- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pamětníci, kteří pamatují křižovatku, jako čtyřproudou se zvlášť vedeným pruhem k odbočení do ulice Habrmanova, nebudou muset složitě řešit nájezd do toho pruhu ve směru od Kuklen.
Při výstavbě bylo pamatováno i na cyklisty se snahou o zajištění jejich bezpečnosti vytvořením samostatných pruhů mimo komunikaci.
Vybudováním okružní křižovatky navíc ovlivňuje provoz na přilehlých ulicích.
Zcela se například obrátily ukazatelé v Horově ulici, která tak už nebude sloužit jako nouzový přivaděč při ucpané Koruně na Gočárovu třídu. Změny se dotkly i výjezdu ze Sukových sadů směrem od Finančního úřadu. Magistrát přiznává, že právě výstavba okružní křižovatky mu dala příležitost dopravní pravidla změnit. „Podle mého názoru tyto změny přispějí výrazně ke zvýšení bezpečnosti ?a plynulosti provozu," uvedl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich ?s tím, že v případě tápajících řidičů se bude jednat pouze o zvyk, než se navržené úpravy vstřebají. Vozidla z Horovy ulice ve směru od Bavlny jsou nasměrována po Nerudově ulici na Habrmanovu, kde se napojí na okružní křižovatku, kde mohou dále pokračovat všemi směry, tedy do Kuklen, na Gočárovu třídu do centra a případně do Puškinovy ulice. Menší dopravní komplikace čekají na řidiče v centru Hradce Králové. Změnily se totiž léty zažité cesty.
Například vozidla vyjíždějící ze Sukových sadů ve směru od finančního úřadu teď mohou odbočit pouze vpravo na Gočárovu třídu směrem na křižovatku Koruna, kde mohou dále pokračovat do Kuklen do Habrmanovy a nebo se otočit a pokračovat po Gočárově do centra. V případě potřeby mohou z Gočárovy zahnout vpravo do Horovy ?a následně vlevo do Nerudovy ulice.
Citace čerpána zde : Již v průběhu výstavby této křižovatky se vede diskuse, zda-li takto zvolená křižovatka napomůže k vyřešení provozu v centru města, zejména v souvislosti s dokončením výstavby a otevření obchodního centra. Jedním z argumentů odpůrců obchodního centra i této křižovatky je podjezd s omezenou průjezdnou výškou 3,2 m. Osobně jsem přesvědčený, že bez zvětšení podjezdné výšky tohoto podjezdu a případné úpravy tohoto podjezdu bude docházet ke krizovým situacím nejen v rámci podjezdu, ale i na nově vybudované okružní křižovatce.
Všechny tyto změny budou v následujících dnech vyžadovat od řidičů, chodců a cyklistů pozornost, neboť nikdy žádný typ křížení silnic a ulic nezajistí 100% bezpečnost bez nutnosti pozornosti, ale i ohleduplnosti. Zejména v místech přechodů pro chodce, které jsou dle mého názoru budovány příliš blízko vlastnímu tělesu kruhového objezdu.
křižovatka Koruna |
Dále zveřejněno zde :
Další články autora |