- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celá má anabáze vznikla včera - zvoněním telefonu z čísla 732656200 a hlasem, který se vydával za operátora T- mobile. Nabídl službu s nutností potvrzovacího kódu, který mi přijde sms a který mám pro ověření přeposlat na telefonní číslo T mobil. Ano, jak si mnozí již nyní říkáte: vždyť to bylo už teď jasné, operátor přeci nekomunikuje prostřednictvím odeslání potvrzovacích kódů. A máte naprostou pravdu- jenže mě to prostě neseplo. Po obdržení kódu, jsem ho jako naprostý hlupák přeposlal operátorovi T mobil. Během chvíle, kdy mě chodili od T mobilu upozorňovací zprávy, mi ve stejný okamžik opětovně volal „ operátor“ a sdělil mi, že potvrzení je v pořádku, že mi děkuje a přeje krásný večer. Přání, které vysálo můj účet o skoro dva tisíce korun. Moje chyba a má nepozornost. Po chvíli, kdy mi došlo, že něco je divné jsem se snažil situaci zachránit naivní představou okamžitého zásahu operátora T Mobil.
Snad jako špatný žert mi připomínalo spojení se službou pro zákazníky společnosti T Mobil, neboť možná ve snaze o odlehčení podobných krizových situací hlasový automat neustále nabízel vyťukávání číselných kombinací umožňující nákup nových produktů a informací o všem. Skoro jsem se až obával, že mi jedna z číselných kombinací nabídne i počet veverek na území jednotlivých krajů. Po několika pokusech probourat se k operátorovi ještě stále s naivní představou, že systém je nastaven i k možnému zásahu při omylu nebo podvodu ze strany společnosti jsem konečně uslyšel lidský hlas, který mě vrátil do reality - to já s tím nemůžu už nic udělat, obraťte se na Policii ČR. Snad mi u této věty chyběl jen dodatek operátora : ale jste náš zákazník a máme Vás rádi.
Nejsem člověk, který dokáže nad svinstvem jen tak mávnout rukou i když šance na chycení bezcharakterního zmetka je mizivá. Ještě večer jsem podal trestní oznámení na Policii ČR a o tomto podání jsem uvědomil i T Mobil.
A tak, když už jsem naletěl, nabízí se mi možnost zamyslet se nad tím, co se vlastně stalo. Zjednodušeně shrnuto ve 3 rovinách:
Rovina první – aneb má vlastní hloupost
Naprosto nezpochybnitelný fakt a pravda. Jinak ostražitý , přesto jsem prohrál.
Rovina druhá – gauner a jeho vítězství
Nejspíše vyhrál a nebudu jediný. Spravedlnost? Vždyť to známe. Jediné co mohu popřát tomu „svému“ gaunerovi přeji jen to nejlepší, ať si své vítězství vypije pohárem plného pelyňku a zatracení. Ono se nadarmo neříká cosi o džbánu a o utrženém uchu. Neboť podvodem cokoliv získané, štěstí nikomu nepřinese.
Rovina třetí – já zákazník a můj operátor
Zkušenost, která je k nezaplacení. Nastaveným systémem dobíjecích karet a jejich anonymity je vytvořeno úžasné prostředí pro podvody a zneužití. Stav, kdy nejde pouze o podvod, ale i zneužití komunikačního prostředku i z hlediska možného ohrožení státu.
Při vniku výše popsané situace nebo i pouhého omylu zákazníka, nic nenutí mobilního operátora k vytvoření pojistky pro obdobné případy a to ani v případě, že se jedná o jeho vlastní síť. Navíc v době časové tísně a rychlé reakce neoperativní komunikace s operátorem.
Co dodat nakonec?
Buďme ostražití, kolem nás je spousta šmejdů a my jsme tak strašně zranitelní. Můžeme 100x odolávat ataku, ale stačí chvilka nepozornosti a lítáme v tom. A taky nad tím nesmíme jen tak mávnout rukou a uchlácholit se myšlenkou, že nám to stejně nepomůže. Ono je totiž vždy lepší udělat něco, než nic a mnohdy tak pomoci tomu pomyslnému uchu na pomyslném džbánku.
Můžeme gaunerům ztížit situaci třeba tím, že v našich možnostech upozorníme na svinstva obdobného druhu stejně tak, jako to nyní činím já.
PS: mobilního operátora uvádím proto, že je to zkušenost s ním. Třeba to jinde funguje lépe.
Na základě nejčerstvějších informací a férovost jen upřesňuji, že ze strany T Mobilu je snaha tuto situaci vyřešit a škody napravit. Toho přístupu si vážím.
Další články autora |
Felberova, Svitavy - Lány
2 800 000 Kč