Ke starším podnikatelům pro minerálku, k mladším pro slivovici

Obliba oboru podnikání je silně závislá na věku i pohlaví. Starší muži dávají přednost jiným oborům podnikání než mladší a stejně tak to platí pro ženy.

V rámci analýzy pro společnost Bisnode ČR se ukázalo, že muži mladší 45 let se více zaměřují na obory související s počítači a informačními technologiemi, zatímco starší muži častěji figurují v představenstvech výrobních firem.

Ženy ve věkové kategorii do 45 let jsou výrazně zastoupeny v orgánech firem, které se souvisejí se sportovními činnostmi. Ženy nad 45 let jsou oproti tomu více aktivní v obchodních činnostech a zdravotnictví.

Za pozornost stojí, že pokud se nějaký muž nachází ve statutárním orgánu firmy z oboru Péče o děti, jedná se v naprosté většině případů o muže pod 45 let.

Další zajímavostí je, že jak u žen, tak u mužů dávají osoby vyššího věku přednost oboru Výroba nealkoholických nápojů (zde je podíl osob mladších 45 let pouze 18,60 % u žen a 20,71 % u mužů), zatímco pro mladší osoby je výrazně atraktivnější obor Destilace, rektifikace a míchání lihovin (48,02 % u žen a 38,69 % u mužů).

 

72,37%13,76
71,30%17,89%
69,90%18,53%
69,77%18,60%
69,64%18,60%
68,75%21,28%
67,84%22,22%
66,30%22,34%
65,52%22,50%
65,41%22,54%
64,86%22,98%
64,86%23,33%
64,71%23,40%

 

Zdroj: Bisnode

Autor: Milan Petrák | sobota 18.11.2017 22:28 | karma článku: 8,56 | přečteno: 454x