- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednou jsem v ND zažila bandu hiphoperských buranů, co se nejen přeráželi o rozkrok kalhot, ale nenapadla je ani nejzákladnější zdvořilost - sundat si čepici, když někam vlezu. Jinak dávám karmu a ztotožňuji se s názorem autora na moderní inscenace - na posledním takovém představení, které jsem navštívila, padlo za hru víc sprostých slov, než řeknu za rok. Až moc velký kontrast s elegantní budovou divadla (v tomto případě divadla F. X. Šaldy).
oblečení, dobře, ale ty zuté boty bych si stoprocentně nedal líbit
Jsem za to, aby se do divadla chodilo v hezkem obleceni ... clovek si tak vzdycky najde duvod jit na nakupy obleceni
Byla jsem v ND na slavnostním novoročním představení. Na jedné straně pravděpodobně cizinci v Praze žijící ve slavnostním oblečení (a to včetně malých dětí). Ve středu my Češi různého věku ve směsici dlouhých šatů, malých černých,sukní s halenkou,ale pánové vždy v obleku. protikladem turisté-někteří dospávali bujaré oslavy,jiní se ani nepřevlékli a došli ve sportovním oblečení a obutí. Co úplně nechápu, byla německy mluvící rodina-otec měl košili,sako, rifle,matka kalhoty-svetřík-pěkný šátek, ale pro dcery nad 20 se do kufru nevešlo nic.Obě měly vytahaný svetr, outdoorové kalhoty a boty, softshellové bundy.
jako patriot jsem to nesla nelibě, přišlo mi to jako neúcta k našemu kulturnímu svatostánku. Ale vše je o penězích. Divadlo je rádo, když při ceně cca 1000 Kč za vstupenku naplní divadlo až po strop. Uvaděčky jsou ty poslední, které ty tisícikoruny mohou vyhazovat pro nevhodný zevnějšek. Všechno začíná u rodičů, kteří by měli dbát na kulturu a vhodnost oblečení svých dětí. A při dnešních materiálech a službách nemůže mít nikdo problém přibalit do kufru šaty a jedny boty navíc.
v 50. letech se do divadel chodilo v montérkách, ale dnešní doba se snad o něco kultivovanější. nejsem nijak konzervativní, ale divadla bych bez saka a kravaty nešel
Není to nic nového. Jednou ještě za komunistů někdy na přelomu šedesátých a sedmdesátých jsem byl svědkem toho jak do ND (shodou okolností to byla rovněž Prodaná nevěsta) pustili mladé lidi v tričkách a džínách z autobusového zájezdu ze západního Německa). Tehdy se mi to také moc nelíbilo.
Zrovna vcera byl rozhovor v tistenem onaDnes s nejakou sefkou brnenske filharmonie. A budete se divit, ale ji vubec nevadi, ze na klasiku prijdou lide v dzinach, pry je to pak aspon civilnejsi.
Mate treba predstavu, kolik z navstevniku byli turiste? Oni si totiz obvykle vecerni robu do kufru nepribali. A zrovna na opere lze cekat, ze tam je hodne cizincu.
Co se tyka tech vyzutych bot, to je opravdu podivne. Co se tyka fotografovani, stale jsem nepochopil, proc neni dovoleno fotografovat. Chapu, ze natacet predstaveni na video uz je jaksi pres hranu, ale po pravde receno, nedokazu si predstavit milovnika opery, jak cuci na youtube, aby nemusel platit za vstupenku.
Pane Caho, to uz je ale problem tech turistu, pribalit si do kufru spolecenske obleceni. Nepochybuju, ze navstevu divadelniho predstaveni planuji dopredu.
Autore, dal jsem vám karmu. Nicméně! Víte, kde je problém? U uvaděček a jiných zaměstnanců divadla. Co se týče toho filmování a těch kompostovaných fialek, ti měli být vyvedeni hned po druhém napomenutí uvaděčkou, která by měla v hledišti dávat pozor po celé představení a nekecat u šaten.... Být vámi, přeposlal bych váš blog na ředitelství ND.
Někdy je lepší být v očích druhých za burana než v očích vlastních za cvičenou opici
... a divadlo (i třeba to Národní) je jedním z případů.
Hezké zrcadlo jste nastavil návštěvníkům divadla. Musím říci, že třeba v takové Olomouci je to při návštěvě podobné klasiky přece jen o poznání lepší. V poslední době jsem v Praze byl jen ve Stavovském divadle a tam jsem rovněž něco podobného jako vy nezažil.