Proč nás (hlasitá a vlezlá) reklama otravuje?

Vzpomínám si na jeden okamžik, kdy začala být reklama hlasitější. Seděl jsem ve zvukovém studiu se zvukařem a dokončovali jsme zvukový mix televizní reklamy.

A ten zvukař se mně zeptal, jestli jí chci mít hlasitější. Udivil jsem se proč hlasitější? Protože to teď dělají všichni, zněla odpověď. Tak jsem kývl. Protože by v bloku reklam ta moje zanikla, alespoň zvukově.

Takže do té doby, byly všechny reklamy zvukově stejně hlasité jako ostatní pořady, ale někoho napadlo, že by jí mohl mít hlasitější. Existují totiž i limity, podle kterých se zvukově míchají reklamy a ty Vám dodávají jednotlivé televize.

Když ten limit překročíte, televize Vám jí stejně zvukově ořízne. Občas, tedy poslední dobou skoro pořád, slyším ze svého okolí, že reklama otravuje. Že je moc hlasitá, vlezlá, dost často hloupá a tím vlastně přestala plnit svojí funkci.

Reklama dala do pohybu celý ten kolotoč, který má odlišit dobré výrobky od špatných. To znamená, že firma, která má lepší, nápaditější a kreativnější reklamu lépe prosadí své dobré a kvalitní výrobky na trhu.

Ale to by na pozicích marketingových ředitelů těch firem, které o toto usilují, by měli být lidé, kterým o takovou reklamu jde. Ale to nejsou. Byli, ale nejsou. Místo toho tam sedí lidé, kterým je jedno, že lidé, tedy potencionální spotřebitelé považují reklamu od jejich firem za vlezlou, hloupou a to znamená nekvalitní. Nebo to prostě neumí, nebo to umět nechtějí.

To je ale situace v Čechách. Venku si každý marketingový ředitel, velmi rozmyslí, jakou kampaň do médií nasadí, aby přesně nezpůsobila ten efekt, který je velmi častý u nás. Že nás reklama otravuje. Nevím jak to změnit, možná by se mohli majitelé firem zamyslet nad svými personalisty, ti se zamysleli nad výběrem kandidátů marketingových ředitelů a ti by začali zadávat reklamním agenturám opět chytrou a vtipnou reklamu.

Protože ti lidé v těch agenturách to nepochybně ještě nezapomněli. A tím by nás reklama přestala obtěžovat a přinášela nám opět informace. Co si pořídit a co ne. Dát nám svobodný výběr. Neříkám, že všechny reklamy, co běhají po českém mediálním prostoru, jsou takové. Ale je jich většina a to je špatně.

Kartelové dohody, že reklamy běží ve stejném čase na všech kanálech, jako když by se domluvili ještě pochopím, ale když každý marketér ví, že ta hlasitá reklama otravuje, tak proč se nad tím alespoň nezamyslí, že by se to dalo změnit.

Hlasitá reklama, když musím na každý reklamní blok sahat po dálkovém ovladači, aby mi to neurvalo uši, je prostě blbost, to pochopí i malé dítě. Žádný argument proti tomu neobstojí a když tak ho během pěti minut rozcupuji.

Čekal jsem chytřejší komentář. Ale budiž. Poplatky se platí za ČT a ČRo, tedy veřejnoprávní televizi a veřejnoprávní rozhlas. Za komerční televize a rádia v České republice „NIKDO" „NIC" neplatí.

Autor: Petr Dolejš Koch | čtvrtek 13.3.2014 21:45 | karma článku: 14,68 | přečteno: 1057x