Na skok za kozorožci

Na našem výletu skrze Kyrgyzstán máme dnes v plánu cestu zpět do Biškeku, odkud jedeme dál do regionu a národního parku Ala Arča. Tam nás čeká trek na chatu Raceka, která bude výchozím bodem pro naši cestu na Pik Učitel.

Odjezd z Cholpon Aty

Kupujeme nějaké jídlo a snažím se na hlavní ulici chytit mašrutku do Biškeku, ale moc to nejde. Samozřejmě jsme se dostali brzy do hledáčku místních taxikářů. Ty nám vysvětlují, že takhle nic nechytíme, ale že nás do Biškeku rádi hodí. To nemá cenu, je to cesta asi na 4 hodiny a mačkat se v jednou taxiku s krosnami, je blbost.

Nakonec nás taxikáři odvezou na nádraží, kde jsou mašrutky připravené. Přijeli jsme akorát včas. Je tu jeden transit, kterému chybí 6 lidí. Akorát pro nás! Nasedáme, a jelikož není místo už vzadu, sedíme jako páni s Ámosem vepředu.

čestné místo u šoféra

Biškek

Biškek, proti ostatním provinčním městům, působí velkolepě. Je to mraveniště. Obzvláště na zdejším autobusovém nádraží. Jen co vystoupíme už je kolem nás chumel lidí a nabízí nám odvoz taxikem do Ala Arči. Je to docela pecka v porovnání s předchozími cenami. Chce za to 3000 somů (1000 korun). Chodíme s Ámosem po nádraží a každý hledáme mašrutku, ale nic tu není.

Dokonce mi jeden místňák potvrzuje, že do Ala Arči mašrutky nejezdí. Bereme tedy tágo. Ala Arča je asi půl hodiny cesty z centra Biškeku. Je to super, pro místňáky na vejlety. Já bych byl šťastnej jako blecha mít za barákem takový kopce!

Dohadování se s taxikáři v Biškeku

Ala Arča

Krajina kolem Biškeku je vyprahlá a působí nevábným dojmem, ale jakmile vyjedeme trochu výš krajina přechází v příjemnou zelenou, jak se blížíme k horám, které jsou bohaté na srážky.

Cesta je jako tankodrom a s opravou cest se moc nepárají. U nás se  přízemně opraví jeden pruh, pak druhý, aby auta měla v mezidobí, kde jezdit. Tady na to jdou netradičně z gruntu. Udělají rovnou oba. To, že jim v průběhu oprav jezdí auta stavbou, jim nevadí.

Konec cesty v Ala Arče

Auto nás vyhazuje před závorou u jakéhosi hotelu, kde je wifi, tam si dáváme zasloužené občerstvení v podobě perlivých nápojů a pokračujeme směrem na Raceku.

Je to cesta dlouhá 6 km, ale s převýšením 1100m!!! Místní říkají, že zhruba na 4 hodiny, ale je už pozdě a nám je jasné, že dnes nemá smysl jít až na Raceku, tak v půlce na hřebení, kde je aspoň trochu rovina rozbíjíme tábor. Je krásný západ slunce, který nám k tomu svítí.

Pohled na osvícené kopce

Nikde ani živáčka a my si užíváme tu samotu, to intimní spojení s přírodou a děláme večeři na hořáku od bomby. Cítíme se jako páni. Dneska nám počasí přálo. Snad bude i zítra.

KG 9

Další díl příští týden, opět ve čtvrtek!

Autor: Petr Janák | čtvrtek 23.11.2017 8:00 | karma článku: 20,59 | přečteno: 306x

Petr Janák

Jasina - konec světa? Ne!

Dnes máme před sebou nenáročnou trasu. Musíme sejí přes Dragobrat dolů, což je zdejší Špindl a následně přes Jasinu chytit mašrutku do Trostiance.

25.10.2018 v 8:00 | Karma: 13,53 | Přečteno: 226x | Diskuse| Cestování

Po krásách Polonin - Svidovec

Sluníčko nás šimrá přes tropiko do tváří a lezeme vstříc krásnému novému dni. Vzduchem ještě krásně voní ranní vlhko a pomalu začíná létat hmyzí společnost.

18.10.2018 v 8:00 | Karma: 17,46 | Přečteno: 365x | Diskuse| Cestování

Po zákopech z první války aneb Úsť Černá – Tempa

Civilizace, to jednoho rozhodí. Je to něco jiného než spát ve stanu či pod širákem. Člověk hnedka změkne, budík zvoní. Nic se neděje, je tu přece teplá peřinka a...zbytek počká.

11.10.2018 v 8:00 | Karma: 16,06 | Přečteno: 302x | Diskuse| Cestování

Krásná – Úsť Čorná a Úsť Čorná

V noci nás zastihla bouřka, ale náš stan to bez problémů vydržel a bylo to pro nás krásné kino. Budíka jsme měli motivovaně na půl sedmou, ale nikomu se nechtělo a tak vylézáme ze stanu až v devět. Cože v devět? Bože...

4.10.2018 v 8:00 | Karma: 15,36 | Přečteno: 311x | Diskuse| Cestování

Koločava loupežníku? Aneb Krasna polonina

Naposledy jsme si přispali a zvedli naše těžké hlavy až v 8 ráno. Je to dost pozdě, ale spaní to bylo v pravdě královské. Člověk po dvou dnech ve vlaku a autobuse tu postel a peřinu vřele ocení.

27.9.2018 v 8:00 | Karma: 20,14 | Přečteno: 515x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Americký podmořský dron inspirovaný rejnokem už není jen vize, prošel testy

2. května 2024  19:28

Americká společnost Northrop Grumman dokončila testy podvodního plavidla bez posádky (UUV) s...

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:28

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

Škodlivé ruské aktivity mimo jiné v Česku nás znepokojují, uvedlo NATO

2. května 2024  19:12

Severoatlantickou alianci znepokojují nedávné škodlivé aktivity na území členských států bloku,...

Se zlomeným nosem šel bych světa kraj...A tak jsem se rozhodl místnímu čtenářstvu a mým kamarádům přiblížit své cestovatelské zážitky... V zájmu zachování Vašeho duševního zdraví a eliminace co nejméně nenáviděných mejlů, bylo přikročeno k postupnému dávkování těchto kontroverzní příspěvků.