- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Předpokládám, že velká většina z Vás jste držitelé řidičského průkazu, aktivními řidiči a majitelé všech možných značek vozidel. A tak každý den, nebo jen občast brázdíte po té naší zemi po dálnicích, silnicích první a dalších tříd.
A teď si hypoteticky představte silnici, která měří pouhých 3600 metrů s převýšením 209 metrů a především s 21 zatáčkami různého tvaru a ostrosti.
Na začátek této trati si nastavte stopky na nulu a až se dostatne do cíle této komunikace zkontrolujte si čas. Aby jste to měli jednoduché, tak Vám kamarádi uzavřou silnici a Vy navíc budete mít 100% jistotu, že na celou silnici se budete pohybovat jen Vy.
Odhadnete svůj čas? Jakou průměrnou rychlostí jste tuto silnici projeli?
Když Vám napíšu, že tuto trať jste schopni projet v čase necelých 2 minut budete mi to věřit?
Budete mi věřit, že rekord rychlosti na této silnici je přes 200 km/hod?
Myslím si, že mi to věřit nebudete, ale je to tak. Ale zároveň uvádím, že Vám rozhodně nedoporučuji toto zkoušet, protože zde jde o život.
Navíc a to nechci podceňovat Váš vozový park, ale s ním to nikdy nedokážete.
Jedině, že by jste.....
Vstoupili do té obrovské rodiny jezdů do vrchu, k tomu pořídili a především na tyto podmínky upravili své auta na závodní speciály. No a pak už, stačí dle sportovního kalendáře zajet do Ústí nad Orlicí.
O tomto víkendu se po 4 leté odmlce vrátili jezdci na tradiční trať závodů do vrchu v Ústí nad Orlicí. Záštitu nad 57. ročníkem ústecko- orlické jednadvacítky převzal hejtman Pardubického kraje JUDr. Martin Netolický a starosta města Ústí nad Orlicí pan Petr Hájek.
Od posledního závodu v roce 2012 jezdci i divácky oblíbená a tradiční vrchařská trať Ústí nad Orlicí - Adrlův chlum doznala řadu zásadních změn, které zvyšují nejen kvalitu dané tratě díky obnovenému povrchu vozovky, ale byla i provedena výměna svodidel a na některých úsecích i jejich zdvojení k zajištění větší bezpečnosti jezdců včetně prodloužení svodidel zatáčky 17,18 a 20 na náklady pořadatele AUTO KLUBU Ústí nad Orlicí.
A já Vám v tomto díle a v dalším ukážu několik typů závodních speciálů, které tam o tomto víkendu jezdili.
Řekněme tedy, že ten dnešní díl by se mohl jmenovat : Auta jezdí vrchy
Orlická jednadvacítka |
Další články autora |