Diskuse
Na cestě s Kremákem (fotoblog)
Děkujeme za pochopení.
dolch
Pěkné, ale
většina Kremáků byla vyřazena mezi lety 1974 - 1981, poslední (tuším, že to je přímo ten Klatovský na vašich obrázcích) dokonce až v roce 1983. Ono totiž Kremáků bylo víc typů. Těch předválečných se vyrobilo 149 v zhruba šesti průběžně modernizovaných typových variantách. Ten poválečný typ už byla natolik jiná lokomotiva, že by zasloužila vlastní řadu. Přesto se vedení drah rozhodlo, že ponechá řadu 534.0, ale začalo se číslovat od třístovky, první po válce vyrobená měla označení 534.0301. Proto se poválečné lokomotivy někdy souhrnně označují jako řada 534.03. Poslední předválečný Kremák opravdu dojezdil v roce 1973, ale ty poválečné lokomotivy vydržely až do konce parního provozu v roce 1980, a pár z nich ještě o několik let déle.
Petr Pce
Re: Pěkné, ale
No, však jsem si říkal, že si ho musím pamatovat... .
Díky za upřesnění a opravu, upravím v textu. Čerpal jsem z wiki, ale neumím číst.pořádně.
slusna a kulhankova
Dotaz
Nejsem si jist, ale nekončí železnice už v Javorníku? Pravda, kdysi vedla až do Weissbachu (nebo spíš až do Weisswasseru), ale to bylo snad ještě za císaře pána a vedla několikrát přes hranice. Takže to mám chápat, že si Hornolipováci udělali svůj soukromý Bílý Potok z přilehlé pastoušky u nádraží?
Petr Pce
Re: Dotaz
Tak tak... Bílý Potok není tak úplně on, ale i tak je tam moc hezky...
uumaa
Prostě paráda
Krásné stroje. A ten výpravčí Hubička, jedna radost.
- Počet článků 39
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1160x