Mobilní operátor jako prostředek pro podvody- varování

Dosud jsem odolával veškerým atakům podvodného jednání a také možná jsem se i hloupě domníval, že nalítnout zmetkům se mi nemůže stát. Jenže… Jenže bezcharakterní šmejdi to umí a přemýšlejí jinak. Přemýšlejí v rovinách, ve kterých slušný člověk neuvažuje. Po své zkušenosti mám jen dvě možnosti, buď si ten kalich hořkosti vypiji sám a neudělám ze sebe veřejně hlupáka a nebo si ten kalich vypiji stejně a navíc ze sebe udělám i veřejného hlupáka. Mě osobně se líbí varianta druhá a to z jediného prostého důvodu - třeba to ochrání někoho druhého.

Celá má anabáze vznikla včera - zvoněním telefonu z čísla 732656200 a hlasem, který se vydával za operátora T- mobile. Nabídl službu s nutností potvrzovacího kódu, který mi přijde sms a který mám pro ověření přeposlat na telefonní číslo T mobil. Ano, jak si mnozí již nyní říkáte: vždyť to bylo už teď jasné, operátor přeci nekomunikuje prostřednictvím  odeslání potvrzovacích kódů. A máte naprostou pravdu- jenže mě to prostě neseplo. Po obdržení kódu, jsem ho jako naprostý hlupák přeposlal operátorovi T mobil. Během chvíle, kdy mě chodili od T mobilu upozorňovací zprávy, mi ve stejný okamžik opětovně volal „ operátor“ a sdělil mi, že potvrzení je v pořádku, že mi děkuje a přeje krásný večer. Přání, které vysálo můj účet o skoro dva tisíce korun. Moje chyba a má nepozornost. Po chvíli, kdy mi došlo, že něco je divné jsem se snažil situaci zachránit naivní představou okamžitého zásahu operátora T Mobil.
Snad jako špatný žert mi připomínalo spojení se službou pro zákazníky společnosti T Mobil, neboť možná ve snaze o odlehčení podobných krizových situací hlasový automat neustále nabízel vyťukávání číselných kombinací umožňující nákup nových produktů a informací o všem. Skoro jsem se až obával, že mi jedna z číselných kombinací nabídne i počet veverek na území jednotlivých krajů. Po několika pokusech probourat se k operátorovi ještě stále s naivní představou, že systém je nastaven i k možnému zásahu při omylu nebo podvodu ze strany společnosti jsem konečně uslyšel lidský hlas, který mě vrátil do reality - to já s tím nemůžu už nic udělat, obraťte se na Policii ČR. Snad mi u této věty chyběl jen dodatek operátora : ale jste náš zákazník a máme Vás rádi.
Nejsem člověk, který dokáže nad svinstvem jen tak mávnout rukou i když šance na chycení bezcharakterního zmetka je mizivá. Ještě večer jsem podal trestní oznámení na Policii ČR a o tomto podání jsem uvědomil i T Mobil.
A tak, když už jsem naletěl, nabízí se mi možnost zamyslet se nad tím, co se vlastně stalo. Zjednodušeně shrnuto ve 3 rovinách:
Rovina první – aneb má vlastní hloupost
Naprosto nezpochybnitelný fakt a pravda. Jinak ostražitý , přesto jsem prohrál.
Rovina druhá – gauner a jeho vítězství
Nejspíše vyhrál a nebudu jediný. Spravedlnost? Vždyť to známe. Jediné co mohu popřát tomu „svému“ gaunerovi přeji jen to nejlepší, ať si své vítězství vypije  pohárem plného pelyňku a zatracení. Ono se nadarmo neříká cosi o džbánu a o utrženém uchu. Neboť podvodem cokoliv získané, štěstí nikomu nepřinese.
Rovina třetí – já zákazník a můj operátor
Zkušenost, která je k nezaplacení.  Nastaveným systémem dobíjecích karet a jejich anonymity je vytvořeno úžasné prostředí pro podvody a zneužití.  Stav, kdy nejde pouze o podvod, ale i zneužití komunikačního prostředku i z hlediska možného ohrožení státu.
Při vniku výše popsané situace nebo i pouhého omylu zákazníka, nic nenutí mobilního operátora k vytvoření pojistky pro obdobné případy a to ani v případě, že se jedná o jeho vlastní síť. Navíc v době časové tísně a rychlé reakce neoperativní komunikace s operátorem.

Co dodat nakonec?
Buďme ostražití, kolem nás je spousta šmejdů a my jsme tak strašně zranitelní. Můžeme 100x odolávat ataku, ale stačí chvilka nepozornosti a lítáme v tom. A taky nad tím nesmíme jen tak mávnout rukou a uchlácholit se myšlenkou, že nám to stejně nepomůže. Ono je totiž vždy lepší udělat něco, než nic a mnohdy tak pomoci tomu pomyslnému uchu na pomyslném džbánku.

Můžeme gaunerům ztížit situaci třeba tím, že v našich možnostech upozorníme na svinstva obdobného druhu stejně tak, jako to nyní činím já.

PS: mobilního operátora uvádím proto, že je to zkušenost s ním. Třeba to jinde funguje lépe.

 Na základě nejčerstvějších informací a férovost jen upřesňuji, že ze strany T Mobilu je snaha tuto situaci vyřešit a škody napravit. Toho přístupu si vážím.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Vrba | úterý 15.4.2014 10:04 | karma článku: 19,99 | přečteno: 1134x
  • Další články autora

Pavel Vrba

Moji milí bakaláři,

12.2.2024 v 19:00 | Karma: 17,03

Pavel Vrba

Zima není vůbec nudná, naopak

25.1.2024 v 14:00 | Karma: 14,30

Pavel Vrba

No co no, tak se omluví

22.1.2024 v 8:00 | Karma: 35,65

Pavel Vrba

Podivnosti myšlenek letošní zimy

19.1.2024 v 19:49 | Karma: 15,90