Změnit nejen politické prostředí, ale i firemní kulturu.

Kreativní ředitel v reklamní agentuře musí umět vymyslet koncepci pro komunikaci, pro televizní spot, sehnat lidi do týmu, který šlape a nehádá se, když je k tomu ještě režisér, musí zvládnout vše na place a v postprodukci, 
Petr Dolejs Koch

když je k tomu také producent, uhlídat rozpočet a vše dohodnout s klientem, aby ten na tom vydělal. Aby na tom všichni vydělali. 
Asi se trochu zapomělo, že je potřeba mít napřed nějaký nápad a potom teprve přemýšlet kam a jak ho někam umístit. Ale pokuď tam žádný není, tak vám žádné nastavení a optimalizace vyhledávačů nepomůže. Navíc větším mediálním zásahem rozesejete nějakou blbost všude a uděláte o nějaké firmě, produktu či službě špatný dojem.
Poslední dobou mi spousta agentur nabízí pro mé produkty různé speciální aplikace, či optimalizace, které si upřímně dovedu nastavit sám. Samozřejmě nepočítám ty, co sídlí v Ghaně a sami mají pět příspěvků na Instagramu a nabízejí mi obrovský nárust sledovanosti a lajků.
S počítačem si hraju od svých třinácti, to znamená, že už v roce 1978 jsem na nějakém dělal a v roce 1990 jsem měl určitě na stole Macintosh, takže nechápu, proč se mi někdo snaží něco nakecat.
Nechci brát těm mladým lidem v agenturách iluze, někteří co tam pracují byli mnohdy mými studenty, protože přednáším to co dělám už od roku 1996 a za tu dobu jsem přednášel minimálně asi tak pro dva tisíce lidí, ale mezi těmi, co jim je dnes přes padesát je ještě spousta těch, kteří Vám prošlapali cestičku a mnohdy vedli velké mezinárodní agentury hluboko pod třicítkou.
Proč to zmiňuji? Shodou okolností jsem pro dva své vrstevníky či spíše vrstevnice (jak jinak) pomáhal připravit jejich CV, ale předem jsem je upozorňoval, že jsou po padesátce a to můžou mít za sebou cokoliv, budou pro potencionální zaměstnavatele rovnou v kategorii „mrtvá". A s největší pravděpodobností jejich CV přistane na stole nějaké dvacetileté holce, která si při pohledu na datum narození vzpomene na svýho tátu, který má problém otevřít i e-mail a rovnou to CV hodí do koše. V lepším případě napíše odmítavou odpověď.
Takže zjišťuji, protože mám zkušenosti i z jiných zemí, že senioři jsou v čechách naprosto zbytečná položka, přitom každá rozumná zahraniční, globální i místní firma si naopak drží lidi, co mají zkušenosti z doby, kdy byl trh v pořádku. Protože teď díky politickým situacím v různých zemích, trh v pořádku není a žádné ukazatele růstu mě o tom nepřesvědčí. V čechách je totální převis nabídky nad poptávkou, tím pádem se snižuje hodnota práce a tudíž také hodnota člověka. Lidé tu dělají za minimum mzdy, která je obvyklá za stejnou práci všude v civilizovaném světě, protože prostě jinou možnost nemají. Do toho se ještě zadlužují a ani nemají šanci rozumně pokrýt své každodenní potřeby.
Je tedy potřeba změnit něco v politice, ale také ve firemní kultuře. Mám také jeden případ z poslední doby, kdy se v reklamní agentuře, napřed vyházeli ti schopní a zůstali jen ti všeho schopní. Nakonec se to ale těm, co se vydrali tímto způsobem na vršek potravinového řetězce nevyplatilo, protože jednak neuměli pracovat a jednak se jim ani nechtělo pracovat a sami na to doplatili, protože zahraniční investor se rozhodl agenturu prostě zavřít.

Autor: Petr Dolejš Koch | úterý 23.1.2018 23:48 | karma článku: 11,07 | přečteno: 349x
  • Další články autora

Petr Dolejš Koch

Traveling With My Canon.

30.7.2018 v 16:20 | Karma: 10,87