Na cestě s Kremákem (fotoblog)

Nejprve upřesnění - Kremák není (naštěstí) předvolební autobus nebo tak něco, ale parní lokomotiva. Tuto sobotu (19.5.) vyrazila s vlakem složeným z historických vagonů z Olomouce do Jeseníka na zahájení lázeňské sezony a do "Bílého potoka" za Aloisem Nebelem a my se také svezli.
  • nákladní lokomotiva na přehřátou páru
  • přezdívku dostala díky velkému topeništi, ze kterého při plném výkonu sálal žár jako z pece v krematoriu
  • vyrobena 1947 (lokomotivy této řady se vyráběly v letech 1923-1947 s postupnou inovací, poslední z nich byly v provozu až do roku 1983)
  • výkon 1 800 koní - na rovině utáhla zátěž 1 400 t rychlostí 58 km/h a na stoupání 15 ‰ 600 t rychlostí 25 km/h (na Ramzovské sedlo je stoupání dvojnásobné)
  • hmotnost s plným tendrem (35 m3 vody a 14 m3 uhlí) až 150 t
Autor: Petr Jelínek | pondělí 21.5.2012 23:00 | karma článku: 18,34 | přečteno: 1129x