak je možné, že po desítkách hodin od nehody není známa národnost u 41 osob.
Stejně tak jsem pořád nevyšel z údivu nad tím, jak se může jen tak ztratit další plně obsazený boeing, aniž by žádný moderní přístroj nezachytil jeho polohu. Jak je vůbec možné, že se dají manuálně všechny přístroje odpojit?
Pokud odhlédnu od toho, že oba případy jsou nesmírnou tragédií, tak zároveň ukazují, že letecká doprava není zdaleka tak bezpečná, jak bývá prezentována a odhalují slabá místa. Každý krok na letišti vidí kamery, ale neznáme totožnost pasažérů na palubě? V současné době, kdy se řada států panicky děsí teroristických útoků? Nebo - piloti jsou jenom lidi, člověka nemůžeme ovládnout, ale přesto dovolíme, aby mohl vypnout veškeré systémy v letadle, když se mu jednoduše bude chtít?
Letecké společnosti a výrobci letadel by se měli přestat předhánět, kdo přepraví víc pasažérů nebo kdo prodá víc strojů. Společně by se měli zamyslet nad tím, jak je možné, že v roce 2014 vůbec mohou vzniknout podobné otazníky.
Další články autora |
AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
120 - 120 Kč