EU sedí na konári a je jí dobre! Zatím...

Parafráze z československého povedeného filmu není náhodná. Dnešní doba doba je zlomová a hraje se opravdu o bytí a nebytí Evropské Unie. Snad frau  Merkel teď, když odchází, může napravit svůj velký faul. Jinak? Sbohem sladká EU!

Evropská unie má namále. 

Jako každé manželství z rozumu drží na základě vzájemné výhodnosti. My, Němci vám něco pustíme z výdělku, když nám poskytnete trh. 

City v  tom nehledám, ty projevili Britové a jsou pryč!

Nepomohla si zpupná Unie ani hrdý Albion!

O co tedy  jde?

V Evropské unii odborným odhadem závisí 30 miliónů pracovních míst na automobilovém průmyslu.

Evropská komise a Evropský parlament vnucuje nesmyslné a technicky nedosažitelné parametry automobilkám, zejména  limity na produkci oxidu uhličitého. Kdo je překročí, bude platit drakonické pokuty.

Dovedete si představit, že váš plynový kotel sníží spotřebu  plynu o třetinu? To by byl zázrak a bez využití elektřiny to nedáte...

Přitom patnáct největších lodí Světa zatěžuje životní prostředí více, než všechny automobily na Světě! (1)

V době krize z nízké poptávky po autech (a tedy ztráty) budou výrobci tvrdě platit za emise automobilů nad nesmyslné limity?

Dvě ekonomické rány, které evropské automobilky nemusí přežít.

Japonské, zejména největší konkurent Evropy-  Toyota - ano. Jsou drahé, ale mají hotové a odzkoušené řešení. Přitom na výrobu těchto aut se vyprodukuje o tolik více oxidu, že se to srovná až po osmdesáti tisících ujetých kilometrů....

Ceny  elektrifikovaných aut jsou zatíženy hlavně cenou  technicky nevhodných baterií a ty nejlevněji dokáže produkovat  kdo? Čína!

Rozhodnutí "honem, honem" nahrává asijské konkurenci. Koupíme drahá auta a budeme mít astronomickou nezaměstnanost? Zbláznili se?

V článku na idnes  " Ropná krize: konflikt, který navždy změnil nejen automobilový svět" je popsána analogická situace v USA při příchodu ropné krize a jejich likvidační následky pro velké množství automobilek. Závěr článku  je jasný. Automobilky je nutno podpořit, ony na oplátku podpoří naši zaměstnanost a ekonomiku.

Pokud nemáme na Mercedes, VW nebo Fiat jen vzpomínat, měla by se vzpamatovat zejména paní kancléřka, stát statečnou a vzepřít levicovému koaličnímu partnerovi. Je technicky vzdělána a musí jí to být jasné!

Za tuto  cenu její funkce nestojí.

Pokud chce zachránit masu lidí v průmyslu, může a musí to udělat.  

Stačí jedno rozumné rozhodnutí, při kterém zachová tvář i SPD.

Na pět let se odkládá platnost nových regulí!. Třeba se do té doby podaří Evropě vyvinout nové baterie a tím udržet evropská hybridní auta a elektromobily dostanou smysl....

 

1)https://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/potvrzeno-auta-znecistuji-ovzdusi-mene-nez-jste-si-mysleli.html

 

Autor: Luděk Peleška | čtvrtek 28.5.2020 20:33 | karma článku: 30,88 | přečteno: 732x
  • Další články autora

Luděk Peleška

Začátek konce USA?

8.11.2020 v 18:11 | Karma: 25,11

Luděk Peleška

Trumpova zkouška covidem.

2.10.2020 v 12:54 | Karma: 15,52

Luděk Peleška

Nová doba?

27.9.2020 v 12:53 | Karma: 25,09

Luděk Peleška

A dost!

23.9.2020 v 17:44 | Karma: 35,36

Luděk Peleška

Tak kdy to praskne?

21.9.2020 v 20:17 | Karma: 23,77